Inlägg från: Sommaren12 |Visa alla inlägg
  • Sommaren12

Augustibebis 2012

Fru Elle: cloe står på min lista också! :)

Ni snackar om vårdnadsbidrag, vad e det?

Det goda livet: nu har jag och mannen tittat igenom FKs sida. Fattar inte precis allt men från vad vi läst så borde min peng baseras på förra lönen så det är ju bra. Men säkert vet vi ju inte förrän vi har det svart på vitt. Min man har en bra lön, men jag förstår inte detta ni snackar om fredagar? Hur kan vi tjäna på att han är hemma än om han arbetar och får sin fulla lön?
    Ska nog boka ett möte med FK, mitt fall hamnar lite mellan stolarna men tycker allt pekar på att jag har rätt till basering på min förra lön.

Räknar FK på årsinkomst eller månadslön eller hur?

• Sommaren12

Idag har jag varit gravid 100 dagar! :)

Tesked83: om jag får lägsta kommer vi nog inte heller ta ut nån fp. Vi klarar oss bra på min mans lön så sparar hellre dagarna då.

• Sommaren12

Saaajmon: låter som helt vanliga och normala paranoidtankar! Jag tror fortfarande ibland att det inte är på riktigt och att ultraljuden bara varit iscensatta! Ja jag vet hur det låter...
    De kommer inte att ta ditt barn! De gör inte sånt för att man är ung eller har dålig ekonomi. Oroa dig inte för det! Kram

• Sommaren12

Dilemma! Mitt hår ser förjäääävligt ut. Har alltid färgat det och nu har jag typ fyra cm utväxt och så har jag ju börjat få VITT hår... Gråter Känner mig asful!
    Funderar på om jag ska färga eller ej. Har läst massor om det och en del säger att man bör avstå och andra att risken för att det ska skada är minimal och obevisad. Vill verkligen färga skiten men samvetet sviker lite...
    Hur hade ni gjort? Och finns det nåt annat alternativ? Typ nån mer skonsam färg eller nåt?  

• Sommaren12

Tack för tipaen! :) blir nog att färga det om ett par veckor. Färgade också i början av graviditeten men det var innan nån sa att man inte skulle. Har dock också mest hört att det inte är nån fara.

• Sommaren12

Jag kommer nog färga håret men kommer antingen välja toning eller nån färg utan amoniak. Kommer försöka hålla mig till att bara färga en gång till innan bf.
    Jag försöker faktiskt rensa lite bland alla pekpinnar under graviditeten. Snart kan man ju inte gå ut pga avgaserna i stan som säkert också kan påverka. Jag tänker rätt mycket på generationerna innan oss när det knappt fanns några restriktioner alls och de fick friska barn ändå. Mamma häpnar när hon hör allt jag inte kan äta och inte får göra. Visst finns det anledning till att vara försiktig med vissa saker men jag tror man måste sålla lite också annars blir man säkert paranoid tillslut. Generellt går jag efter måttot att det som det finns välkänd fakta och hållbar bevisningsgrad på lyssnar jag på och resten sållar jag mer eller mindre.

• Sommaren12

Fru Elle: sist jag var hos frissan bad jag henne lägga en färg som var så nära min egen som möjligt, sen har jag inte färgat det. Nu har jag ca 4 cm utväxt och färgen är så trist. Hade kunnat leva med det men nu kom ju massa vita hårstrån på köpet. Var så skönt att sluta med färgandet men nu vet jag inte... :/

• Sommaren12

Har ni fått era moderskapsintyg? Fick ni det per automatik vid nåt besök eller får man höra av sig å säga till?

• Sommaren12

Saaajmon: jobbig sits! :D

Detgodalivet: Fyyy, jag är inte avis... Har bara varit kräksjuk en gång i mitt liv å då var jag 14 år så det var ett tag sen. Ser feam emot de kommande åren med bebis å alla kräkfenomen som kommer på köpet ;)

Blomsterfröna: tack då vet jag! :)

• Sommaren12

Får man va lat och fråga va det är för mässa ni pratar om? Orkar inte bläddra rätt, är så sjuuukt trött idag!

Svar på tråden Augustibebis 2012