• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Kampis
    Albasmamma skrev 2012-05-23 10:25:46 följande:
    Kampis: ber om ursäkt om du uppfattade mig som negativ i bildtråden ang skötväskan. Jag tycker den är jättefin, det var bara min spontana reaktion men självklart passar den året runt.

Jag har också varit till BM idag, allt såg bra ut. V. 29+5:
    Blodtryck 125/75
    Hb 112
    Socker 4,7
    Bebisens hjärtljud 142
    Vikt +17 kg
    SF mått 29 cm (hade bara ökat med 1 cm på två veckor, men nu har bebisen lagt sig med huvudet nedåt och jag känner själv att magen sjunkit något så inget att oroa sig för).

Nej då inte alls negativ, bara kul att höra andras åsikter (det är ju nadra som ska behöva se den också ;) )
  • Albasmamma

natlup: tror nästan att du hörde fel för jag tror inte att det kan sjunka så mycket.

godisbit: hoppas du får komma in och kolla så allt är bra med bebisen även om det precis är som du säger att den hittat nåt hörn som gör att du inte känner lika tydligt. Men det är alltid bättre att kolla en gång för mycket!

• banana81

Hur står ni andra ut i värmen?? Vi har 27 grader varmt här redan och jag håller på att dö!! Svettas som en tok och är helt rödflammig i ansiktet. Sen ska man jobba och vara hyfsat trevlig...!
    Jag fick ändrat bf till den 11/9 så jag känner att jag borde byta tråd.. Kikar in här dagligen ändå och "håller koll" på er!

• LindaPernilla

Idag är det väldigt lugnt i magen! Brukar vara aktivt nu på förmiddagen, men inte idag. Och nojjig som jag är så tänker jag att det kan ha något med smärtan igår att göra! Har inte lillbus härjat till det i eftermiddag så ringer jag nog och rådfrågar på förlossningen!

Även en mindre trevlig dag idag. CSN skickade ett mail om att jag fått för mycket utbetalt den här terminen, och kommer därför inte att få någonting utbetalt denna månad! JIPPI.. hade det inte varit för att jag kan behöva studiemedel därifrån i framtiden så hade jag ringt och sagt några sanningens ord. Säger som sonen säger "Kalla dom för vad du vill, för det får man göra i telefon!" Hmpf.

• 7eHimlen
    LindaPernilla skrev 2012-05-23 08:02:27 följande:
    Värken har så gott som gått över idag! Tack & lov. Jag blev lite orolig där en stund igår när det gjorde så ont.

Idag är det kanonväder igen! Och jag ska spendera dagen med plugg. YEY! "/ Men på fredag är jag färdigutbildad äntligen!

Tycker att magen växer nå otroligt nu.. både jag och sambon sa i måndags att "nu har den då växt snabbt!"
    Tyckte att det stod helt stilla där ett tag, men nuså!
    Skönt att värken gått över iaf! Efter de förtidigt födda i gruppen blir man ju lite nojjig, så skönt :)
  • 7eHimlen
    lills skrev 2012-05-23 09:22:33 följande:
    Vi har handlat så mycket kläder att vi inte behöver handla fler förren bebisen är över 6 månader..... Hehe! Till och med köpt vintermössa mm! Men allt är ju så sött!!
    Hihi åh vad skönt att det är fler än vi!! Vi har fullt av 50 & 56 och 62 börjar oxå bli mycket nu, så det är samma här :P men jaaaaa allting är ju så gulligt, och speciellt när man handlar som vi, på second hand, så finns dte ju ingen anledning att inte köpe en söt body för 10kr :P vintermössa har vi däremot inte, men en fodrad åkpåse har vi fått av fruns mamma :D
  • natlup
    Kampis skrev 2012-05-23 10:26:01 följande:
    Det borde inte sjunka, inre redan. I slutet kan det göra det för att magen sjunker lite..

Om inte din Bm reagerade kan det nog vara så att du hörde fel..
    kan det vara så att BM sa bebis längd? Jag frågade bara efter måttet.. Sa aldrig SF måttet. Kan det vara möjligt att bebis e runt 24 cm från huvud till rumpa?
  • fru Elle

Nä nu när det är så varmt så undrar man ju hur man tänkte när man ska gå hela sommaren höggravid . Får själv bli lite duktigare att ta med mig en flaska vatten, sen får man klä sig svalt och vara i skuggan emellanåt.

Molly 2008, Harry 2010 och BF 13/8 2012
  • natlup

En fråga ni som är sjukskriva för era fogar. Gick ni via BM sen läkare eller gick ni via vårdcentralen?

• fru Elle
    natlup skrev 2012-05-23 10:57:55 följande:
    En fråga ni som är sjukskriva för era fogar. Gick ni via BM sen läkare eller gick ni via vårdcentralen?
    Tog kontakt med min BM, de har en läkare som kommer två ggr i veckan. Fick en läkartid hos honom.
    Molly 2008, Harry 2010 och BF 13/8 2012