• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • anneh

Natlup: jag är inte sjukskriven just för fogarna, utan ischias, och jag gick via vårdcentralen.

• 7eHimlen
    LindaPernilla skrev 2012-05-23 10:47:35 följande:
    Idag är det väldigt lugnt i magen! Brukar vara aktivt nu på förmiddagen, men inte idag. Och nojjig som jag är så tänker jag att det kan ha något med smärtan igår att göra! Har inte lillbus härjat till det i eftermiddag så ringer jag nog och rådfrågar på förlossningen!

Även en mindre trevlig dag idag. CSN skickade ett mail om att jag fått för mycket utbetalt den här terminen, och kommer därför inte att få någonting utbetalt denna månad! JIPPI.. hade det inte varit för att jag kan behöva studiemedel därifrån i framtiden så hade jag ringt och sagt några sanningens ord. Säger som sonen säger "Kalla dom för vad du vill, för det får man göra i telefon!" Hmpf.
    Jag såg ditt andra inlägg efter jag svarat på det första :/ Bättre att åka in o bli kollad en gång för mycket, men försök att dricka riktigt iskallt vatten eller smälla i dörrar eller nåt, det brukar väcka min bebis. Eller att äta/dricka nåt riktigt riktigt sliskigt sött :P Hoppas allt är bra iaf!
    CSN är alltid lika knäppa - hoppas du klarar dig ekonomiskt iaf!  
  • natlup
    anneh skrev 2012-05-23 11:02:26 följande:
    Natlup: jag är inte sjukskriven just för fogarna, utan ischias, och jag gick via vårdcentralen.
    Usch stackare som har ont där.  Har du haft problem länge?
  • anneh

Natlup: nej jag har varit hemma 2veckor, och nu känns det hur bra som helst konstigt nog. Ska dock inte överanstränga mig (ska flytta om en vecka), då kommer det tillbaka. Kommer inte återgå till jobbet då jag går på graviditetspenning i dagarna.

• Issan8

Nu har jag vart borta igen en vecka så ingen större mening att försöka läsa ikapp. Jag har aldrig kännt bebis sparka så kraftigt som den gjorde i morse, det var buff å spark å stånk nonstop i typ 20 min, ibland undrar man ju om dom är missnöjda med nåt där inne eller om det nu bara är en väldigt aktiv en. 

Är det någon mer som har svårt att slappna av och vara lycklig över att det bara är 10 veckor kvar på grund av att man hela tiden får för sig att något ska gå fel? Man hör ju talas om de som mister sitt barn när det typ är dags eller iallafall väldigt sent, vet inte hur jag skulle klara av en sådan förlust när man har burit på sin bebis under så lång tid. Måste vara fruktansvärt. Jag borde inte nojja eftersom jag knappt har sammandragningar eller något annat problem men som sagt, tänker dessa dumma tankar ibland att bebis ska sluta leva där inne :( 

• Tifan

Natlup: gå via MVC, där har de läkare som vet vad foglossningar är och är medvetna om hur jobbigt det är! Hoppas att du kan få hjälp :) jag har haft väldig tur med min läkare och fått träffa samma varje gång! Nu är jag helt sjukskriven fram till BF så jag slipper o tänka på jobbet mer!

• Novixi

Nu är det min tur att bli orolig :/ har inte känt bebis idag mer än enstaka "pet". Inte ens buffar utan bara svagt, svagt. Reagerade då jag precis suttit 45 min på en buss till skolan. Sitter jag så länge brukar liten alltid böka! Testade även dricka nästan en hel flaska kallt vatten utan mer resultat än ett litet pet tillbaka.
    Ringa fl eller avvakta? Har ju väldigt litet sf för veckan så ska på extrakoll på fredag. Vilket gör mig mer orolig att nåt faktiskt kan vara fel :/

• godisbit

Novixi - ring bm eller fl eller ngn, de får avgöra vad som behövs tänker jag. Har självt märkt mindre aktivitet några dagar och fick precis tag i bm som erbjöd mig komma dit för att lyssna på hjärtat och se om hon kunde avgöra hur bebis ligger ifall det är förklaringen till att det känns annorlunda.

• natlup
    Tifan skrev 2012-05-23 11:32:09 följande:
    Natlup: gå via MVC, där har de läkare som vet vad foglossningar är och är medvetna om hur jobbigt det är! Hoppas att du kan få hjälp :) jag har haft väldig tur med min läkare och fått träffa samma varje gång! Nu är jag helt sjukskriven fram till BF så jag slipper o tänka på jobbet mer!
    Ja jag ska avvakta en vecka blir det sämre så ska jag uppsöka läkare. Hur ställer sig FK till detta? Kommer ja behöva ta ut mammapenning eller blir det sjukersättning? 
    Novixi skrev 2012-05-23 11:33:40 följande:
    Nu är det min tur att bli orolig :/ har inte känt bebis idag mer än enstaka "pet". Inte ens buffar utan bara svagt, svagt. Reagerade då jag precis suttit 45 min på en buss till skolan. Sitter jag så länge brukar liten alltid böka! Testade även dricka nästan en hel flaska kallt vatten utan mer resultat än ett litet pet tillbaka.
    Ringa fl eller avvakta? Har ju väldigt litet sf för veckan så ska på extrakoll på fredag. Vilket gör mig mer orolig att nåt faktiskt kan vara fel :/
    Ring fl.. De är super gulliga. De kommer inte du ringer i onödan. Alltid skönt att ringa och få veta att barnet mår bra än att oroa sig=)

• Kampis
    Issan8 skrev 2012-05-23 11:25:03 följande:

Är det någon mer som har svårt att slappna av och vara lycklig över att det bara är 10 veckor kvar på grund av att man hela tiden får för sig att något ska gå fel? Man hör ju talas om de som mister sitt barn när det typ är dags eller iallafall väldigt sent, vet inte hur jag skulle klara av en sådan förlust när man har burit på sin bebis under så lång tid. Måste vara fruktansvärt. Jag borde inte nojja eftersom jag knappt har sammandragningar eller något annat problem men som sagt, tänker dessa dumma tankar ibland att bebis ska sluta leva där inne :( 

Jag gör!!! det nya jag oroar mig för är moderkakslossning...