• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Albasmamma

Naimis: kanske att bebisen ligger längre ner nu än sist BM mätte, då kan ju kurvan gå ner lite.

Fransyskan: jag är inte jätteinsatt i det här med järnvärde men jag fick diagnos glutenintolerans för 1½ år sen, det upptäcktes genom att jag var konstant trött och mina järndepåer var nästan helt tömda. Kanske kan vara värt att kolla upp i ditt fall när du ändå ska till läkaren. Be de kolla lga (tror jag det heter) och transglutamin eller nåt sånt. Visst kan man ha låga värden trots att man äter bra men tycker ändå att det ringer en varningsklocka. Hoppas du får bra hjälp iaf!

• fransyskan
    Albasmamma skrev 2012-06-08 11:34:18 följande:
    Fransyskan: jag är inte jätteinsatt i det här med järnvärde men jag fick diagnos glutenintolerans för 1½ år sen, det upptäcktes genom att jag var konstant trött och mina järndepåer var nästan helt tömda. Kanske kan vara värt att kolla upp i ditt fall när du ändå ska till läkaren. Be de kolla lga (tror jag det heter) och transglutamin eller nåt sånt. Visst kan man ha låga värden trots att man äter bra men tycker ändå att det ringer en varningsklocka. Hoppas du får bra hjälp iaf!
    Tack! <3 Ska be att dom förklarar mer och sedan hoppas att jag fattar förklaringen!
    Sommaren12 skrev 2012-06-08 10:41:07 följande:
    Ångest hela tiden över vad jag äter för jag kan verkligen inte låta bli onyttigheter. Äter nyttig mat under dagen men en och annan gobit åker ner flera gånger i veckan fastän jag bestämt mig hundra gånger för att låta bli. 
    Jag vet inte om det hjälper men jag skulle nog försöka att inte tänka att onyttigheterna är förbjudna. Då blir man kanske så ledsen när något "dumt" slinker ner att man tänker "jaja, men nu har jag ju redan ätit X, vad spelar det för roll nu om jag äter Y?" Planera och njut av varje tugga av det onyttiga istället.

Inte för att jag ska ge kost-råd till någon just nu... :P 
  • natlup

Jag måste bara fråga. Hur ser en slempropp ut? E det alltid lite blod på den? Eller kan det se ut som en flytning?

• Stövelkatten
    natlup skrev 2012-06-08 11:53:32 följande:
    Jag måste bara fråga. Hur ser en slempropp ut? E det alltid lite blod på den? Eller kan det se ut som en flytning?

Eftersom den kan komma i omgångar behöver det inte alltid vara blod. Och somliga märker det ju inte ens medan andra verkligen ser en slemklump. Men inte så stor ide att spekulera i om "den vanliga flytningen" var slemproppen eller inte eftersom det inte betyder något speciellt.
  • natlup

jag ringde nyss förlossningen då jag fick en konstig flytning som va rätt lång.. Ursäkta för beskrivningen!
    De sa att det var en bit av slemproppen. Hon sa att det inte var någon fara alls. E det verkligen så? Hört så mycket om proppen. Kommer förlossningen starta snart?

Jag vill lita på de på förlossningen men samtidigt så e man lite orolig..

• natlup
    Stövelkatten skrev 2012-06-08 12:22:55 följande:
    Eftersom den kan komma i omgångar behöver det inte alltid vara blod. Och somliga märker det ju inte ens medan andra verkligen ser en slemklump. Men inte så stor ide att spekulera i om "den vanliga flytningen" var slemproppen eller inte eftersom det inte betyder något speciellt.
    Såg ditt inlägg direkt efter jag postat mitt andra.  Så den kan komma i omgångar, skönt.  Knäpp som jag var så trodde jag att BM på FL inte hade nån tid med å prata med mig så hon ville göra mig lugn snabbt för att sedan lägga på..:P

Ibland får man för sig lite skumma idéer :P
  • NiniMe

Tack för pepp tjejer, det värmer... Hjärta
    Känns verkligen som en skitdag idag, trots att skattepengar kom igår är dom borta lika fort, vågen skenar iväg, folk som snackar skit till folk som inte vet ett skit, folk som inte kan bilda sig en egen uppfattning om saker och ting... Sugen på att köpa hus men vet ej om ett lån skulle beviljas och ja en massa tankar som snurrar i huvudet... Bajsdag...

• Stövelkatten
    natlup skrev 2012-06-08 12:24:17 följande:
    jag ringde nyss förlossningen då jag fick en konstig flytning som va rätt lång.. Ursäkta för beskrivningen!

De sa att det var en bit av slemproppen. Hon sa att det inte var någon fara alls. E det verkligen så? Hört så mycket om proppen. Kommer förlossningen starta snart?

Jag vill lita på de på förlossningen men samtidigt så e man lite orolig..

Nej, det behöver som sagt inte betyda att smack. Med största sannolikhet kommer förlossningen inte starta snart. inte grundat på att slemproppen släppt lite. Den kan som sagt göra det i omgångar, och även förnyas igen.
  • Naimis

Tack för svaren! Hon sa att så länge det inte stannar av helt så ska de inte va något att oroa sig över

• tjockisbullen

Angående VIKTEN så slår jag nog de flesta här med hästlängder, jag ska alltså inte ens kunna bli gravid enligt läkarna och det är mitt andra barn!
    Dock så har ju jag gått ner 5 kg sedan inskrivningen så det är bra:) Har BM på tisdag så får se om det fortsatt neråt eller om det vänt lite nu!

Det är väl olika det där med slemproppen!
    Min förra graviditet gick min slempropp i 2 omgångar på morgonen den 19e juni, på eftermiddagen gick sedan mitt vatten - 4 veckor för tidigt och min flicka tittade ut den 20e juni:)