• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • novaunique

Tack för tipsen! Ska testa ikväll/inatt. Denna natt har inte varit nådig - har sovit max ett par timmar totalt pga halsbrännehelvetet.

• Ellenbmt

Går in i 32 idag. Köpte lite bebiskläder igår på hm, tiny hippo stod det på, med mössa shorts och body. Sen matchande strumpor. Nu behöver jag bara ett par byxor med mudd, men jag tror jag har det i dotterns avlagda lådor :)

Tänkte faktiskt packa en väska med nu, så idag ska jag till Apoteket för jag vill ha med mig egna bindor och tuttbindor och sån där bröstcreme.... Ska även se vad de har för hårväxttillskott, tänkte börja äta det redan nu för att förhoppningsvis motverka håravfallet lite.... Får panik bara jag tänker på det...

• Hejåhå

Nödlösning för att neutralisera halsbrännan när man inte har något hemma: ett glas vatten med 1tsk bakpulver eller bikarbonat. Smakar apa, men nöden har ingen lag!
    Annars LOSEC!

• NiniMe

Jag blir så ledsen.. Ställde mig på vågen idag och jag är alltså 1 kg från att väga 100 nu .... Jag äter verkligen inte alls som jag gjorde innan, i mina andra grav käka jag pizza glass och en massa choklad och gick upp till 108 kilo vilket är fullt förståligt.. Men nu gör jag inte det och jag går ändå upp, visst som igår var vi på student och jag åt tårta o så men mina mängder är inte alls i överdrift utan som innan jag blev gravid men ändå går jag upp i vikt... Jag ska fan lägga upp ett matschema... Ville verkligen inte gå över 100 men det verkar ju som en omöjlighet denna gången..

• isaochbel
    NiniMe skrev 2012-06-08 08:24:54 följande:
    Jag blir så ledsen.. Ställde mig på vågen idag och jag är alltså 1 kg från att väga 100 nu .... Jag äter verkligen inte alls som jag gjorde innan, i mina andra grav käka jag pizza glass och en massa choklad och gick upp till 108 kilo vilket är fullt förståligt.. Men nu gör jag inte det och jag går ändå upp, visst som igår var vi på student och jag åt tårta o så men mina mängder är inte alls i överdrift utan som innan jag blev gravid men ändå går jag upp i vikt... Jag ska fan lägga upp ett matschema... Ville verkligen inte gå över 100 men det verkar ju som en omöjlighet denna gången..
    Jag har samma "problem". fast 3 kg från 100 :/ som jag skrivit tidigare så har jag läst att kroppen strävar hela tiden efter att gå upp till den högsta vikten man haft. I mitt fall äter jag faktiskt väldigt bra får jag säga visst slinker det ner något onyttigt någon gång i veckan men inte i de mängder som det gjorde förra graviditeten slutade by the way på 118kg på förlossningen. Bestämde igår att jag inte ska hänga upp mig på vikten för mycket eftersom det gör mig grymt deprimerad!! Så jag fortsätter tänka på vad jag äter men hänger inte upp mig på att låren och höfterna är gigantiska. Ser ut som dig i kroppen nu om man tittar i bildtråden. Mina mammabyxor jag köpte i v 14 "passar" (jag tvingar mig på dem) fortfarande och det lever jag på ;o) Vi får som sagt peppa varandra när bebisarna är ute!!!!!!!!
  • NiniMe
    isaochbel skrev 2012-06-08 08:36:03 följande:
    Jag har samma "problem". fast 3 kg från 100 :/ som jag skrivit tidigare så har jag läst att kroppen strävar hela tiden efter att gå upp till den högsta vikten man haft. I mitt fall äter jag faktiskt väldigt bra får jag säga visst slinker det ner något onyttigt någon gång i veckan men inte i de mängder som det gjorde förra graviditeten slutade by the way på 118kg på förlossningen. Bestämde igår att jag inte ska hänga upp mig på vikten för mycket eftersom det gör mig grymt deprimerad!! Så jag fortsätter tänka på vad jag äter men hänger inte upp mig på att låren och höfterna är gigantiska. Ser ut som dig i kroppen nu om man tittar i bildtråden. Mina mammabyxor jag köpte i v 14 "passar" (jag tvingar mig på dem) fortfarande och det lever jag på ;o) Vi får som sagt peppa varandra när bebisarna är ute!!!!!!!!
    Ja jag försöker tänka att det inte ska psyka mig och leva på som vanligt, men snaaaaart ska jag kunna kämpa tillbaka min kropp...
  • fru Elle

NiniMe förstår att det känns jobbigt, speciellt om du denna gång äter helt annorlunda från tidigare graviditeter. Alla går vi upp olika, en del verkar kunna äta allt utan att det märks det minsta (jag tillhör tyvärr ej dessa personer). Vissa går upp mycket trots att de inte äter så mycket onyttigt och onödigt. Sen samlar en del på sig mycket vätska, är kanske det du har gjort. Men då brukar det försvinna efter förlossningen.

Åt själv LCHF i höstas och gick ner mina sista gravkilon plus 5-6 kg till. Har inte ätit enligt LCHF sen jag blev gravid. Men kommer börja med det sen för jag mådde bra och kilona bara försvann.

• godisbit

Efter gårdagens maratonlopp i stress (för självklart fortsatte resten av arbetspasset i samma anda) var jag helt slut i kropp och knopp, så idag tog jag ut komp. Kändes inte rätt att behöva "slösa" en karensdag på att vila upp ryggen efter ett überslitigt jobbpass men samtidigt ville jag inte sabba helgen totalt med att fortsätta jobba ytterligare en dag.

Så här sitter jag nu i morgonrock med tvätt- och diskmaskin surrande i bakgrunden och en bröddeg på jäsning.... Vet inte hur bra jag är på att ta det lugnt, men även om jag pysslar på flera fronter här hemma är det ju inte stressigt som på jobbet iaf =)

Hoppas alla får en skön helg!