• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • bez imena

Bellatrixx; helt ok med gnällinlägg! Så slipper man tro att alla andra verkar leva på rosa moln :)
    Karln min vill oxå att jag jobbar mer. Blev beviljad GP sen igår men jobbar ändå veckan ut, med krämpor o allt vad det innebär. Han ville jag skulle ta midsommarveckan också men hell no!!! Är trött och har ont i ben, fötter o revben hela tiden, försöker att inte gnälla så mkt så han har nog svårt att förstå... :/
    Ja herregud, ni med småttingar, hur orkar ni ? :) Snart är man nog själv där, vill ha barn tätt!!

• bez imena

O enl. Gravidapp så är bebben stor som en pomelo... Fniss

• Bellatrixx

Tack vad härliga ni är!! 

Det är 7 veckor var, har BF den 2:e augusti. Mm verkligen, man vill inte klaga men samtidigt så orkar man inte hur mycket som helst. Min kille säger väll att jag gör som jag vill men det känns som han blir besviken på mig och tycker att jag borde orka, han peppar och ger stöd men känns inte som om han skulle vara alltför peppande och glad om jag sa att jag inte ville jobba mer nu... Men vet inte, får nog ta och prata om det för jag kommer bli trött och det är ju viktigast att barnet och man själv mår bra  

• mijja12

Är sjukskriven 50% min man tycker att jag ska vara helt sjukskriven men det är jag själv som vill jobba in denna månaden ut innan det är semester. Men han tar typ allt hushållsarbete. Dock ibland tycker han jag är gnällig.. Men det tycker jag man har all rätt till när man är gravid.

• Ellenbmt

Bella- Om du har sju veckor kvar så får du räkna in att det kan bli om tex fem veckor, så blev det ju för mig sist med dottern trotts försföderska... :)

• Stövelkatten
    Bellatrixx skrev 2012-06-12 19:32:58 följande:
    Tack vad härliga ni är!! 

Det är 7 veckor var, har BF den 2:e augusti. Mm verkligen, man vill inte klaga men samtidigt så orkar man inte hur mycket som helst. Min kille säger väll att jag gör som jag vill men det känns som han blir besviken på mig och tycker att jag borde orka, han peppar och ger stöd men känns inte som om han skulle vara alltför peppande och glad om jag sa att jag inte ville jobba mer nu... Men vet inte, får nog ta och prata om det för jag kommer bli trött och det är ju viktigast att barnet och man själv mår bra  

Dumheter! Är du trött så är du! Vad din pojkvän än säger. Tröttsamt att somliga, män som kvinnor, kan ha så lite förståelse för att graviditeter är olika.

Klart man behöver pengar, men som sagt... Nog behöver du en kropp som orkar mer än pengar!
  • Stövelkatten
    Bellatrixx skrev 2012-06-12 19:32:58 följande:
    Tack vad härliga ni är!! 

Dumheter! Är du trött så är du! Vad din pojkvän än säger. Tröttsamt att somliga, män som kvinnor, kan ha så lite förståelse för att graviditeter är olika.

Klart man behöver pengar, men som sagt... Nog behöver du en kropp som orkar mer än pengar!
  • Sommaren12

Tjejer... Jag har så sjukt ont i magen och har haft det sen i förmiddags. Har legat i sängen i stort sett hela dagen förutom när vi var på sjukhuset för info om förlossning två timmar. Var lite bättre ett tag men nu har jag så himla ont igen att jag inte ens kan röra mig. Har haft såna här anfall kanske tre fyra gånger innan. Min sambo tjatar på mig att jag borde ringa nånstans, typ förlossningen. Borde jag det? Känner mig bara som en belastning liksom och tycker det är svårt att ringa dit. Vet inte ens om magont kvalificerar sig, även om jag har så ont att jag gråter nu. Från början tyckte jag smärtan satt främst i maggropen och runt om bebismagen, men nu gör det fan ont överallt. Bebisen rör sig massa som vanligt så henne är jag inte så orolig för. Vad hade ni gjort?

• Stövelkatten
    Sommaren12 skrev 2012-06-12 20:06:03 följande:
    Tjejer... Jag har så sjukt ont i magen och har haft det sen i förmiddags. Har legat i sängen i stort sett hela dagen förutom när vi var på sjukhuset för info om förlossning två timmar. Var lite bättre ett tag men nu har jag så himla ont igen att jag inte ens kan röra mig. Har haft såna här anfall kanske tre fyra gånger innan. Min sambo tjatar på mig att jag borde ringa nånstans, typ förlossningen. Borde jag det? Känner mig bara som en belastning liksom och tycker det är svårt att ringa dit. Vet inte ens om magont kvalificerar sig, även om jag har så ont att jag gråter nu. Från början tyckte jag smärtan satt främst i maggropen och runt om bebismagen, men nu gör det fan ont överallt. Bebisen rör sig massa som vanligt så henne är jag inte så orolig för. Vad hade ni gjort?

Åk för bövelen! Att ha så ont att man gråter är ju aldrig bra, och bebisen kollar de ju först då, så jag tycker du ska ringa förlossningen. Om det är något annat sen så skickar de dig vidare.