• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Bellatrixx

Tack snälla alla för era peppningar och stöttningar {#emotions_dlg.flower}
    Det påverkar än positivt mycket mer än man tror och att jag känner nu att det var helt rätt att skriva av mig.

Sambon kom hem igår kväll efter att ha jobbat kväll och jag var ju verkligen helt slutkörd så han hann bara att fråga hur det var med mig innan jag satte igång och storgrät, allt kom nog på samma gång. Sa hur jag kände osv och han sa att jag absolut inte ska behöva känna någon press inför att jobba och att om vila är vad jag behöver så ska jag göra det, och att han aldrig menat att ge mig känslan om att "jag måste jobba". Kändes skönt att prata om det, han ska även försöka hjälpa till mer här hemma med så jag slipper känna stress och kan försöka koppla av lite mer, skönt

Skönt sommaren att du mår bättre och att det verkar gå bra för dig, förstår dock att det kan vara lite långtråkigt. Hihi!  

• tjockisbullen

WOHOOOOOOOO måste jag bara säga, för nu är vi klara med baby shoppingen helt o hållet i princip! 
    Beställde det sista igår: Babysitter, babygym, bröstpump + extra bäddset.
    Det som fattas nu är småsakerna så som flaska, bodylotion, babyolja, ngt paket blöjor osv. Sånt man alltså KAN vänta med eftersom man kan köpa det vart som när som:)
    Skönt, så nu får han komma i princip när han vill, föredrar om han väntar 5-6 veckor till i magen dock! 

• Albasmamma

Bellatrixx: Vad skönt att ha pratat ut och att han är förstående!

Helt O.T men jag fick en lönehöjning idag på 1750 kr, känns så bra! Nu ska det nog gå lättare att jobba dessa 5 dagar som är kvar. :)

• Sommaren12

Bellatrixx: va skönt att ni pratade ut om det och att det visade sig va lite missförstånd i kommunikationen. Se nu till att vila ut!

Nu ska det snart tas lite prover igen och med lite tur kan jag gå hem om ett par timmar! Känns som jag träffat nästan hela styrkan på fl och bb nu och alla är jättegulliga så det ger en ju lite hopp inför dagen d! Önskar man kunde önska specifik bm för här är en jag connectade riktigt bra med!

• Ellenbmt

Sommaren- önska henne i ditt fl-brev! Jag önskade en ung nyutbildad tjej, och det fixade dom :)

• oxle bo

helt slut, gick till stan, putandes på vagn o dotter på cykel.
    lekte på öppna luncha på long (kina mat) o sen en lakpark. nu hemma, aj mina fötter.
    längtar tills man får ha bebisen i vagn i stället..

Tjockbullen: var beställde du ifrån?

jag har ju get bort allt som har med bebis o göra, men känner att jag vill ha en babysiter, o kanske en mobil..

• Sommaren12

Dum fråga kanske men får ni också kissa hos bm och stoppa i stickan själv? Min bm sa till mig "stoppa i den och vänta 60 sek" men ska man ha den i urinen 60 sek eller ta upp den direkt och vänta 60 sek? Har gjort det sistnämnda men nu kom jag på att det kanske ska va på andra sättet? Resultatet blir ju olika beroende på hur man gör. Känns pinsamt att fråga bm nu efter alla gånger...

• oxle bo
    Sommaren12 skrev 2012-06-13 16:59:05 följande:
    Dum fråga kanske men får ni också kissa hos bm och stoppa i stickan själv? Min bm sa till mig "stoppa i den och vänta 60 sek" men ska man ha den i urinen 60 sek eller ta upp den direkt och vänta 60 sek? Har gjort det sistnämnda men nu kom jag på att det kanske ska va på andra sättet? Resultatet blir ju olika beroende på hur man gör. Känns pinsamt att fråga bm nu efter alla gånger...
    BM gjorde på inskrivningen, hmm har inte lämnat urin sen dess ,,,