• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Stövelkatten

Min olycksdrabbade son dök med huvudet före från en klätterställning och jag var på språng på två röda. Sen kunde jag inte ställa mig upp igen, sträckte mig, eller nåt, så ordentligt! Jag kan nu inte stå raklång eller gå, började tjuta av smärta när jag skulle upp för trappen. Det gör ont i venusberget och i ljumskarna. Jag tror inte bebisen påverkas av det, men borde jag kolla upp det?

• Stövelkatten
    Sommaren12 skrev 2012-06-13 16:59:05 följande:
    Dum fråga kanske men får ni också kissa hos bm och stoppa i stickan själv? Min bm sa till mig "stoppa i den och vänta 60 sek" men ska man ha den i urinen 60 sek eller ta upp den direkt och vänta 60 sek? Har gjort det sistnämnda men nu kom jag på att det kanske ska va på andra sättet? Resultatet blir ju olika beroende på hur man gör. Känns pinsamt att fråga bm nu efter alla gånger...

Vad jag förstått så är det resultatet som man glor efter i 60sek. min bm sa "kissa i koppen eller direkt på Stickan" och det är ju kanske inte så vanligt att man kissar i en minut.
  • Juliette

Sommaren: Jag brukar oxå få göra det själv men första gången gjorde BM det och då stoppade hon bara ner den snabbt. Så det brukar jag med göra :).

• tjockisbullen
    oxle bo skrev 2012-06-13 16:41:10 följande:
    helt slut, gick till stan, putandes på vagn o dotter på cykel.
    lekte på öppna luncha på long (kina mat) o sen en lakpark. nu hemma, aj mina fötter.
    längtar tills man får ha bebisen i vagn i stället..

Tjockbullen: var beställde du ifrån?

jag har ju get bort allt som har med bebis o göra, men känner att jag vill ha en babysiter, o kanske en mobil..
    Beställde från barabus.se Allt som allt gick det på 2000 cirka!
    Är som sagt bara skönt att ha det klart, vi har ju dotterns födelsedag nu nästa vecka, sedan är min morfar jättesjuk i cancer och vi väntar besök från DK i form av min mamma med familj så det blir inte mkt tid över sedan att beställa o hämta hem:) 
  • Mamma070912
    Sommaren12 skrev 2012-06-13 08:18:20 följande:
    Mår mycket bättre idag! Fick nåt morphinliknande inatt och har inte sovit så bra på flera månader haha! Bebisen mår fint så det är nåt annat som spökar. Nu väntar fler läkarundersökningar innan jag får gå hem vilket jag tror och hoppas blir idag. Tror de kollar extra noga pga de sjukdomar jag har.
    Sommaren12 skrev 2012-06-13 08:19:08 följande:
    Hör förresten barnskrik överallt haha, man blir ju inte mindre sugen direkt!
    Japp, det gör susen
    Håller med. Kändes väldigt ensamt att vara där utan bebis
    Hoppas du får komma hem ikväll!
    Äntligen kom våra efterlängtade prinsessor!
  • mijja12

Oh är lite irreterad idag mannen frågat mig 3 gånger under middagen vad det är? Jag svara bara jag är sjukt trött bara inget annat. Men det är något jag stör mig på och jag vet drar jag upp det så lär det bli diskutioner och jag orkar inte med det idag. Ville bara gnälla av mig lite. Kram på er :)

• Angelica1991

hej har inte hunnit läsa något på massa massa dagar. och ni skriver på flitigt som vanligt =) alltid lika bra och kul att se vad ni har för er och trixar och donar där hemma :) vi är kvar i uppsala 5 veckor blir hon imorn och v 30+1 är hon idag. vi står just nu i ett läge där vi bara stampar och stampar för vi är i ett ställe där det inte händer så mycket just nu. fortfarande andnings hjälp . tuben är kvar :/ men jag är lycklig för att hon i övrigt är frisk och kry och glad och stark. det är bara lugnorna som fortfarande inte vill själv. dagen kommer det vet vi men inte när och det kan ju vara lite jobbigt vissa dagar. jag har bara haft en sväng där jag brytit ihop och inte orkar någonting. men då gjorde jag det ända rätta , jag åkte hem 2 dagar och min syster fick ta över 1 dag. det mina vänner var guld värt för jag är på fötterna igen och nu har sofia en skapligt pigg mamma igen. vi har ju en lång bit kvar så hon behöver ju en pigg mamma hela vägen och inte en mamma som gråter var och varannan minut :) hoppas ni andra mår bra och har det bra i det så där halvdana sommarvädret :) Kram 

• Stövelkatten
    Angelica1991 skrev 2012-06-13 18:41:46 följande:
    hej har inte hunnit läsa något på massa massa dagar. och ni skriver på flitigt som vanligt =) alltid lika bra och kul att se vad ni har för er och trixar och donar där hemma :) vi är kvar i uppsala 5 veckor blir hon imorn och v 30+1 är hon idag. vi står just nu i ett läge där vi bara stampar och stampar för vi är i ett ställe där det inte händer så mycket just nu. fortfarande andnings hjälp . tuben är kvar :/ men jag är lycklig för att hon i övrigt är frisk och kry och glad och stark. det är bara lugnorna som fortfarande inte vill själv. dagen kommer det vet vi men inte när och det kan ju vara lite jobbigt vissa dagar. jag har bara haft en sväng där jag brytit ihop och inte orkar någonting. men då gjorde jag det ända rätta , jag åkte hem 2 dagar och min syster fick ta över 1 dag. det mina vänner var guld värt för jag är på fötterna igen och nu har sofia en skapligt pigg mamma igen. vi har ju en lång bit kvar så hon behöver ju en pigg mamma hela vägen och inte en mamma som gråter var och varannan minut :) hoppas ni andra mår bra och har det bra i det så där halvdana sommarvädret :) Kram 

Skönt att det känns bättre nu! Och bra att du tog dig en paus! Man är inte alltid den bästa föräldern för att man bara finns till för sitt barn, man måste ladda sina egna batterier också. Hoppas allt går fortsatt bra.
  • Gadget

Stövelkatten: det låter mer som om det är dina fogar och ligament som tagit stryk men ring in om du är orolig. Bättre att prata med någon som kan ställa de rätta frågorna. Gick det bra med sonen?