• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • fransyskan

Okej -- slapp järnspruta, vilket känns bra! Blev bara 2x80 mg järntabletter.

Nästa grej var glukos-äckel-päckel-testet; fick tillbaka provsvaret samma dag men ingen aning om vad siffrorna betyder och nästa inplanerade läkarbesök är i juli... tycker det ser ut som om jag har otroligt mycket socker i urinet (dom tog både urin och blodprov) dock  -- 68.87mmol/l eller 12.41 g/l -- efter två timmar. Kanske borde ringa och fråga. Suck. Hatar verkligen att prata franska på telefon.

Vikten ligger på +8.6 totalt nu -- sista tiden verkar det vara ca 100g/dag så om jag har tur kanske jag slutar på +16. Högre än de "tillåtna" 9-12 men om dom börjar skälla på mig så ska jag spela "invandrar-kortet" och låtsas att jag inte fattar franska

Bellatrixx: Klart du ska ta det lugnt! Gå inte runt och känn dig "lat" för att du inte orkar lika mycket som du gör normalt; kroppen är inte densamma och den jobbar ju redan stenhårt med att skapa ett extra liv!

Sommaren12: Hoppas allt ordnar sig och det inte visar sig vara något allvarligt!

• Kampis
    Sommaren12 skrev 2012-06-13 08:18:20 följande:
    Mår mycket bättre idag! Fick nåt morphinliknande inatt och har inte sovit så bra på flera månader haha! Bebisen mår fint så det är nåt annat som spökar. Nu väntar fler läkarundersökningar innan jag får gå hem vilket jag tror och hoppas blir idag. Tror de kollar extra noga pga de sjukdomar jag har.
    Hoppas att de hittar vad som är fel på dig, men himla skönt att bebis mår bra :)
  • Kampis

Nu är det def slutsexat penetration här hemma...mös igår men när han stötte till tappen (varje stöt) kändes det som en kniv som skar!
    Så nu är det slut haha!  

• lillakotten

Fransyskan: äsch du är ju svensk och här är det normalt att gå upp mer än så! :) vi får ju även jättebebisar ;).

• bez imena

Sommaren; hoppas du slipper få det onda igen, vad det nu var :(

Kampis: aj, samma sak här sen alldeles i början! :/

• Sommaren12

Tack ni!! :) blir kvar till ikväll och om proverna ser bra ut då så får jag äntligen gå hem! Så trist här. Har inget att läsa, ingen tv eller nåt annat som kan underhålla...

Fransyskan: säg att svenska gravidas "rejäla" viktuppgång är hemligheten bakom att vi är snyggaste befolkningen i världen! Långa och ståtliga! ;)

• fransyskan
    Sommaren12 och lillakotten:

Jag skyller ALLT på att jag är svensk! "Ah, men så gör vi faktiskt i Sverige!" (Tänk er lilla Stina med sin "På min gata hemma i staaaaaan!" refräng...) Så om ni åker till Paris och folk har konstiga fördomar om Sverige så är det mycket möjligt att det är delvis mitt fel!

Sommaren12: Sitter du med mobilen nu...? Project Gutenberg har en mobilsida med massa böcker! Du kan läsa om hur dom tyckte man skulle ta hand om sina barn ca 1890 - 1920. Eller kolla in gamla kokböcker för bra recept på kokt tunga eller grisklövar
  • Stövelkatten
    Sommaren12 skrev 2012-06-13 10:50:55 följande:
    Tack ni!! :) blir kvar till ikväll och om proverna ser bra ut då så får jag äntligen gå hem! Så trist här. Har inget att läsa, ingen tv eller nåt annat som kan underhålla...

Fransyskan: säg att svenska gravidas "rejäla" viktuppgång är hemligheten bakom att vi är snyggaste befolkningen i världen! Långa och ståtliga! ;)

Ja, och svt play!!! De andra kanalerna kanske också har ett mobilt utbud, har inte kollat.

• Sommaren12

Amen va smarta ni är!! Eller kanske e jag som är hjärndöd som inte tänkt på det! Ska genast kolla på barnmorskan i east end! ;)