• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Stövelkatten
    Gadget skrev 2012-06-13 20:03:43 följande:
    Stövelkatten: det låter mer som om det är dina fogar och ligament som tagit stryk men ring in om du är orolig. Bättre att prata med någon som kan ställa de rätta frågorna. Gick det bra med sonen?

Ja, både jag och fl håller med. det gör dock sjukt ont, jag kan inte röra underkroppen utan att bita mig i tungan för att inte skrika. Och vi har möte med bup och dagis i morgon...

Sonen skrapade halsen och ansiktet lite, men annars klarade han sig bra. Med honom lever man alltid med hjärtat i halsgropen.
  • mammsen

Hej tjejjer! Vet inte om ni minns mig, var med dagligen fram tills jag var i v 20 / 23 typ (Har BF 19 Aug).. men sedan har det varit massor som hänt så jag har inte haft tid tillgång till dator och nät efter flytten och datorn "ramlade i väggen en dag när jag var väldigt gravid",, kikar in lite igen och tänkte inte störa.. men det är så förbannat svårt att inte lägga sig i ;) 
    Såg by the way att ni lagt till en ny tråd med småttingar! Grattis till de små!! 3 st redan, OTROLIGT!! :D

Annars har jag det bra, haft ganska mycket problem med jobbiga förvärkar men vart en och annan sväng på förlossningen kontrollerat men hitills ser allt bra ut och han håller sig nog förhoppningsvis inne någon vecka till :) Revbenen tar stryk av kraftiga sparkar (men det är väll ingen som blir förvånad över) och annars mår jag helt ok :)

Såg alla finfina runda magar i bildtråden,, härligt! Det har hänt så mycket sedan sist <3

Kram Mammsen  

• Hejåhå

Mammsen! Klart vi minns dig och undrat vart du tagit vägen. Du var så aktiv förut och så försvann du, man befarar ju det värsta. Jobbigt med flytt, sammandragningar och ömma revben, men kul att höra från dig! :)

• Sommaren12

Mammsen: minns dig absolut! Välkommen tillbaka och hallå inte stör du!! Du verkar haft det jobbigt, hoppas det e lugnare nu!

Nu är jag hemna från bb. De hittade aldrig vad som var fel... Men ändå skönt att kunna avskriva vissa farligheter.

• Monica82

Hej
    Oj här har jag varit dålig på att var aktiv men svårt med att få tid med två små på 1,5 och 2,5 och dessutom vara gravid och rörlig som en sjöko på torra land ;) Här är det bf den 24/8 med planerat snitt så den får komma ut 14/8. Tänk att ett datum kan vara så nära men ändå kännas fruktansvärt långt bort.

Är det ngn mer här som kommer få planerat snitt? Hur mår ni andra, själv har jag troligtvis hf och är sjukskriven sedan slutet av mars.    

• ullis1990

Kul att du är tillbaka Mammsen! Vi har skrivit och funderat många gånger vart du tagit vägen. :)

• O Hanna O

Naimis! Känner precis som du!! Älskar min kille i magen, men längtan efter en tjej är så stor...och runt omkring mig är det bara tjejer. ser bara rosa och gulli gull överralt.

Min man vill gära ha ett barn till, jag är väldigt skeptiskt med tanke på mitt illamånde samt andra komplikationer!

Annars då, imorgon ska jag på Aourasamtal om min förra förlossning. Är lite orolig på hur jag ska reagera, då jag har förträngt det så länge. Skrivit ett långt förlossningsbrev. Men är tacksam att min BM föreslog ett samtal efter att hon gått igenom min förra förlossning.

Har även börjat få tigertatueringar på magen igen!

• anneh

Mammsen: där är du ju! :D vi är många som undrat vart du tog vägen!

Hoppas att allt lugnat ner sig nu, välkommen tillbaka ;)