• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Juliette

Sommaren: så bra att du åkte in! Hoppas det inte är nåt större fel på dig! Skönt att bebis mår bra.

• Blomsterfröna

Sommaren- du kan ju ha de jag hade. Men jag hade en fruktansvärd smärta så jag kröp på golvet... Hoppas dom hittar va det e..

• Mamma070912

Sommaren: Exakt så som jag hade det i torsdags, ringde 1177 på natten som kopplade mig till förlossningen fast att jag inte tyckte att det var bebismagen jag hade ont i. Jag fick komma in direkt. Ingen fara med bebisen och inte hittade de något annat heller. De trodde ganska starkt på gallsten först men det var inte det, inte njurarna el levern heller. Och inte havandeskapsförgiftning. De hittade inget men ändå skönt att kunna utesluta massa saker. Väldigt omtänksamma och förstående var dom. Det kan bli så att det känns som gallsten eller magkatarr fast det inte är det när man är gravid tydligen.
    Hoppas det inte är något allvarligt, lycka till!

Äntligen kom våra efterlängtade prinsessor!
  • Stövelkatten
    bez imena skrev 2012-06-12 19:15:41 följande:
    Ninime; den vet jag inget om, haha.. Får ni andra med den hem alltså?

Ja. Även här har sjukhusen om mvc möjlighet att komma åt journalerna elektroniskt, men man kanske behöver sin journal på andra ställen? Märkligt att inte ha det alls, tycker jag. Bra för miljön att inte slösa papper dock!
  • Sommaren12

Mamma070912: än så länge har de inte hittat nåt på mig heller men precis som du säger känns det skönt att kunna utesluta saker också. Har haft några såna här attacker under graviditeten och känns bra nu när jag väl är här. De är jättegulliga mot mig. Har fått nåt smärtstillande nu som känns som morphin så nu ska jag nog kunna lyckas sova iaf.

• Albasmamma

Sommaren: Bra att du åkte in och få allt kollat. Hoppas att du fått en lugn natt och att ni mår bra!

Bellatrixx: Jag instämmer med de andra! Försök prata med din sambo och vila så mycket du kan. Kram

• Sommaren12

Mår mycket bättre idag! Fick nåt morphinliknande inatt och har inte sovit så bra på flera månader haha! Bebisen mår fint så det är nåt annat som spökar. Nu väntar fler läkarundersökningar innan jag får gå hem vilket jag tror och hoppas blir idag. Tror de kollar extra noga pga de sjukdomar jag har.

• Challelotten

Skönt att du mår bättre sommaren12 och att de kollar upp vad det kan vara. Jobbit och bara ligga där och höra allt sen åka hem med sin fortfarande i magen.