• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Jloow

Nee jag har inte heller packat väskan och kommer inte göra det förren vi ska åka till Stockholm och sättas igång.

• NiniMe
    Challelotten skrev 2012-06-14 09:31:12 följande:
    Stövelkatten: ska försöka prata med min chef om han kan göra något.

Ni som har druckit hollonblast te var köpte ni det och när började ni?
    Många säger att man blöder mindre och jag blödde 10 veckor efter med dottern så jag vill helst slippa det denna gång.
    Hälsokostaffären
  • godisbit
    Stövelkatten skrev 2012-06-14 09:00:56 följande:
    Nä, hörrni... Jag kom till köket och tillbaka, nu kan jag inte röra en fena igen.
    Var ska man vända sig för att få kryckor lite fort? Finns ingen sjukgymnast kopplad till bm, och sen har jag ju det lilla problemet att jag inte kan gå/åka någonstans för att hämta kryckor.
    Sjukgymnast kan man söka utan remiss, men för att få ut kryckor snabbt duger det kanske inte med vilken sjukgymnast som helst. Ring bm och fråga vem de samarbetar med eller ring förlossningen? På sjukhusen borde de ju kunna ha ett förråd... ? 
  • Stövelkatten

Gah, barnmorskan säger vårdcentralen, vårdcentralen hänvisar till rehab som såklart har telefontid en timme på morgonen. Kunde inte få någon annan hjälp från vc. Löjligt, eftersom det även är ett närsjukhus, de borde ju också ha något par att sälja.

Sambons kommentar "överdriv inte"

När mitt bäcken är bra ska jag sparka honom i pungen och säga detsamma...

• oxle bo

45 dagar kvar, jisses vad fort det går (läskigt, hinner inte med)

lämnade barnen på dagis, tittade lite på bebiskläder i källaren, tog fram lite rosa lite brunt o lite blått, el ja de blåa jag fick tillbaka,typ inget. var så snäll o "gav bort " allt till en som vänta sitt tredje o inte hade råd med något typ..
    men ny vagn kunde hon köpa när den hon hade inte dög, :/

beställde bilstol på nätet igår, då vi inte värkar få tillbaka våran(sa att jag ville ha den)
    orkar inte bråka, vill inte åka 12 mil för o hämta den argt...

klämde lite på vagnen i källaren med, (våran Nya Babytravle dublin) så fin längtar....

tänkte köpa en babysitter med. någon som hört något om den här:??

www.ladida.se/babysitters/babysitter-monkey-fishing-bouncer

• Challelotten

Sommren12: jobbar ca 50% i reception och 50% utpasseringskontroller med parkerings övervakning. Så det är ju lättare jobb men man jobbar ju 11h dag och kan inte gå ifrån och har bara 30 mins lunch. Förra gången fick jag gå hem 2 månader tidigare men då körde jag parkering, röntgade flygfrakt och rond.

• Stövelkatten

Min snälla mamma åkte in till arbetet på sin lediga dag och är nu på väg hit från andra sidan stan med ett par kryckor åt mig! Hon reser kommunalt, ska tilläggas.

Sonen följer med henne hem sen, skönt för honom!

Då har jag ungefär ett dygn på mig att öva på kryckorna innan begravningen.

• Hejåhå

Såg precis rumpan bakifrån inne på tjejtoan på jobbet. Vilket ardenner-arsle! Av någon anledning ekade textraderna "she has ass like a truck, truck, truck" och "I like big butts" på vägen tillbaka till mitt rum. Jag är nog kvar här och kuckilurar resten av dagen och kör något mindre åtsittande imorgon. Trikåklänning var lite väl modigt, fattar inte vad jag tänkte imorse...:)

• novaunique

Stövelkatten: Skönt att det löste sig med kryckor! Var nästan på väg att bud över mina kryckor till dig (som står och skräpar efter senaste snava-i-trappen-incidenten )