• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • novaunique

Hejåhå:
    Hahaha men sluta jag kissar påå mig av garv! Ibland blir det sådär - men jag är övertygad om att du bara ser lika gravid och go ut som resten av oss! Ardennerarsle hahahaha gud jag kan inte sluta skratta....

• Gadget

Jag känner mig så nöjd med mig själv för att jag kom på den egentligen självklara idén att ta ett gammalt underlakan vi ändå inte använde och dela på fyra och bara fålla upp istället för att gå och köpa små dyra pyttelakan till bebisens korgsäng. Vips sparade jag pengar, bebisen får sova på lakan som är tvättade ordentligt många gånger och jag fick ett litet förmiddagsprojekt att ägna mig åt så jag kan känna att jag gjort något vettigt idag. Väldigt nöjd.

För övrigt skrev någon igår om att det var färdigsexat med penetrering i alla fall pga smärta. Jag har haft ganska hög lust nästan hela graviditeten men tyvärr inte min man. Men igår hade vi lite mys men jag får nog hålla med vem det nu var som skrev det igår att det var nog sista gången på ett tag. Det gjorde rätt ont först även om det blev bättre när jag själv kunde styra, men efteråt kände jag mig helt svullen i hela underlivet. 

Går in i v 34 idag, gravidappen från 1177 säger att från och med nu försöker inte förlossningspersonalen stoppa förlossningen om den skulle starta. Förstår ni hur nära det börjar bli?! Tycker att det borde börja komma ut lite fler bebisar nu snart som bara är lite så där lagom för tidigt födda. Men ärligt talat så är jag ännu inte trött på att vara gravid - jag mår så himla bra fortfarande. Däremot längtar jag som en galning på att få träffa vår lille plutt.
    Om han inte kommer alldeles för tidigt blir det ju också ett Lejon, eller ja, det får ju förstås många av oss. Maken min som själv är lejon och dessutom följer "beskrivningen" av hur lejon ska vara till punkt och pricka är väldigt nöjd. Det verkar ingå i lejonets personlighet att dessutom tycka att man själv är rätt bra.... Jag får det väl tufft här hemma. Tur att jag är en typsik våg så jag kan balansera upp det hela lite. Jag har aldrig brytt mig om astrologi innan, men sedan jag träffade min man har jag insett att ganska många passar in rätt bra på beskrivningen av sitt stjärntecken. 

• Sommaren12
    Hejåhå skrev 2012-06-14 12:17:09 följande:
    Såg precis rumpan bakifrån inne på tjejtoan på jobbet. Vilket ardenner-arsle! Av någon anledning ekade textraderna "she has ass like a truck, truck, truck" och "I like big butts" på vägen tillbaka till mitt rum. Jag är nog kvar här och kuckilurar resten av dagen och kör något mindre åtsittande imorgon. Trikåklänning var lite väl modigt, fattar inte vad jag tänkte imorse...:)
    Fy fan känner igen det där! :/ På senare år har jag börjat gilla att springa och med det hände det omöjliga, min häck blev mindre! Har en bred och rund rumpa och hur mycket jag än tränat annat förut så har allt blivit mindre utom just den så det kändes ju ganska gött att röven blev mindre med löpningen, men nu... Nu är den lika jävla fet igen! Blä! 
  • Kampis

Uscj jag har fått celluliter även på framsidan av låret halvvägs ner til knäna :( Har ju bara gått upp 5 ½ kilo men det är hormonerna eller? Säg Ja :D

• Kampis

Jag tänker packa väskan när det är ett par veckor kvar tror jag. Förlossningsbrev behöver jag väl inte skriva antar jag, ska ju gå på amanda (aurora) samtal och planera förlossningen så det skrivs väl då antar jag.

MIn lista på vad som ska med: Hade också med mig aldeles för mycket senast.
    Planerar att stanna tills PKU testet är taget så 2-3 dagar. 

Till Mig:
    Godis
    Dextrosol
    Cola
    Hygienatiklar
    En extra tröja
    Amningskupor/amningsbh
    Extra trosor (tänker bo i deras rock och nättrosor - blodar hellre ner deras kläder ;) )
    Tunna bindor
    Kamera

Sambon får en extra tshirt med sig, han ska hem till dottern när det är klart

bebis:
    Filt
    babyskydd
    Blöjor (här får man bara 4 st)
    Bodys 1 strl  50 / 1 strl 56   
    Ett par byxor
    Ett par strumpor
    Åka hem set     

Napp tänker jag inte ta med, de ska de inte ha när de är så små. Snutte behövs ju inte heller.

Kräklappar fanns sist.         

• Kampis

De tar blod från handen när bebis är 48 (har jag för mig)  timmar gammal =)

• fru Elle

Tänker med stanna tills PKU-test är taget. Men om jag måste dela rum så blir det nog hemgång tidigare. Men hade varit skönt att slippa åka tillbaka för att ta PKU-test.

• Mamma070912

Dagens positiva: FK ringde och sa att jag var beviljad graviditetspenning och att jag inte behövde skicka in inkomstuppgifter-papperet. Tjoho! så glad jag blev, bättre nyhet än +et nästan

Negativa: Har jätte ont i nedre delen av livmodern, har haft det sen jag vaknade idag. En konstant smärta som börjar vänster om naveln och sprider sig nedåt mot "utgången". Någon som känner igen? Värker även i blygdbenet men det är väl en del av foglossningen antar jag. Började igår kväll när jag klippte gräset. 

Äntligen kom våra efterlängtade prinsessor!
  • anneh

Hoho, jag kommer åka hem så fort som möjligt (om allt gått bra och alla mår bra vill säga) dels för att familjerummen går främst till omföderskor och snittade. Sååå, jag vill inte dela rum.