• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Hejåhå

Gadget: jag känner igen mig! Jag är ganska fumlig annars också, men nu är jag extrem. Innan graviditeten gick jag ofta in i dörrkarmarna med axlarna och snubblade på skorna när jag gick. Nu är det likadant men ännu värre. Kan sitta och hålla en smörgås och bara tappa den rätt var det är och vända glaset innan det når munnen under samma måltid. Blir trött på mig själv :)

• bez imena

Lite jobbigt kanske, men charmigt på något sätt Hejåhå, fniss...

• LiJon

Är helt enig om det här med alkohol och rökning när man är gravid, har blivit lite "unga mödrar-maraton" nu när man har mer dötid hemma, och där är det snarare ett undantag om de INT

• LiJon

oj... inte röker. Till och med med små bebisar i knät sitter dom och bolmar.

Hur pass tror ni bebisarna reagerar på ljud utifrån? Har ju varit med sambon och hans kompisar och kollat på sverigematchen, och vrålet från tio karlar när det blir mål är ju inte nådigt... bebisen fick hicka direkt och började böka och jag fick en känsla av att hon blev rädd. Kanske bara nojjar men det gjorde lite ont i hjärtat när jag tänkte att hon kanske låg och var rädd därinne, man kan ju liksom inte trösta...   

• Sommaren12
    LiJon skrev 2012-06-16 00:11:46 följande:
    Hur pass tror ni bebisarna reagerar på ljud utifrån? Har ju varit med sambon och hans kompisar och kollat på sverigematchen, och vrålet från tio karlar när det blir mål är ju inte nådigt... bebisen fick hicka direkt och började böka och jag fick en känsla av att hon blev rädd. Kanske bara nojjar men det gjorde lite ont i hjärtat när jag tänkte att hon kanske låg och var rädd därinne, man kan ju liksom inte trösta...   
    Varje gång jag badar ligger jag där stillsamt i lugn och ro och när jag drar ur "ploppen" i badkaret så brukar bebisen alltid hoppa till haha! Så tror de hör rätt bra. Sen spelar jag musik för henne ibland med iphonen men är osäker på om sparkarna betyder att hon gillar eller ogillar det.
  • astro
    LiJon skrev 2012-06-16 00:11:46 följande:
    oj... inte röker. Till och med med små bebisar i knät sitter dom och bolmar.

Jag var på skolavslutning igår och när klockorna började ringa fick bebin spader. Jag menar verkligen spader, sparkade runt så illa att jag trodde att jag skulle kräkas.
    Hör till saken att det finns ganska gott om häxor av olika slag i min släkt, så det är ju inte utan att man undrar. Lite.

Annars har jag mest märkt att bebin verkar uppfatta ordet "glass" som något positivt, kanske för att fostervattnet blir sött när man äter sött, något som jag sällan gör (LCHFare) men på sista tiden har det blivit en och annan glass Jag får i alla fall en liten spark om jag säger "glass" med lite högre röst  
  • mijja12

Så ja nu ligger man i sängen ensam efter studentfirande då mannen vägra gå hem med mig jag sa till honom tänk på att du ska köra imorgon men verkar dock inte finnas i hans värld idag. Orrh vad jag känner mig irreterad nu... Nej nu har jag fruktansvärt ont i mina ben och i mitt rump skelett

• fransyskan

Maken råkade väcka mig vid två och nu kan jag inte somna om; odjuret i magen sparkar och har sig.

Ang rökning så slutade mamma röka med både mig och min syster, men började sedan om igen så fort vi slutat amma. Gör mig otroligt ledsen att hon inte kan ge sig själv samma omtanke som hon gav oss. Min man är jag stolt över dock; han slutade röka efter att han läste att röklukt i kläder och hud ökar risken för plötslig spädbarnsdöd.
  • Tesdy

Stackare katten! Själv ligger jag i sängen och lyssnar på min sons lugna och harmoniska andning. Så rogivande synd bara att jag inte kan sova.