• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Tesdy

Jag fattar inte heller vitsen med att göra det offentligt!
    Jag skrämde upp barnen igår när jag berättade för dom att jag skall dricka en öl till fotbollen ikväll. Sonens kommentar var bl.a. Mamma bebisen kan ju bli full!! Ha ha sen fick jag förklara för dom båda att det inte är någon alkohol alls i denna ölen. Åh får vi smaka på den då? Frågade dom... Sötnosar.

Jag var ju hos läkaren förut och jag har antagligen ett virus som satt sig på balansen. Hade kanon blodtryck, fina ögonhålor och inga problem med öronen. Flimret var antagligen pga blodtrycksfall.

• Sommaren12
    Hejåhå skrev 2012-06-15 19:57:13 följande:
    Min frisör var gravid några veckor före mig när jag var där sist kring v 15. Hon gick ut och rökte några gånger under tiden jag var där. Det här är hennes andra barn och hon berättade att hennes första hade dålig tillväxt och han vägde bara 2,5 kilo när han kom ut. Kanske inte så konstigt om man stryper blodflödet med en jäkla massa nikotin stup i kvarten. Blev så jäkla äcklad och kommer aldrig gå dit mer. Men som den Svenne-banan man är så sa jag inget, betalade och gick därifrån.
    Usch va äckligt! Och dåligt att springa ut öht när hon har kund! Tycker jag iaf. Men vad ska man säga egentligen, man har ju inte riktigt rätt att lägga sig i heller även om jag tycker det är helt sjukt! Min kompis och hennes pojkvän är rökare och tycker alltid det är så otrevligt när man bjuder dom på middag och de ska springa ut båda två typ mitt i maten och röka!! 
    Grizabella skrev 2012-06-15 20:00:01 följande:
    Jag är född på 70-talet och då röktes det inomhus, mamma rökte och även i bilen, var ju tyvärr rätt vanligt då.

Räcker med att va född på åttiotalet för det där. Mina föräldrar rökte inte men hemma hos farmor och mormor var det alltid dimmigt i köket och min bästa kompis föräldrar bolmade på i bilen. Hade grav migrän när jag var liten och det hjälpte ju knappast med all rök överallt. 

• Stövelkatten
    Tesdy skrev 2012-06-15 20:00:01 följande:
    Jag fattar inte heller vitsen med att göra det offentligt!

Jag skrämde upp barnen igår när jag berättade för dom att jag skall dricka en öl till fotbollen ikväll. Sonens kommentar var bl.a. Mamma bebisen kan ju bli full!! Ha ha sen fick jag förklara för dom båda att det inte är någon alkohol alls i denna ölen. Åh får vi smaka på den då? Frågade dom... Sötnosar.

Jag var ju hos läkaren förut och jag har antagligen ett virus som satt sig på balansen. Hade kanon blodtryck, fina ögonhålor och inga problem med öronen. Flimret var antagligen pga blodtrycksfall.

Skönt att det inte var HF eller så! Men nu måste du bara vänta ut viruset alltså? Trist.
  • Stövelkatten
    Hejåhå skrev 2012-06-15 19:57:13 följande:
    Min frisör var gravid några veckor före mig när jag var där sist kring v 15. Hon gick ut och rökte några gånger under tiden jag var där. Det här är hennes andra barn och hon berättade att hennes första hade dålig tillväxt och han vägde bara 2,5 kilo när han kom ut. Kanske inte så konstigt om man stryper blodflödet med en jäkla massa nikotin stup i kvarten. Blev så jäkla äcklad och kommer aldrig gå dit mer. Men som den Svenne-banan man är så sa jag inget, betalade och gick därifrån.

Svaret till dig försvann!

Hon borde inte göra så när hon har en kund, oavsett om hon är gravid eller inte! Jäkligt oproffsigt!
  • irruz
    mammsen skrev 2012-06-15 15:58:49 följande:
    Så denna gången när de kommer in och ska göra allt per rutin ex  "nu är det daggs att ta hinnorna" eller "nu ska vi bara sätta en liten skalpelektrod" eller "Oj, har du redan krystvärkar, lägg dig i gynställning så vi ser bättre" kommer jag garanterat att ifrågasätta varför!  En annan sak som jag inte förstår efter att ha läst på lite är varför alla våra sjukhus värkar uppmana kvinnorna att använda forcerade krystningar??!! Jag säger inte att alla ska föda utan bedövning och hänga i en trädgren, jag menar bara att... Man gör så mycket medicinskt i "förebyggande syfte" att det påvärkar det naturliga förlossningsförloppet, vet ni att alla kvinnor får en spruta med både k-vitamin OCH olika hormoner direkt när barnet är fött?? Det viste inte jag! Jo.. k-vitamin visste jag såklart.. Men medans man är upptagen av att ta emot en bebis som flyger genom luften får man en spruta, tror ni man märker det?? Vill inte ni veta vad det är de sprutar i er och varför?? 
    kan du inte berätta mer om vad din barnmorska sagt om de här sakerna o varför man "bör" ifrågasätta dom..? sist genomgick jag inte en hel förlossning då det tillslut blev snitt, men just skalpelektroden tyckte jag kändes väldigt jobbig, både att de satte dit den o att den sen lossnade gång på gång. blir jättenyfiken o vill veta mer .. :)
  • Hejåhå

Jag brukar vara hos frissan i 2 timmar och det är ju ganska mycket tid när jag sitter med färgen eller i torken, så det tycker jag inte är fel om hon går och pausar lite eller tar någon annan kund under tiden. Men inte röka med bebis i magen.
    Slingning, nyansering och klipp brukar kosta 700 spänn tack vare att hon kör flera kunder samtidigt och har elever som hjälper till med schamponering och föning. Sorry, OT

• Kampis

Jag är född 87 och mamma rökte inte under graviditeterna, men däremot inne under fläkten, i bilen osv när vi var små.

• Naimis

På tal om nikotin och alkohol berättade en vän till mig något väldigt sorgligt. Hennes kusin, som fick barn för några veckor sedan, låg på bb på samma avdelning som ett narkoman-par som precis fått barn. Deras lilla bebis fick ligga på neonental för avgiftning. Tänk att få starta livet på det sättet.

• Stövelkatten
    Naimis skrev 2012-06-15 21:42:03 följande:
    På tal om nikotin och alkohol berättade en vän till mig något väldigt sorgligt. Hennes kusin, som fick barn för några veckor sedan, låg på bb på samma avdelning som ett narkoman-par som precis fått barn. Deras lilla bebis fick ligga på neonental för avgiftning. Tänk att få starta livet på det sättet.

Åh, så sorgligt! Hoppas de får hjälp alla tre. folk i den situationen borde ju få hjälp långt innan.
  • Gadget

Är det fler än jag som har känslan att ni blivit mer klumpiga/fumliga sista tiden? Inte nog med att magen är i vägen och att jag ibland glömmer av den och hur stor jag är så att jag stöter i saker med den, men jag tappar grejer ur händerna också och där ser jag egentligen inte riktigt sambandet med graviditeten. 
    Idag slöade jag till det och gick till McDonald's och köpte med mig mat hem. Hoppas att jag inte gått för långsamt så att det blivit kallt och ska ställa ner påsen och min milkshake på bordet. Då liksom glider milkshaken ur handen och slår i bordet med en duns. Den egentligen ganska äckliga mjölkpulverblandningen eller vad det är far ut över soffan, mitt nystädade golv, mina kläder och bordet. Det var nära att jag började gråta men jag sansade mig och torkade upp så snabbt jag kunde. Men när jag var färdig var förstås mina pommes kalla och den här känslan jag alltid får att det egentligen är ganska äckligt med McDonald's mat förstärktes ytterligare. Av någon anledning har jag fått lite som en craving på det under graviditeten även om jag "bara" ätit det fem gånger tror jag. Men det är mycket för att vara jag.