• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Challelotten

Känns jobbit och stå och massera i en kvart som det står på flaskan. Tänkte bara passa på att smörja in brösten när det närmar sig. Brast inte något där nere med dottern så jag hoppas att det går fint denna gång med. Sen beror det väl på vem man är och vilken bm man får som kan hålla emot så man inte brister :0)

Idag efter jobbet idag blir det en tur till lager157 :0) bara 2 timmar kvar på jobbet.

• Naimis

Jag undrar lite var The Maraja tagit vägen. Hon skrev ju en del. Men nu var de ett tag sen

• 7eHimlen
    anneh skrev 2012-06-15 10:26:45 följande:
    7ehimlen: min bm tog inte heller hb eller socker sist..
    De kanske inte behöver göra det, har bara tänkt såhär i efterskott att det var lite underligt :P
  • 7eHimlen
    Naimis skrev 2012-06-15 14:36:26 följande:
    Jag undrar lite var The Maraja tagit vägen. Hon skrev ju en del. Men nu var de ett tag sen
    Jag tänkte faktiskt på henne igår jag med, undrar vart hon är?! Hoppas inget otrevligt hänt!
  • Stövelkatten

Att smörja magen hjälper inte, mer än åt obehaget då. det har ju konstaterats flertalet ggr av hudläkare. (som inte jobbar för krämföretaget) att tänja hud som ska töjas är ju en annan sak. är något jag tänkt att jag ska ta tag i, men jag har det där problemet med att nå... Speciellt nu då jag inte kan sära så på benen!

Det känns lite bättre med "sträckningen" nu när jag använt kryckor, men jag måste vara jätteförsiktig så jag inte lägger tyngden på endera benet. Var en skön syn på dagens begravning med jättemage och käpp. :D gjorde i af många glada. (jättefin begravning där prästen var god vän med den framlidne)

På vägen hem missade min sambo att stanna helt vid en stop-skylt och vi blev 2500:- fattigare. Polisen gjorde sig lustiga över hans namn, rätt onödigt kan jag tycka.

• Kampis

Håller med dig om att smörja magen inte hjälper mot bristningar, man känner ju tom att de kommer inifrån och iaf mina är väldigt djupa, dit in går ju inte krämen :)

• Stövelkatten
    Kampis skrev 2012-06-15 14:55:56 följande:
    Håller med dig om att smörja magen inte hjälper mot bristningar, man känner ju tom att de kommer inifrån och iaf mina är väldigt djupa, dit in går ju inte krämen :)

Bläh, mina med! När de bleknat från det lila ser det ut som brännskador, typ. :s
  • mammsen

Hej tjejjer! Vilken dag! Bakat, gjort en tårta på 6 våningar, duschat och lykats raka benen aldles själv!! Kom dock inte upp från den låga pallen jag satt på i duschen försen min mamma kom och ropade att det var dags att gå till skolavslutningen varpå hon fick hjälpa mig upp haha, de gick i förväg och jag stressade på som fan! Vilket resulterade i täta och jobbiga förvärkar, på med kläder och skit och rusade iväg till skolgården lagom sen, förvärkarna var jobbiga som fan och väl på skolan fanns inga sittplatser kvar, jag fick tillslut be min brors pappa köra mig hem så jag kunde vila, sedan kom min sambo hem med en hel påse babykläder han köpt billigt på jobbet bla massa molo och villervalla, jag blev så rörd att jag börjate störtlipa och värkarna som lugnat sig lite tilltog snabbt igen. "Nu är du tyst, annars åker jag och lämnar tillbax kläderna" sa han allvarligt för att lugna ner mig haha När han åkte kom mamma igen och sa att de var hemma redan och HELVETTE!! Jag hade ju glömt att lägga på bären på tårtan!! Nuu, efter lite mera gråt över helt irrationella saker så sitter jag här och försöker slappna av så förvärkarna ger sig, jag orkar inte åka in till Förlossningen idag igen, jag ska ju ha sommarlov nu!! och När jag skrivit klart har jag lovat sambon att gå och lägga mig i sängläge som jag även lovade förlossningspersonalen att jag skulle göra "så fort jag får täta förvärkar igen" Gaah! Jag känner inte att jag har tagit mina värkar på allvar idag! Jag har haft för mycket att göra..
    PS, min sambo gillar inte fotboll!! Det ni!! HAHA! :P

Grizabella - ÅH! Det är min andra förlossning och jag har aldrig tänkt på att ha en väska till förlossningen och en till BB, så dum jag känner mig!! Men så glad jag blev att du skrev det! Tack så mycket, så kommer jag absolut med att göra :)
    Gadget -  Gör det till en sexig grejj då ;) Bättre lite massage och "töjjning" än ingen alls, och att "töjja" lite i samband med lite oralsex eller något kan nog bli toppen ;)

Angående hemmfärd - Personalen har inte rätt att hindra någon att åka hem. Men de kan framstå som att det värkar så ibland, jag födde sent på kvällen och var på bb den natten och natten efter sedan ville jag åka hem. Mitt barn och jag mådde bra men de ville att jag skulle vänta någon dag till, det slutade med att jag fick skriva på ett papper om att jag åkte hem på egen risk.. Ni är vårdnadshavare över ert barn och har rätt att ta beslut vad gäller villken vård ert barn ska ha, så de kan inte tvinga er att stanna om ni inte vill.. Dock låter det knepigt att man bara får stanna en viss tid, jag är säker på att det är ett missförstånd och att de kanske har det som "riktlinje" eller något som de försöker att hålla i de fall där mor och barn mår bra. Jag kommer att skriva i mitt förlossningsbrev att jag vill åka hem direkt efter förlossningen om jag inte får eget rum på bb, skulle jag eller mitt barn må dåligt kommer jag dessutom inte acceptera att dela rum, och de kan ju försöka övertala mig och sambon,, haha! På förlossningen får man stanna upp till 6 timmar efter själva förlossningen och då brukar man inte mellanlanda på bb.. De sjukhusen som erbjuder tidig hemgång efter 6 timmar brukar man inte mellanlanda på bb avdelning..

• Tesdy

Hej tjejer.

Ni är för underbara med alla era härliga kommentarer om våra fina rumpor

Själv har jag fått kontakta sjukvårdsupplysningen då min BM inte har telefontid på eftermiddagen. Jag har nämligen haft ett riktigt otäckt ögonflimmer idag, så jag gjorde vad jag brukar göra och jag googlade på detta och hittar bla havandeskapsförgiftning och ögonmigrän. Så den sjuksköterskan som jag träffade bokade upp en tid på jouren åt min nu klockan 17. Så nu skall jag bara stänga ner datorn här på jobbet och hämta upp min familj för att åka till jouren. Mannen ville inte gärna att jag körde själv ifall det skulle börja igen när jag kör.

Barnen kommer bli extra glada idag i alla fall då jag fick kollegornas rester efter deras lunch med mig hem: Smörgåstårta. Barnens favvoritmat.

Dotter -03, Son -04 och BF 3/8-2012