• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • bez imena

Ja vissa vill helt klart provocera.. Som en bekant skrev på fb o la upp bild; står ute och röker, ska strax in och föda... Hmm ok.

Fick en flarra rosevin, 0,5 % av min arb kamrat nyss för att jag går hem ikväll! Kan ett glas skada? :/ hmm...

• Stövelkatten
    bez imena skrev 2012-06-15 18:06:06 följande:
    Ja vissa vill helt klart provocera.. Som en bekant skrev på fb o la upp bild; står ute och röker, ska strax in och föda... Hmm ok.

Fick en flarra rosevin, 0,5 % av min arb kamrat nyss för att jag går hem ikväll! Kan ett glas skada? :/ hmm...

Det är det som är alkoholfritt. Max 0,5% . drick hela flaskan du!
  • bez imena

Hahaaa så det är bara saft alltså hihi. Skål på er! O hejja sverige ( som att ja bryr mig)

• Sommaren12

Fattar inte heller folk som fortsätter med nikotin och alkohol när de är gravida. Det är väl delade meningar inom forskningen ifall ett litet glas vin eller några munnar öl vid enstaka tillfällen kan skada, men jag tycker det är bäst att bara hålla sig borta. Jag brukar smutta lite på mannens vin när han provar nåt nytt bara annars om jag vill festa till det så dricker jag 0,5 öl eller grapetonic som jag tycker känns festligare än cola.
    Och som nån sa, ok att man har problem med nikotinberoendet, det kan ju va så in i helvetes jobbigt. Slutade själv röka för fem år sen och det tog tid att bli helt fri. Men om man nu inte kan hålla sig ifrån det, varför showa med det? Jag hade skämts ihjäl även för mig själv och jag hade rökt under graviditeten. Det är ju dessutom ganska tydliga och allvarliga problem dessa barn ofta föds med. Nä fy!!

• Sommaren12

Och apropå alkohol! Helt off topic men har någon nåt bra tips på sommardrink MED alkohol? Gärna som man kan göra alkofri också. Behöver tips till midsommarens fördrink...

• cupcakekiller

Tål inte folk som röker när de är gravida, min rökte hela graviditeten. Jag rökte sista ciggen några timmar efter att jag plussade, fast börjar bli röksugen nu när min fb är full med bilder på drinkar och cigg på uteserveringar, wääh!

• bez imena

Aj...känns som jag har mensvärk.. Är det förvärkar?

• Stövelkatten

Hehe, gick igenom mina bebisbilder; jag vägde 2,3kg när jag föddes, och på varje bild på mig och pappa i soffan så står askfatet och ciggpaketet inom lagom räckhåll.... Blä! Även om mamma inte rökt hade jag alltså ständigt andats in giftig rök.

• Hejåhå

Min frisör var gravid några veckor före mig när jag var där sist kring v 15. Hon gick ut och rökte några gånger under tiden jag var där. Det här är hennes andra barn och hon berättade att hennes första hade dålig tillväxt och han vägde bara 2,5 kilo när han kom ut. Kanske inte så konstigt om man stryper blodflödet med en jäkla massa nikotin stup i kvarten. Blev så jäkla äcklad och kommer aldrig gå dit mer. Men som den Svenne-banan man är så sa jag inget, betalade och gick därifrån.

• Grizabella
    Stövelkatten skrev 2012-06-15 19:14:20 följande:
    Hehe, gick igenom mina bebisbilder; jag vägde 2,3kg när jag föddes, och på varje bild på mig och pappa i soffan så står askfatet och ciggpaketet inom lagom räckhåll.... Blä! Även om mamma inte rökt hade jag alltså ständigt andats in giftig rök.
    Jag är född på 70-talet och då röktes det inomhus, mamma rökte och även i bilen, var ju tyvärr rätt vanligt då.