• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • eightythree

Ladda ladda ladda! Ska ta mig iväg för att gå på husvisning och ta med barnen till leklandet för första gången. Lär bli ös känner jag!!! Har väldigt ont i benen bara så är mest orolig över att det ska sabba dagen. Sambo jobbar så jag får hjälp sv barnens faster iaf. Tur man har en assistent ibland!
    Provar skötväskan idag för att känna efter om jag är nöjd. Köpte en skiphop av en kompis men nu när jag packat känns den liten. Är jag inte nöjd går det ju att säljs vidare, för jag vill kunna ha extra med till 3 åring som pott tränas och till bebis. Annars får jag väl köra på min gamla hederliga Björn Borg väska istället. Svart skinn och neutral...
    Har ni testat skip hop tidigare?

• Gadget

Jag har en rutin att jag sjunger en vaggvisa för bebisen varje natt och då brukar jag få en liten buff tillbaka. Hoppas att det betyder att han gillar det och inte "håll tyst mamma!".
    Hoppas det ska vara lugnande om jag sjunger samma visa när han är ute ur magen.

• Sommaren12

Fransyskan: bra gjort av din man! Jag hade med varit stolt!

Eightythree: vilken modell är det? Jag har köpt en men inte använt den än.

Har sovit så himla dåligt i natt! :( mannen har jobbat natt, nåt han aldrig gör normalt sett. Jag sov oroligt och vaknade vid tre av att det börjar ljusna och bli varmt. Att jag har RL i båda armarna hjälper inte heller. Vid halv sex kom han hem och då var jag fortfarande vaken. Somnade efter ett tag och vaknade nu.
    Usch jag vill ju passa på att sova men har senaste fem månaderna sovit jättedåligt om natten. Om jag inte måste gå upp så sover jag bättre på förmiddagen ist. Å fan va jag skulle kunna skjuta de där jävla kråkorna som börjar bräka utanför fönstret kl 4!!

• eightythree

Sommaren: det är en " skip hop duo delux"

• natlup

Verkar sol många har svårt å sova bra om nätterna. Jag vaknade av att sambon hosta trodde seriöst att han skulle hosta upp ena lungan. Han har åkt på en ordentlig förkylning. Å han blir så ynklig när han e sjuk. Så blir till å passa upp på honom :P

En fråga. Ni som inte har tvättmaskin hemma. Hur tar ni med er bebis till tvättstugan? Väntar ni tills er sambo kommer hem eller tar ni babyskyddet?

• eightythree

Natlup

Hade ingen tvättmaskin när vi fick första barnet och inte nu heller. Har använt och kommer att använda babyskyddet som du säger. Eller möjligtvis liften till vagnen om det är bättre vid något tillfälle...

• Sommaren12
    eightythree skrev 2012-06-16 10:22:51 följande:
    Sommaren: det är en " skip hop duo delux"
    Det är en sån jag har också. Det är väl kanske olika hur mycket man behöver ha med sig men jag tyckte modellen större kändes för stor i vanliga fall, gillade att den var liten och smidig. Men sånt är nog olika person till person också. Min svägerska ha en skötväska som är ungefär samma stl och den har alltid funkat bra förutom när deras son ska sova hos hennes föräldrar och det är lite mer som ska packas ner, då får de ha en rymligare väska. 
  • eightythree

Sommaren:
    Ok! Ja jag får väl använda den några gånger och känna efter. Bebisens saker är ju mindre, både kläder och blöjor. Kanske får växla beroende på vart jag ska och med vilka av barnen jag har med. Hmm

• Kampis

Jag spanade på deluxe'n och tyckte också den var himla liten. Var den inte bara 7 cm djup? jag tänkte som så att visst den funkar säkert när bebis är liten och allt är smått, blöjor och kläder och det, men sen när den är störe och man ska ha mer ombyte, större blöjor, välling, flaskor, barnmatsburkar, kex, vaten  osv hade den aldrig räckt för mig. Jag vill kunna ha en extra tröja i till mig också in case of olyckor.

Förra gången hade jag en från Ullared som var 30 lång och 18 cm bred, och jag lskade at den var så rymlig. Man (iaf jag) använde den som handväska när den var med, gillar inte direkt att dra på två väskor.

Den nya jag köpt är 35*29*15cm och den blir nog perfekt tror jag , för mina behov

• Albasmamma

Jag har också sovit riktigt uselt i natt. Vaknade kl 2 och hade svårt att somna om. När jag väl somnade vaknade jag av sendrag flera gånger. Men vi har kanonväder väder idag så nu sitter jag och slappar i solstolen. Hoppas ni alla har en fin lördag!