• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • bez imena

Nu lägger jag inte ifrån mobilen förrän jag lr nån kpmmit på vad det blir för ord :p

• NiniMe

GOMORRON...
    Ja då har man varit uppe sen 04 Obestämd hahah fan helt sjukt, låg och var skitvarm och nödig, upp och pinka sen var det kört....
    Jag har också sen några veckor haft att det liksom hugger/sticker/ilar upp i kissemurran/underlivet/vaginan ja vad ni nu vill kalla det hahaha....
    Men nu för ett par dagar sen har foglossningen kommit tillbaka.. Den har hållt sig väck sen vecka 30 ca men nu är den påväg tillbaka, läste att det kan bli så runt denna veckan.. det luckras upp nu tydligen, så mitt bäcken har luckrats upp i ca 35 veckor, undra om jag har ngt kvar när lillan är ute

• Hejåhå

Karo77: vart känner du ditt ärr? Jag tror mitt ärr sitter några cm upp och till höger, som om de gått lite omlott i lagren in.
    Ovanför bikinisnittet på huden upp en bit mig naveln har jag ingen känsel i huden på ett område ca 10 x 10 cm. Kan sticka med en nål utan att känna det i yttersta hudlagret.

• fru Elle
    tjockisbullen skrev 2012-06-20 00:59:21 följande:
    IDAG fyller min lilla skrutt 3 år! 
    Fasen vad tiden går undan, knappt så man hinner med......
    Grattis till din lilla skrutt, ja tiden går verkligen fort ibland. Dock inte när jag var gravid för första gången, har nog aldrig varit med om långsammare veckor och månader. Men då var allt spännande och nytt.

Sonen blir 2 den 2 juli, blir kalas helgen innan födelsedagen och igår beställde jag de sista födelsedagspresenterna. Det kommer nya ord nu varje dag, så roligt. Han har varit helt ointresserad av pottan men nu när vi precis bytte blöja så sa han bajsa. Frågade om han ville sitta på pottan och det ville han, kom inget bajs men kiss. Hällde ut i toaletten och så fick han spola och vinka till det som försvann. Innan har han knappt suttit på pottan. Hade hoppats att vi kunde potträna nu i sommar. Dottern var blöjfri både dag och natt innan hon blev 2,5 år. Men det tror jag inte sonen kommer vara redo för.
    Molly 2008, Harry 2010 och BF 13/8 2012
  • Ellenbmt

Hejåhå- jag har ett ärr från en äggstocksoperation, det ärret är med helt utan känsel, vet inte alls var de skar innuti och har nog inte ont av det, men utanpå är det uttöjt och utan känsel som du beskriver.

Ninime- jag vaknade halv fyra, låg där vrålhungrig och kissnödig, vågade inte gå upp för set är kritiska timmar hos dottern, somnade om efter sex. Klockan ringer sju. Inget kul alls.