• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • tjockisbullen
    mammsen skrev 2012-06-19 19:18:40 följande:
    INGENTING!! Men jag har iof inte delttagit i några tävlingar :/ Så tråkigt av mig.. Men grattis till alla roliga vinster!!
    Hehe ja då är det svårt o vinna också:) 
    Tack!  
  • eightythree

Så fort barnen är i sina sängar så försvinner den sista energin ur mig. Har planerat att fixa och göra ordning en massa grejer men får ingenting gjort istället... vill ha energi! Måste ju försöka prova ut något att ha på mig på midsommar också! ð??? ð??

• Stövelkatten

Som grädde på moset kräktes jag lite i munnen. jäkla illamående att komma tillbaka just nu!

I morse, när jag kände mig lite pepp på bebis igen, beställde jag väggdekorationer till bebisrummet. Sonen har bestämt att hon ska ha fjärilar och en regnbåge, så det var bara att googla rätt på såna motiv.

• mijja12

Var på vårt andra rutin ultraljud idag men fick aldrig veta beräknad slutvikt på bebisen bara vad den vägde idag och det var 2,3 kg och allt såg bra ut förutom att jag höll på att svimma 3 ggr under undersökningen så fick till slut ligga på sidan förutom när hon skulle mäta honom. Var helt kallsvettig när undersökningen vart klar. Ikväll var det även sista fb(föräldrar utbildningen) det var lite tråkigt dock. Fick se en norsk film om amning tror jag blev mer skrämd efter att ha sett den än innan då jag varit för amning men nu vet i fan. Hur har er dag varit?

• Sommaren12

Mammsen: du läste nog mitt inlägg fel. Det var alltså ok med röntgen i slutet av graviditeten men inte i början. Inte tvärtom. Hos tandläkaren alltså. Och det e ju inte samma starka röntgen som när man röntgas på sjukhus.

• anneh

Nån mer som har känt ett ilande i muffen?? Väldigt svårt att förklara hur det känns..
    Vet att min bebis ligger med huvudet neråt, och ilandet började samtidigt som h*n vände sig. Varför ilar det till ibland (ofta)?

• Challelotten

Jag känner det mycket när jag går så trycker det på och ilar :0) kroppen som börjar att gör sig redo.

• bez imena

I muffbenet har jag kännt ilningar! Varför vet jag inte...

Blev sugen på att måla på magen som mammsen! Fast får nog göra det själv isf! Har akrylfärg hemma, inte är det väl giftigt? Hmm.. Ska ta o googla... :)

• Stövelkatten
    anneh skrev 2012-06-19 21:27:52 följande:
    Nån mer som har känt ett ilande i muffen?? Väldigt svårt att förklara hur det känns..

Vet att min bebis ligger med huvudet neråt, och ilandet började samtidigt som h*n vände sig. Varför ilar det till ibland (ofta)?

Bebisens huvud trycker på nerverna, helt normalt. För mig påminner ilningarna om svider vid UVI.
  • fru Elle

De där ilandet känner jag igen, började för några veckor sen. Kom efter att bebisen hade ändrat position, tror den ligger med huvudet ner nu och trycker sig neråt. Kommer ihåg känslan från mina tidigare graviditeter när barnet börjar fixera sig. Vet dock ej om han ligger med huvudet ner, ska till BM på torsdag och då kommer hon säkert kolla det, är ju i vecka 33 nu.

Molly 2008, Harry 2010 och BF 13/8 2012