• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • fru Elle
    tjockisbullen skrev 2012-06-20 10:17:01 följande:
    Tack så mycket:) 
    Vi hade också köpt en del presenter till vår skrutt men hon har redan fått de:)
    När fyller han år då? :)
    Min tjej blev blöjfri dagtid strax efter 2årsdagen men hon återgick sedan till blöja då vi var tvungna att flytta runt en del men nu äntligen har hon på eget initiativ blivit blöjfri igen:) Man måste verkligen se till om de själva är redo! 
    Han blir 2 år den 2:e juli.

Ja de måste vara redo själva, annars finns det nog en risk att de blir helt anti pottan. Dottern hade problem med hård mage och det var mycket enklare för henne att bajsa när hon satt ner. Så hon hade bajsat på pottan sen hon var drygt 1 år. Sen fasade hon ut det själv, sa potta när hon behövde. När hon var 2 så var blöjan nästan alltid torr och hon gjorde sina behov på pottan. Men det var vi som inte riktigt vågade låta henne sluta med blöja, men hon använde den som trosor. När hon var 2,5 år så frågade jag om hon ville sluta med blöja och det ville hon. Dottern och jag gick och shoppade trosor och kisskydd till sängen. Har dock aldrig hänt en olycka där så nu har vi inget skydd längre. Hon måste ha värdens största blåsa för jag får påminna henne att gå och kissa innan vi ska gå till förskolan på morgonen. Inte som min nu under slutet på graviditeten .
    Molly 2008, Harry 2010 och BF 13/8 2012
  • Sandra1983

Åh, blir lite avundsjuk på er som har bebisar som har vänt sig nedåt. Min bebis vägrar och låg först på tvären och sedan så har den vänt sig och ligger med huvudet uppåt och rumpan längst ner. Hoppas, hoppas den vänder sig tills nästa BM-besök. Är i 31 +2 så än finns det tid att vända sig och BM sa till mig att inte oroa mig över detta. Det går liksom inte att inte tänka på det ändå..

Ang träning så körde jag mitt sista pass som instruktör i fredags (bodypump) och mitt sista yoga i onsdags. Dessutom börjar min semester från mitt "vanliga" jobb idag (lärare). Det enda jag har kvar i träningsväg nu är min gravidyoga på torsdagarna och min häst Glad.  Helt ärligt så fattar jag inte att jag ska vara hemma i över ett år. Väldigt overklig känsla. Har inte heller gått upp sådär värst mycket, knappt 8kg.

• Tesdy
    Sandra1983 skrev 2012-06-20 10:37:47 följande:
    Åh, blir lite avundsjuk på er som har bebisar som har vänt sig nedåt. Min bebis vägrar och låg först på tvären och sedan så har den vänt sig och ligger med huvudet uppåt och rumpan längst ner. Hoppas, hoppas den vänder sig tills nästa BM-besök. Är i 31 +2 så än finns det tid att vända sig och BM sa till mig att inte oroa mig över detta. Det går liksom inte att inte tänka på det ändå..

Ang träning så körde jag mitt sista pass som instruktör i fredags (bodypump) och mitt sista yoga i onsdags. Dessutom börjar min semester från mitt "vanliga" jobb idag (lärare). Det enda jag har kvar i träningsväg nu är min gravidyoga på torsdagarna och min häst Glad.  Helt ärligt så fattar jag inte att jag ska vara hemma i över ett år. Väldigt overklig känsla. Har inte heller gått upp sådär värst mycket, knappt 8kg.
    Åh du började med gravidyogan. Skiljer den sig mycket ifrån den vanliga yogan du kör?
    Jag hade också hoppats på att få köra mina pass till sommarschemat men det blev tyvärr inte så.
    Har du vågat ta ngn fast klass till hösten? Det har inte jag vågat utan sa upp mina två pass.
    Dotter -03, Son -04 och BF 3/8-2012
  • Naimis

Blomsterfröna- Betraktad? Vet inte vad de har med sommarn att göra dock.

• Sandra1983
    Tesdy skrev 2012-06-20 11:02:04 följande:
    Åh du började med gravidyogan. Skiljer den sig mycket ifrån den vanliga yogan du kör?
    Jag hade också hoppats på att få köra mina pass till sommarschemat men det blev tyvärr inte så.
    Har du vågat ta ngn fast klass till hösten? Det har inte jag vågat utan sa upp mina två pass.
    Nja, nu testar jag en annan gravidyoga, gick på Sportlifes först och var jättenöjd, men går nu på en lite mindre yogastudio inne i stan. Väldigt nöjd hittills och framförallt så skönt att "bara" vara deltagare, du fattar nog vad jag menar Glad. Den yogan jag kör nu är mer kundaliniyoga och såklart anpassad efter gravida.

Nej, ingen fast klass till hösten, tänkte köra på som vikarie när det känns ok, och söka fast klass till vårschemat börjar igen. Jag tror att du egentligen har rätt att få tillbaka dina "gamla" pass när du kommer tillbaka eftersom du tekniskt sett bara är ledig från dem ett tag.
  • A R

Min bebis är än här än där i magen. De två tidigare lade sig med huvudet ned rätt tidigt men den här lilla krabaten verkar gilla att röra på sig.
    Tack för tipset om cocilana, tog en halv dos i går kväll och det hjälpte verkligen. Mår bättre idag och ligger nu med 14 nålar i ryggen och rumpan (är hos sjukgymnasten).

Jag har så dubbla känslor kring graviditeten just nu. Längtar som en tok efter att den lille ska komma samtidigt som jag tycker graviditeten går så fort.

Ha en bra dag alla fina ni!

• cupcakekiller

Jag har vart jätteyr sen imorse, känns som om jag är extremt bakis, kan inte gå rakt för allt snurrar. Någon som vet vad det kan vara? Jag dricker mycket vatten hela dagarna/äter som jag ska så det kan inte bero på det..

• fransyskan
    cupcakekiller skrev 2012-06-20 11:39:24 följande:
    Jag har vart jätteyr sen imorse, känns som om jag är extremt bakis, kan inte gå rakt för allt snurrar. Någon som vet vad det kan vara? Jag dricker mycket vatten hela dagarna/äter som jag ska så det kan inte bero på det..
    Något med blodtrycket kanske?

Om jag var så yr att jag inte kunde gå rakt och det inte gick över skulle jag nog ringa 1177 men jag är kanske mesig. Hoppas någon annan har mer konkreta råd.