• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • tjockisbullen

JAg var på Spec mödravården idag och det visade sig att jag hade högt blodsocker även denna gång, så nu ska de skicka mig på glukosbelastning igen samt ett tul igen om 2 veckor men jag skulle iaf slippa komma tillbaka till de för bebis mår bra och alla andra prover va fina.
    Det är väl bara hoppas att det inte är diabetes då....men det lär det väl säkert vara eftersom det legat högt senaste 2 gångerna:(

Sedan är babysittern påväg och en del som fattas till vagnen är också beställd så nu är verkligen ALLT klart inför lillebrors ankomst. 

• isaochbel

Då var jag hemkommen från BM v 34+4. Idag låg han med huvudet nedåt men långt uppe igen :/ så nu har det varit varannan gång ner och varannan på tvären. Känner hur han snurrar varje dag så det var nog en tillfällighet att huvudet var ner. Ska tillbaka nästa fredag för att kolla läget igen innan vi åker på semester till Skåne.

• Ellenbmt

Lilja- jag är med skiträdd för bristningar! Undrar varför när så många har dem... Men jag kan inte låta bli att tänka att min sambo kanske en dag vill ha en slät fin tjej istället för en randig... Låg självkänsla.se jag vet....

Har fått några "skråmor" på höfterna, men nu har min mage brakat iväg sista dagarna så jag känner mig livrädd... Snart, snart, är dagen här....

Någon la in en snygg bild på en smal mage med bristningar i bildtråden, vi går gå tillbaka och glo på den sen, ha det som målbild.

Påtal om växande mage- jag gjorde en så sjujävla god kycklingcurry nyss, åt så det stretar i skinnet och andas, det kan jag nästan inte alls. Tokgott!!

• NiniMe
    Ellenbmt skrev 2012-06-25 17:57:02 följande:
    Lilja- jag är med skiträdd för bristningar! Undrar varför när så många har dem... Men jag kan inte låta bli att tänka att min sambo kanske en dag vill ha en slät fin tjej istället för en randig... Låg självkänsla.se jag vet....

Har fått några "skråmor" på höfterna, men nu har min mage brakat iväg sista dagarna så jag känner mig livrädd... Snart, snart, är dagen här....

Någon la in en snygg bild på en smal mage med bristningar i bildtråden, vi går gå tillbaka och glo på den sen, ha det som målbild.

Påtal om växande mage- jag gjorde en så sjujävla god kycklingcurry nyss, åt så det stretar i skinnet och andas, det kan jag nästan inte alls. Tokgott!!
    Här e den

• Blomsterfröna

MVC avklarat idag32+4
    Hjärtljud 140
    SF 31
    Hb 104 så dags att knapra tabletter
    Huvudet neråt

Hon frågade om jag kände tryck neråt och svarade ja. Vila vila säger hon. Varför detta??? Kan hon komma tidigare eller vad??
    Har känt ett jädra tryck och massa ilningar idag på stan.

• bez imena

Jag ser ut att ha blivit riven på lår och skinkor o lovehandles, inga ränder på magen än men de kommer säkert... Också lite deppig över det..

• Stövelkatten
    Karo77 skrev 2012-06-25 15:05:24 följande:
    Ursakta gnallet, nar jag val borjar brakar det loss riktigt rejalt?tur att det inte ar sa ofta.....

Det är väl detta, bland annat, tråden är till för?

Och ja, jag är också otroligt less på mig själv som gravid! Samtidigt känner jag mig inte redo att föda bebis ännu... Märklig blandning.
  • Lilja85

Tack Ninime, har den sparad på datorn sedan innan Glad Bara hoppas hoppas att de blir så ljusa å "fina"...

Ellenbmt: Jag hotade min sambo å hävdade när jag såg min första, att "det är LAG på att du MÅSTE älska mig hela livet nu" haha. Å sen så brukar jag tänka att det hade inte spelat någon roll på det sättet om han träffat någon ny. Jag har fött hans första, det kan INGEN ta ifrån mig. Alltså jag menar att klart det spelar roll om vi går isär, men då e det inte ränderna som spelar roll för mig om du fattar.