• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Stövelkatten
    Ellenbmt skrev 2012-06-26 12:30:16 följande:
    Vi kommer ta emot besök av mina föräldrar efter fem-sex dagar, sedan efter tre fyra veckor får släkten komma, de har så många barn med sjukdomar jämt så de förstår nog!

En fråga- helt ärligt, vad tycker ni om namnet Loa? Vi har fått det lite på hjärnan men kan inte bestämma oss om det är ett namn som bara är lite coolt eller om det fungerar ett helt liv? Cornelia och Loa?

Jag gillar Loa! Det ser coolt ut, samtidigt som det är gubbigt. På ett bra sätt! så jag tycker det funkar från bebis till gammal.
  • 7eHimlen
    LindaPernilla skrev 2012-06-26 10:27:05 följande:
    Imorgon går jag in i vecka 34.
    49 dagar kvar till BF! Nu börjar det verkligen närma sig för oss allihopa och snart har vi våra småtroll här :)
    Tycker inte det var länge sedan det stod "Du har 150 dagar kvar till BF!" och jag tyckte det kändes som att "snart så". Jag och sambon längtar så oerhört efter den lilla krabaten i magen nu! :)
    Grattis till vecka 34! Jaaa visst är det helt galet att det snart är dags! :P Är ju så himla spännande! :D 
    Själv är jag i vecka 32 ( 31+2 idag) och har 60 dagar kvar till BF! :D
    bez imena skrev 2012-06-26 10:31:27 följande:
    7e himlen; ja på mig funkar hemofer, de är skonsamma och jag har fått upp järnvärdet mycket. Niferexen gjorde att ja inte bajja alls förrän det till slut explodera en vecka senare typ... :/
    Får se om jag provar de oxå då, hade ändå 127 i järnvärde förra gången så även om det gått ner från 132 så är det ju fortf bra :) men usch, ja Niferexen hade samma effekt på mig, inget kul alls!!
    fransyskan skrev 2012-06-26 10:36:46 följande:
    God morgon!

7ehimlen och mamsen: Jag känner likadant angående förlossningen. Ingen oro, bara nyfikenhet. Och jag får också höra skräckhistoria efter skräckhistoria av folk (alltid kvinnor) som vill bota mig från mitt lugn. Mycket konstigt.

Trött på att vara gravid: Japp. Jag känner mig så jäkla tung och det bränner konstant just under huden högst upp på magen. Har varit så av och till i veckor, men sista dagarna är det non-stop. Vet inte om det är barnet som ligger och trycker på en nerv eller om det är huden som spricker eller vad fasiken det kan vara men USCH.
    Ja visst är det underligt??! De vill liksom skrämma en till att vara rädd för förlossningen! Väldigt underligt! Är det inte BRA att vi är lugna och förväntansfulla liksom? Tycker ju jag iaf! Skönt att vi är fler! Ska bli roligt att läsa/höra era förlossningsberättelser sen! :D

Usch, det låter obehagligt! Men det är nog som du säger, barnet som ligger o trycker på nåt! Min bebis liger med huvudet nedåt, men händer/fötter verkar vara i full rörelse och jag får INTE sitta upprätt, måste ha lutning, annars protesterar han vilt! O stark är han oxå, gör riktigt ont om man nån gång glömmer isg och sitter för rakt :P Hoppas din lilla flyttar på sig snart så du slutar få ont!   

• sally12

känner mig smart idag, ska borta tändera...
    Tar tandborsten ur glaset, blöter ner det och häller på vadå? jo TVÅL!
    Bright!

• V3ritas

Ang förlossningen och inställningen. Tycker det är superbra att man inte känner sig uppjagad eller rent av rädd. Jag hade också en lugn, förväntansfull och positiv inställning, vilket jag tror hjälpte mig mycket. Och jag fick en positiv, snabb förlossning med ettan. Kände då att jag lätt skulle kunna göra det igen fast det gjorde helv.. ont och jag fick lite bristningar där nere när jag öppnade mig så fort och inte krystade så länge. Tycker att det är lite dumt av omgivningen att komma med skräckscenarion mest. Det är sällan man får höra det positiva :-P

• mammsen
    Sommaren12 - Du behöver inte räkna med förvärkar alls :) Med lite tur så slipper du förvärkar tills förlossningen drar igång :) Så var det för mig med första barnet, men jag fick en snabb och smidig förlossning endå :)

Fransyskan - Ärs, jag förstår att det är skitjobbigt och en situation du känner dig pressad i men säg till henne att avakta med biljetterna så får hon boka biljetter när barnet är fött och ni vet att allt går bra osv.. Vad är det värsta som kan hända? Att hon kommer och deltar och tar över på förlossning/bebistid eller att hon blir lite tjurig??
    Detta är mitt andra barn och vi har gjort klart för alla att INGEN är välkommen här utan att vi hört av oss till dem och bjudit in dem.. Kommer någon spontant kommer de att få vända i dörren.. Kanske känner vi för att bjuda in folk dag ett, då gör vi det, kanske vill vi vänta flera dagar, då får de respectera det det är lixom inget jag och min sambo kommer att bestämma nu.. Jag har fått ganska bra respons från bådas våra släktingar trots att jag varit väldigt tydlig.. Så det känns bra nu i efterhand :)
    Är det dessutom sambons släkting tycker jag du ska släppa detta och kräva av din sambo att han pratar med henne, låt han lägga fram det bäst han vill om han är försiktig eller okänslig ska du inte oroa dig över.. Hans släkting = Hans problem, hur gullig hon än kan vara... 

Jloow - Jag får ju mitt andra barn nu så jag är lite i din sits, men min dotter ska få köpa en present hon kan ge till sin lillebror när de träffas första gången, och jag har köpt en stor fin pressent till henne "en storasyster present" sedan har jag även sakt till släktingar att de inte behöver köpa något till den nyfödda men om de vill göra det så får de köpa något till dottern med. Min dotter är van att vara enda barnbarnet på bådas sidor och är en riktig liten favorit.. Jag tycker det är viktigt att inte alla kommer och bara låter allt kretsas runt det nya barnet utan att dottern med får uppmärksamhet i form av gratulationer och gos.. Iallafall i början så att hon får en possitiv känsla av att bli storasyster, emn hon är ju nästan 5 år så hon tar det nog bra tror jag, jag har berättat att det kan vara jobbigt med bebisar som skriker och ska äta tuttemat hela tiden, men hon längtar och ser fram emot syskon och det är ju en bra start :) Hon tycker jag ska åka till sjukhuset och "föda ut lillebror snart" haha

Bez - Urs det låter jobbigt! Tycker det är så tråkigt med folk som inte kan acceptera olikheter!
  • mammsen
    sally12 skrev 2012-06-26 13:21:21 följande:
    känner mig smart idag, ska borta tändera...
    Tar tandborsten ur glaset, blöter ner det och häller på vadå? jo TVÅL!
    Bright!
    Igår när jag handlade så kom jag fram till kassan, betalade mina varor och gick därifrån då svärmor kom in i affären,, Pratade lite med henne och skulle sedan gå ut ur affären... Hon frågade om inte jag skulle ha mina varor som låg kvar vid kassan som jag inte ens packat ner haha... Piiiinsamt!
  • godisbit

Loa är ett bra namn! Min kusin heter det vet att vi funderade på om det var för mkt barnnamn och att det skulle kännas fel när han blev äldre, men han är över 20 idag och namnet växer med personen! Kör hårt på Loa säger jag

• 7eHimlen

Ang besök så tänkte vi att våra respektive familjer får komma till BB och hälsa på, sen när vi åker hem så vill vi gärna ha några dagar i fred från världen. Tror inte nån har problem med det, men min bästa vän bor granne med oss så hon lär nog komma så fort vi är hemma igen. O det har jag alls inget emot! :D Sen kanske det blir tvärtom, att vi VILL träffa alla o visa upp honom, men vi får väl se hur allt känns när det är dags.  

• Sommaren12

Mammsen: Ja det vore ju helt klart trevligt! :) Vi får se...

Har en skitdag idag. Trött på f**king jävla Babyproffsen som är sensationellt kassa på service, iaf babyproffsen i Örebro (trodde det var Motala mannen beställt vagnen från men det va det visst inte). Och så köpte vi en begagnad Brio Vegga på blocket som vi försökt montera nu men den sitter inte ordentligt i väggen och det går inte att borra överallt pga rör och ström i väggarna. Vi som har renoverat gästtoaletten för att det skulle bli skötrum, gaaaah! Dessutom har jag varit helt orkeslös och seg hela dagen med hjärtklappning och svarta skuggor för ögonen. Känner mej helt opepp på graviditeten nu och vill bara ha mitt barn! BLÄÄÄ!