• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • novaunique

Här är det sömnlöst! Att det ska göra så ont i kroppen att ligga ner!

Stövelkatten: Skönt att allt såg bra ut och hejhallå vad coolt att du börjat öppna dig! Förhoppningsvis gör dina förvärkar en del av "skitgörat" så har du ju vunnit flera cm innan det dra igång på riktigt!

Nähä.. dags att försöka lägga sig igen ett tag kanske.. Tur jag är sjukskriven och kan sova ikapp lite dagtid imorrn, annars blir jag fru arbigga

• LiJon
    bez imena skrev 2012-06-24 23:35:04 följande:
    LiJon; Så du är i blänge!:)

Ja jag är ju det ;) bor du också i närheten?
  • NiniMe
    tjockisbullen skrev 2012-06-25 03:29:27 följande:
    Ni som redan har fött flera barn innan - jag har en fråga!

Startade era förlossningar på samma sätt alla gånger eller är det helt olika?

Någon som fött för tidigt första gången och sedan gått tiden ut med 2a barnen?
    Jag födde ju i v 36 prick senast och undrar om det är troligt att jag kommer gå tiden ut denna gången?! 
    Mina startade likadant, några värkar sen gick slemmisen..
  • Blomsterfröna

Första startade med värkar och kom efter 8 h i 39+6
    andra startade med värkar och kom efter 3 h i v 40+5
    tredje startade med värkar och kom efter 3 h i v 40+2

Så jag lär få likadant

• NiniMe

Ohh vad glad jag blev igårkväll... Jag är lite av en sådan som har svårt att hålla mig när det gäller inredning
    vi har ju tänkt att lillebror här hemma ska dela rum med storebror men han verkar inte alls vilja flytta in där haha, så jag har fått hålla mig till tåls med inredningen.. Min man har inte visat något större engagemang om det, men igår sa han, det hade varit kul o få inreda lillans rum Hjärta
    Han brukar alltid skömta om att jag har så brått hahaha men nu ville han med... plus att han tycker ju ABSOLUT att vi måste ha lite hello kitty kläder till lillan hahaha, jag skiter i hello kitty men det lät så roligt när han sa det haha...

Dax för bm om ett par timmar

• godisbit

Här är en till som har haft svårt att sova... vaknade vid 4 och kunde inte somna om. Låg och vände och vred mig i sängen och tog till slut mobilen för att surfa mig trött.... trodde jag!!! Råkade hitta den här tråden www.familjeliv.se/Forum-2-13/m8704943.html och sen var det kört - jag fnissade och skrattade så tårarna rann emellanåt! Helt hysterisk tråd i sina stunder! =) Trots att jag försökte fnissa/skratta i kudden eller täcket så vaknade sambon och undrade vad som hände när han såg mig flämta efter luft med tårblanka kinder! Jag tror inte bara det var tröttheten som gjorde läsningen så rolig så vill ni ha er ett gott skratt så spana in tråden!!

Har skrattat så mkt så magen har fått nog tror jag, fortfarande när jag klev ur duschen var den stenhård och tryckte mot mellangärdet så jag knappt kunde andas in ordentligt! Ska försöka peta i mig frullen nu för sen har jag tid hos bm!

ha en bra dag alla gravidpinglor! =) 

• Hejåhå

Tack för länken till tråden Godisbit! Jag har ytterligare en timme att döda på glukosbelastningen och hade liksom planerat in svt och barnmorskorna på Eastend och det var ju tydligen inget avsnitt igår :)

• Ellenbmt

Ja Godisbit det var en skojig tråd!

Har nog lite att lägga till i den för egen del men jag har inte skriv motivationen.

Idag vaknade jag helt öm i skinnet på magen och musklerna.... Trött livmoder kanske.,.