• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • bez imena

Jag har täckt spjälisen med ett lakan. Men sen funderar ja om inte bebis ändå får ligga ovanpå det tjocka täcket, så jag virade ihop ett lakan till typ ett babynest och lade en babyfilt på det... Få se hur det blir sen... Så kul att vara där o känna o klämma på grejerna o byta filtar o snuttisar hit o dit... Haha... Och att övningsköra med vagnen inomhus, hehe ;)

• elfsan87
    mijja12 skrev 2012-06-27 21:12:07 följande:
    Vi var på väg hade hämtat ut alla mediciner och skulle precis påbörja ivf försök men blev spontan gravid som dom kallar det. 

Grattis till det! Vad härligt :) Älskar att det finns hopp att få till en spontangraviditet trots att man är utredd och klar för ivf! Jag hoppas så att vår dotter kommer få ett syskon på det sättet, och slippa ivf nästa gång...
  • mammsen

Varit hos BM idag v 32+4, SF-måttet låg på 33cm,, Hb-värdet på 112 och blodtrycket var lågt och bra på 95/60 dessutom ligger grabben som jag misstänkt med huvudet ner :) Oj! vad långt ner huvudet ligger sa hon, men det var fortfarande ruckbart :) Så tog hon nya prover eftersom jag är rh-neg för att kolla så jag inte bildat antikroppar och sånt :)

Challelotten - Jag skulle våga mig på en variant större de har 4 rader med spännen som sitter med bra mellanrum, iallafall på de som jag beställt, jag ville ha 90 men fick beställa 95 när jag var inne och de satt perfekt :)

Maaya - Jag har allt klart, kläder i lådorna, bättat i sängen osv, skulle jag ha långtråkigt någon dag och tycker det behövs så får jag väll tvätta igenom allt igen ;) Jag tänker att det är bättre att lufta ur alla tyger och sånt än att lägga det i påse eller dylikt.. Fast jag vet inte :P Jag tror inte de brukar väga en när man kommer in till förlossningen alls, eller brukar de det?

• FruFoxy

Vilken dag det har varit idag. HELT SLUT! Vår mellersta hade tid till läkaren idag och kolla upp om han hade problem med polyper eller nått annat. Det var ju bara det att vi var tvungna att åka genom heeela stan för att komma dit, ångrar ju en smula att man inte har körkort faktiskt
    Så när vi nästan var framme, efter 1 timmes enkel resväg samt tre olika färdsätt så tog ju såklart deras lust att lyssna och sitta still slut. Skulle ju tro att det var tre apor i väntrummet där på sjukhuset och jag höll på att skämmas ihjäl. Kändes som alla tittade på mig och tänkte "jahaja, så ska hon ha en till när hon inte ens har pli på dessa!" 
    Men hur som helst så gick det bra, och sonen kommer få en operationstid i augusti/september nångång för att ta bort en förstorad körtel bakom näsan.
    Resan hem var inte bättre den och alla tjatade om glass, sitta nån annanstans m.m. trodde jag skulle bli gaaalen men behöll lugnet så gott det gick.
    Men äntligen så är vi hemma och det är så skönt att vila magen lite. Jag undrar ju lite vad jag gett mig in på, hur ska det gå med FYRA barn?! Hujedamig!!
    Som tur är så är det inte ofta en sån här dag kommer då alla barn måste med på något liknande och man är ensam förälder. Hur står alla ensamstående föräldrar ut?

Det är inte ofta jag åker tunnelbana och jag förvånas över hur många det är som struntar fullkomligt i att det finns små barn som är trötta i fötterna (eller gravida för den delen) som de inte erbjuder sin plats för. En tjej på omkring 25 år såg chansen att få en sittplats i väntan på tåget och tog den utan att blinka eller skämmas. Det var bara det att min dotter på 3 år satt där och skulle bara hämta nått hon tappat. Sen satt 25-åringen där och råstirrade på min mage (jag stod så barnen skulle få sitta och vila fötterna) och dottern. Oförskämda typ! 

• Litenfyra

Hihi... Känns som att många stirrar på
    Mig och min mage med när jag kommer med mina 3 killar ( fyra år och 2st tvååringar) inte alltid så lugna hehe... Shit ja 4 barn blir underbart men nog jobbigt också;)

• mijja12

Elfsan87: jo det kändes skönt att slippa sprutorna och tabletterna. Hoppas allt går bra, tack så mycket. Men förstå er som gått igenom det. Svägerskan höll på i 3 år med sprutorna och sånt skit. Kram

• Stövelkatten
    FruFoxy skrev 2012-06-28 16:44:36 följande:
    Vilken dag det har varit idag. HELT SLUT! Vår mellersta hade tid till läkaren idag och kolla upp om han hade problem med polyper eller nått annat. Det var ju bara det att vi var tvungna att åka genom heeela stan för att komma dit, ångrar ju en smula att man inte har körkort faktiskt

Så när vi nästan var framme, efter 1 timmes enkel resväg samt tre olika färdsätt så tog ju såklart deras lust att lyssna och sitta still slut. Skulle ju tro att det var tre apor i väntrummet där på sjukhuset och jag höll på att skämmas ihjäl. Kändes som alla tittade på mig och tänkte "jahaja, så ska hon ha en till när hon inte ens har pli på dessa!" 

Men hur som helst så gick det bra, och sonen kommer få en operationstid i augusti/september nångång för att ta bort en förstorad körtel bakom näsan.

Resan hem var inte bättre den och alla tjatade om glass, sitta nån annanstans m.m. trodde jag skulle bli gaaalen men behöll lugnet så gott det gick.

Men äntligen så är vi hemma och det är så skönt att vila magen lite. Jag undrar ju lite vad jag gett mig in på, hur ska det gå med FYRA barn?! Hujedamig!!

Som tur är så är det inte ofta en sån här dag kommer då alla barn måste med på något liknande och man är ensam förälder. Hur står alla ensamstående föräldrar ut?

Det är inte ofta jag åker tunnelbana och jag förvånas över hur många det är som struntar fullkomligt i att det finns små barn som är trötta i fötterna (eller gravida för den delen) som de inte erbjuder sin plats för. En tjej på omkring 25 år såg chansen att få en sittplats i väntan på tåget och tog den utan att blinka eller skämmas. Det var bara det att min dotter på 3 år satt där och skulle bara hämta nått hon tappat. Sen satt 25-åringen där och råstirrade på min mage (jag stod så barnen skulle få sitta och vila fötterna) och dottern. Oförskämda typ! 

Kan du vara tyst i såna situationer?! Jag hade sagt ifrån. Man kan ju alltid göra det vänligt. först, iaf...
  • Ellenbmt

I Göteborg tyckte jag alla flyttade sig från sittplatser och öppnade dörrar såfort man hade fått lite gravidmage :)
    Här på landet, är det ingen som gör något för någon... Typ.

Halsbränna idag, och massor av sd...

• Maaya

Angående vägning vid förlossning: min kompis behövde inte heller väga sig som födde för någon vecka sen i samma sjukhus som jag ska föda i men igår när jag fick åka in till förlossningen så var det det första barnmorskan bad mig göra?! Även om jag "peppar peppar" inte blivit jätte stor o jämfört med många andra gravida så är jag ganska "smal" (haha om man nu kan kalla sig smal som gravid men ni förstår vad jag menar) så hatar jag att väga mig! Varför ska man ens väga sig?! Det borde väl räcka med att kolla att bebis osv mår bra sen spelar det väl ingen roll om jag väger 50 eller 100 kg, eller har jag fel? O vågen ger ju endå ingen rättvis vikt när man står helt på klädd med skor osv... Helt oviktigt ämne egentligen men kände att jag var endå tvungen att ta upp det :)