• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Challelotten

Jloow: ja det blir keyless och elecktronisk baklucka :0)

Sommaren: vi har en offert på bilen så vi ska bara fixa fram pengarna på onsdag sen beställer vi. Men vi har ju fått ok från båda :0) octavian är med jätte bra men är för liten med 2 barn och hund.

Ni som har köpt skip hop duo och dash: hur känns storleken på sen? Läser om måtten och tycker den verkar vara liten? Har en gammal cresent skötväska och den har större mått och jag tycker den är liten nu när man ska ha packning för 2 barn då dotter inte har slutat med blöja helt än. Versan jag hade beställt tog slut på lager och de har inte fått in mer på lager. Får 20% på alltförfäräldrar så jag vill passa på när man kan få en billigare ;0) plus att de har 100:- rabatt på alla skip hop väskor.

• 7eHimlen

Ang mössa även vid varmt väder: Det där tror jag att man kan ta med en nypa salt. Om bebisen ska ligga i babyskyddet från sjukhusentrén till bilden precis utanör så klarar han/hon sig nog utan. Om det inte skulle blåsa storm då mnöjligtvis. De ligger ju ändå skyddade där i. Och likadant om du ska ut med vagnen. Det blåser ju inte direkt ner i liggdelen. Inte i augusti/september när det är fint väder. Skillnad när det blir höst och rusk, klart de ska ha mössa då liksom.
    Just i vårt fall så ska ju vår son ha en one-piece på sig, och den har ju luva. Så När vi sattpå honom den och bäddat ner honom i babyskyddet så tror jag nog han ligger skyddad ordetnloigt. Annars har vi ju filtar med oxå :)

Angelica1991 - Åh grattis, gud vad kul att det går framåt och att hon mår bättre o bättre!! :D        

• Naimis
    Challelotten skrev 2012-07-03 08:51:34 följande:
    Jloow: ja det blir keyless och elecktronisk baklucka :0)

Sommaren: vi har en offert på bilen så vi ska bara fixa fram pengarna på onsdag sen beställer vi. Men vi har ju fått ok från båda :0) octavian är med jätte bra men är för liten med 2 barn och hund.

Ni som har köpt skip hop duo och dash: hur känns storleken på sen? Läser om måtten och tycker den verkar vara liten? Har en gammal cresent skötväska och den har större mått och jag tycker den är liten nu när man ska ha packning för 2 barn då dotter inte har slutat med blöja helt än. Versan jag hade beställt tog slut på lager och de har inte fått in mer på lager. Får 20% på alltförfäräldrar så jag vill passa på när man kan få en billigare ;0) plus att de har 100:- rabatt på alla skip hop väskor.

Köpte en dash, känns inte jätte stor..men jag tror den kommer räcka. Vill inte ha något stort åbäke där man stoppar ner tusentals onödiga prylar. Min son är ju inte heller blöjfri än.
  • bez imena

Grattis angelica, härligt att det går bra!

Ang sd o förvärkar... Man blir ju lite nervös att man inte skulle fatta när det drar igång på riktigt, o när man har en bit att åka så vore det inte kul i bilen..
    Förvärkarna kom tillbaka nu när jag åt frukost :-/

• eightythree

Dagens göromål : på äventyr för bad och lek i solen
    Veckans gravidterapi: färga solblekt barnvagn riktigt kul, so far!

• natlup

Ne varken BM eller läkaren hörde av sig. Ja ska träffa min riktiga BM den 17 så ska kolla med henne va hon tycker om mitt sf-mått.

Om ja har 37 i vecka 34+4 va har jag då runt v40

• Kampis

Shit pomfritt, 40 dagar kvar!! (är dock övertygad om att det kommer sluta på typ 54)

• astro
    Stövelkatten skrev 2012-07-03 01:48:40 följande:
    Vi har haft en dag full av aktiviteter, jag är skittrött men kan ändå inte sova.

Tydligen ska GBS inte kollas för mig igen, man låter det vara utan uppföljning. Är inte det lite skumt?

I morgon åker vi på vår lilla kryssning. Hurra!! Och efter det blir vi ompysslade i Linköping. SEN får bebisen komma!

Ps. Hittade en sista färglös mascara på Åhléns. Hurra!
    Ibland är vården bara besynnerlig helt enkelt.

Som i mitt fall, vad 17 är logiken i detta:

"Magen är lite stor" säger BM. "Kanske TUL?"

"Ska det vara nödvändigt" sa jag, "jag får visserligen ofta stora barn, men jag ska ju snittas?"

"Jag frågar läkaren" säger BM.

Tydligen tyckte läkaren att TUL skulle det vara, för TUL blev det. Och visst var barnet stort, +23%.

Det är ju det roliga kommer. BM som gör TUL frågar läkaren om det ska bli någon uppföljning på detta.

Svar:

"Nej, varför då? Hon ska ju ändå snittas."

Så ... om resultatet av TUL spelar noll roll, vad var det bra för? Det lär jag aldrig få veta. 
  • anneh

30 dagar kvar idag!

Bmbesök idag, 35+4.
    SF-mått 34cm.
    Blodtryck 118/83. (precis när jag klivit innanför dörren till bm efter att ha cyklat dit)
    Hjärtljud 154 slag/min
    Huvudet neråt, nu fixerat!

• fransyskan
    sally12 skrev 2012-07-02 18:45:15 följande:
    Fransyskan, tack för ditt medlidande :p Dock vill jag fortfarande bara gråta, känner mig så oattraktiv och ful. Jag är nog nära +30 kg nu, +22 sist jag vägde mig. Inte konstigt att skinnet sprukit över hela mig, men det gör mig ändå väldigt ledsen :(

Någon som har bra tips för att peppa upp sig?
    Vet inte mycket om bristningar tyvärr men... du, vikten? Det ordnar vi lätt till hösten!

Det kommer finnas en "Augusti mamma" tråd där vi kan dela nyttiga recept, peppa varandra till att gå på långpromenader och rent allmänt hjälpa varandra att hitta tillbaka till ett hälsosam livsstil. Eller hur...?!
    Sommaren12 skrev 2012-07-02 18:39:33 följande:
    Fransyskan: jag å min man har det också så bra, tänker med som du ibland. När ska det ändras? Finns en liten gnagande oro att vi ska förlora det när vi blir föräldrar, antar att man får vara vaksam å vårda sitt förhållande.
    Antar att det blir mycket "balansövning" i framtiden. Och dialog. Och team work.

En arbetskamrat gav mig rådet att aldrig fastna i "jag kan bäst"-tänket utan lugnt kliva åt sidan och låta maken ta full del av det hela. Hon sa att det var helt underbart att kunna kliva ut ur huset i två timmar och veta att maken skulle kunna hantera allt lika bra (om inte ibland bättre) än hon själv.

Ultraljud i eftermiddag. Hoppas allt går bra; insåg just att jag inte fick något "recept" -- vad heter det? 'prescription' på engelska, 'ordonnance' på franska, helt blankt på svenska :( -- på ultraljudet utan doktorn sa bara att vi skulle boka en tid och ordna det innan nästa läkarbesök. Vore ju otroligt trist att fara dit och bli tillsagd att gå hem... vi vill ju se lillpojken igen...