• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • sally12

Tunn mössa, långärmad body, långbyxor, strumpor och en filt tror jag vår bebis får åka hem i :)

• Millas

Vi har inte heller köpt ytterkläder. Långärmad body, byxor, tunn mössa och filt räcker ett tag hoppas jag.
    Kommer även vi ta på något som vi köpt helt nytt som inte är köpt begagnat/lånat/ärvt av någon.

• Challelotten

När dottern föddes 11 sep 09 så hade jag bara en tröja över bodyn. i augusti tror jag inte behövs något extra :0) Man kan ju ha en lång ärmad body om man känner att det behövs det är ju inte så att man kommer vara ute en lång stund med dem.

Vikt och bristningar kan man ibland inte göra så mycket åt. Jag äter nyttigt och inget godis och sånt nu och jag går upp lika mycket även om jag skulle ha ätit godis. Men det är väl allt vatten som jag lägger på mig, får ta det med BM på torsdag. Här går vi också inte så ofta hos BM. Gick på ett besök inskrivingen innan RUL sen har man fyra efter, så det blir bara detta och och ett till v.32 då jag är beräknad, men jag går nog på färre besök bara för jag redan har ett barn sen innan.

Äntligen ska vi nu till banken på onsdag ock fixa till lånet på en ny Skoda superb :0) Ska bli skönt med en större bil. Och vi har hämtar en vagga som min sambo haft i sin släkt. Nu måste vi bara fixa till den och det är ju bara 5 veckor kvar hur ska man hinna allt? Jobbar denna och nästa och sambon jobbar en till så vi har bara 2 veckors semester tillsammans vi ska fixa till allt.    

• Tina426

Hej!

Måste bara få fråga om detta är förvärkar eller ngt annat:

Flera gånger om dagen så får jag så ont i vänstra ljumsken som sen strålar ut över ryggen och ner över rumpan, magen blir jätte konstig nästan som att bebisen lägger sig på tvären men det trycker på neråt... aj, aj,aj

• Millas

Vad jobbigt många av er verkar ha med förvärkar och sammandragningar. Jag kan märka av sammandragningar (stramar i magen och den blir hård,inget som gör ont) när jag har överansträngt mig men annars är det så lugnt så lugnt.

Har tillbringat hela dagen på Borås djurpark så det blev mycket gående i upp och nerförsbackar är så stolt över mig själv att jag orkade med det :) Har verkligen haft en helmysig dag med min lilla familj! Hade solen varit framme och värmt hade det nog varit mindre roligt dock!

Drömmer ofta om förlossningen nu, kan tänka mig att fler gör det? Inga direkta mardrömmar som tur är.
    Inatt drömde jag att jag vaknade upp och hade fått en alldeles underbar liten pojk som var 5 veckor för tidigt född, (alltså i den veckan jag är nu) men jag hade inget som helst minne av förlossningen, absolut inget så jag var tvungen att fråga ut min man om precis allting och jag var så besviken att jag blev snuvad på hela upplevelsen eftersom jag längtar så mycket.

Jobbigt med dessa drömmar för då börjar jag inbilla mig att det kanske är dags snart. Som man längtar!!!

• Jloow

Challelotten: ni kommer inte ångra bilvalet! Vi har en superb sen ett år tillbaka och jag våndas varje gång jag måste ta den gamla oktavia.. :) vilken modell kommer ni köra? Alltså automat eller manuell osv??

• tjockisbullen

Mår pyton idag!
    Sover för lite nu för tiden och har en för jävlig hosta som man måste ta i för kung och fosterland för att få upp slemmet från typ lungorna lr vart det nu sitter, iaf långt nere:(
    Är så grymt trött på o va gravid allmänt också.....har foglossning från helvete nu:(

Ungen är trotsig och gubben är tjurig så det är en himla bra kombo just idag!  

• DetGodaLivet

Jag har inte valt ut några kläder till BB-väskan ännu. Men antagligen blir det något begagnat i alla fall, de plaggen är mjukast och mest garranterat fria från kemikalier. Blir nog några omlottbydys och tunna mjuka byxor till det, + liten hjälmmössa. Har en kabelstickad grå overall liknande den översta på Sasses bild i strl som kommer användas om ytterplagg behövs vid hemfärd. Kommer inte köpa någon särskild overall i 50/56 för gissningsvis är det varmt då ännu o annars gör det inget med lite för stort.

Själv tänker jag ta med mig ett par supermjuka svarta trikåknickers med bred mudd som INTE är mammabyxor (känns av någon anledning bäst, även om de ser ut och passar lika bra som mammabyxor) och en röd amningströja med kort ärm, en storlek större än jag brukar ha. Blir väl något mer kanske  men det har jag tänkt ut hittills i alla fall.

Sedan har jag köpt en sådan där snuttetrasa med ett djurhuvud på...finns massa fina varianter men tyvärr är de flesta inte eko o det vill jag inte att mitt barn ska ta i munnen...men efter mycket letande hittade jag en ekologisk variant.  Den tänkte jag får följa med till BB också.    

• DetGodaLivet

Jag är hemma från semestern nu (en vecka på västkusten...båtliv, skaldjur o salta bad, underbart o ganska tur med vädret hade vi) och boinstinkten har satt fart för fullt. Har fyllt på skötbordet och sorterar nu alla kläder som ska tvättas upp.  

Det visade sig att jag visst råkat köpa ganska mycket *ooops*
    I strl 50 har vi bara köpt något fåtal plagg men sammanlagt i 50, dubbelstrl 50/56 och 56 så har vi 27 bodys, 19 byxor, 7 sparkdräkter/sparkbyxor, 6 klänningar, 5 pyjamas. Vet inte riktigt hur detta gick till! 

• TeamLundis

Jag måste fråga er tjejer om det är någon av er som upplever samma sak som jag.

Jag har börjat känna av som lite mensvärk i mage och rygg, men samtidigt vet jag faktiskt inte om det är så att jag är nödig. Jag testar att gå på toa och ibland kommer det lite "nummer två", men aldrig mycket. Dessa gånger lättar även den s.k. mensvärken. Jag har även märkt ökad mängd flytningar. Samtidigt är det lite tidigt med tanke på att jag bara är 35+3. Eller är detta ett tecken på att det börjar hända något?

Någon som känner igen sig i att inte känna igen sin kropp?!