• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Sasse
    TeamLundis skrev 2012-07-02 21:58:51 följande:
    Jag måste fråga er tjejer om det är någon av er som upplever samma sak som jag.

Jag har börjat känna av som lite mensvärk i mage och rygg, men samtidigt vet jag faktiskt inte om det är så att jag är nödig. Jag testar att gå på toa och ibland kommer det lite "nummer två", men aldrig mycket. Dessa gånger lättar även den s.k. mensvärken. Jag har även märkt ökad mängd flytningar. Samtidigt är det lite tidigt med tanke på att jag bara är 35+3. Eller är detta ett tecken på att det börjar hända något?

Någon som känner igen sig i att inte känna igen sin kropp?!
    Molande mensvärk har jag i princip hela dagarna och det trycker på även för mig att jag får göra nr 2 ofta, eller att det iallafall känns som jag håller på "skiter på mig" rent utsagt. hehe, roligt hur kroppen fungerar. 
    Jag kan knappt gå ut och gå med hunden längre vilket jag är ledsen över för jag älskar promenader men nu på senaste går d inte många meter, då hugger/skär det till mot underlivet så jag måste stå stilla..riktiga sammandragningar alltså.. är i v.32+3
  • TeamLundis

Sasse: då känner vi likadant. Promenader är i stort sett uteslutet helt. Då tar jag det med ro, om än att funderingarna finns där. Börjar det bli dags?!

• Sasse

Ja d undrar jag med, men tror nog kroppen bara förbereder sig! Liite för tidigt för mig ännu iallafall :)

• Challelotten

Jloow: automat blir det de hade något erbjudande nu drivers edition med allt i, som vi tänkte satsa på :0) sambon sa att jag fick välja färg på bilen med ;0) sen hade de förbeställt en massa i olika färger så vi behöver inte vänta så länge på den.

• Jloow

Åh vad kul!! Blir det keyless och elektronisk baklucka också? ;)

• Sommaren12

Julies: mössa ska de ha trots varmt väder vad jag förstått. Rätta mig ni andra om jag har fel, men det är väl för att skydda öron från vind och inte bara kallt väder?
    Vi kommer inte ha några ytterkläder. Långarmad body, byxor, strumpor, mössa å filt tänker jag.

Challelotten: gött med ny bil! :) ni har inte beställt den än då? Superb är så sjukt bekväm och rymlig.
    Jloow: kan förstå att det är nedbyte från superb till octavia men vi har haft vår octavia i ett par veckor nu och älskar den!! Men vi har ju bytt upp oss. Menar bara att octavia också är en riktigt bra bil men det finns ju alltid bättre. :)

• bez imena

Mammor där ute; hjälp mig nu... Har haft regelbundna värkar (?) i ca 40 min. De känns precis som mensvärk och kommer ca var 10e min o stannar ett par... Det gör inte Jätteont men väldigt obehagliga och känns i svanken. Är det här vanliga förvärkar?

• astro

Kläder ja. Eftersom jag använder tygsele så duger en tunn tunn sparkdräkt och en tunn mössa (solskydd). Den här gången ska jag ha med lite större storlekar, med Bella var hälften av babykläderna för små från start (hon kom ut nästan fem kilo tung).

• bez imena

Äh det kan va både och läste jag nyss... Så länge d inte känns som ja klarar av dom ringer ja nog fl. Drömde imorse att vattnet gick och nu på kvällen droppade det mjölk ur ena bröstet...Jäjää nu sover vi! :)