• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Sommaren12

Bez imena: jag hade ringt och hört mig för hos fl. De kan nog analysera bättre. Det enda jag hört och försöker förlita mig på är alla som säger "tro mig, när du får förvärkar så VET du att det är förvärkar".

Här tror jag slemproppen har gått. Har fått slemmiga rikliga flytningar hela dagen och nu på kvällen kom det en riktigt skur så trosskydd funkar inte längre, måste ha bindor. Hur är det nu, återbyggs den? Känner iaf inte öht att nåt är på gång så det är nog en sån där som kommer flera veckor innan. Hoppas vi. ;)

• bez imena

Jo jag får nog tänka så, och lita på att det verkligen känns när det väl är dags! Blev lite nojjig och skramlade ihop saker till fl och bb och la på ett bord i rummet, ifall.. Har fortf ingen väska att packa i...

Oj har slemproppen gått redan! Fast ja de kan väl ändå dröja innan det är dags va..?

• Sommaren12
    bez imena skrev 2012-07-03 00:18:41 följande:
    Jo jag får nog tänka så, och lita på att det verkligen känns när det väl är dags! Blev lite nojjig och skramlade ihop saker till fl och bb och la på ett bord i rummet, ifall.. Har fortf ingen väska att packa i...

Oj har slemproppen gått redan! Fast ja de kan väl ändå dröja innan det är dags va..?
    Ja det kan nog va smart att ha fl-väskan redo ifall ifall! Iaf det viktigaste. 
    Jo, det är helt klart den, men nä det säger ju ingenting egentligen. Man tänker att Åh nu är det dags snart, men det kan ju va ikväll lika gärna som om en månad. Fast det blir nog det senare, känner som sagt inte alls att något är på gång. 
  • sally12

Slemproppen återbildas, min gick för första fången för flera veckor sedan. Fortfarande igen bebis :p

Kan inte sova inatt igen, bebis hickar som en galning och jag har ont här och där. Svanken och i muffen mestadels, mensvärks liknande.

Upp tidigt imorgon som gäller så om någon träffar john blund, var snäll och skicka honom hit sedan! :)

• Stövelkatten

Vi har haft en dag full av aktiviteter, jag är skittrött men kan ändå inte sova.

Tydligen ska GBS inte kollas för mig igen, man låter det vara utan uppföljning. Är inte det lite skumt?

I morgon åker vi på vår lilla kryssning. Hurra!! Och efter det blir vi ompysslade i Linköping. SEN får bebisen komma!

Ps. Hittade en sista färglös mascara på Åhléns. Hurra!

• jguz

Kan någon, snälla, slå mig i huvudet med en stekpanna... Så jag kan få sova några timmar?!??!!!

• sally12

Flera med sömnproblem även inatt :p
    Klev upp och åt två delikatess knäckemackor och drack en festis precis, nu testar vi att somna!

• Svipp

I morgon ska jag få se lilla gumman i magen igen. Moderkakans placering ska kollas. Är inte särskilt orolig över den utan ser mest fram emot att se bebisen igen! Hoppas de tar sig tid att kolla att allt är ok med henne när jag nu ändå är där.

Nu: sova! Zzzz...

• Angelica1991

plötsligt händer det har läkarna och sjuksköterskorna och undersköterskorna sagt i många många veckor.. men när fan är plötsligt händer det, dom sa också hela tiden att hon är seg ur resperatorn för hon haft den så länge plus att hon har omogna lungor.. MEN VET NI

PLÖTSLIGT SÅ HÄNDER DET DEN - 30/6 19:30 läkaren kommer in och säger att nu ska vi dra tuben.. på bestämd tid.. :D hon har ju alltid extuberat sig själv och inte haft bra förutsättningar ..
    läkaren sa exakt dom här orden glömmer det aldrig " hon är redo" och så tummen upp... kan det verkligen vara sant... ja det kan det.. nästan 8 veckor väntan och hon kan ligga i cpap och hon gör det än nu... bättre värden bättre syresättning piggare gladare rörligare :DDDDD och nu efter lite drygt 2 dygn börjar hon få tillbaka rösten eftersom hon haft en tub mellan stembanden så har hon inte kunnat låta alls.. och jag skrattade så mycket när jag fick höra henne gråta för första gången !! det är inte högt en men för varje timme så blir det starkare... ja men kan ni fatta jag ser när hon är ledsen och hör när hon är ledsen , då kommer jag där som mamman och tröstar henne gungar henne lite lätt så hon somnar.. jag har aldrig gjort det förut för har inte kunnat veta när hon vart ledsen för hon har inte grimaserat heller.. nu börjar det verkligen gå upp för mig att hon är verkligen min bebis !! hon är en riktig bebbe =D kanske svårt för er andra att förstå hur jag tänker och känner och visseversa men det är helt underbara tider =D
    läkarna gör allt nu för att få henne att stanna i det här tillståndet, men jag kan säga det ser bra ut ! =) dock är vi långt ifrån hemma än men det börjar lukta lite hemsjukhus snart ! =)

• Karo77

Aaaah Angelica vad underbara news! Du har sa ratt i att vi andra kan inte riktigt forsta hur det kanns,men jag blev alldeles varm av gladje for er skull. Det far mig att inse att denna fysiska trotthet som gravid inte ar sa hemsk i jamnforelse med en standig oro over det lilla livet som kampar sig igen om varje dag.lycka till