• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Tesdy
    NiniMe skrev 2012-07-02 11:56:45 följande:
    Japp då har vi fått se lillan igen Och det är garanterat en liten flicka Hon låg där och sutta så sött med sin lilla pussmun.. Helt underbart, nu längtar man ju ÄNNU mer,
    Hon är en liten knubbis på 3 kg redan och föds hon på bf så kommer hon väga ca 4 kg
    Åh var mysigt att få titta på henne igen.

Här är en till som sover jätte dåligt. Svettas som en gris och har mega ont i magen och höfterna när jag ligger för länge på sidan och eftersom jag helst bara ligger på ena sidan så blir det extra jobbigt.
    Jag började i morse när jag inte kunde sova att packa lite saker till FL, men kom på att detta får jag nog lägga på is tills helgen då dottern behöver den väskan jag tänkte ha nu när hon skall gå på sitt Dance Camp tisdag-fredag. Men jag skall nog plocka samman allt så att det bara är att lägga ner det i väskan i helgen.

Sen idag kan jag knappt gå... Jag har haft ont i rumpan hela helgen men nu så fort jag försöker gå så trycker det på rejält neråt, även när jag sitter men mest när jag går. Så nu gör jag allt för att inte vanka för det vet jag med mig inte är det bästa för kroppen.
    Dotter -03, Son -04 och BF 3/8-2012
  • fru Elle

Challelotten, vad jobbigt att du samlar på dig så mycket vätska. Du verkar göra precis det man ska göra om man samlar på sig vätska.

• astro

Inskrivningen över, datum satt: 2/8.

Hela eländet tog tre timmar, drygt, varav åtminstone två var vääääääntan i olika väntrum och korridorer.

Nu är det i alla fall spikat. Särskilt mycket ny information fick jag inte; det var ctg (helt ok), blodtryck (högt, men då var jag ruggigt stressad och trött), järn (132, går stadigt uppåt nu), och en massa vandrande med papper fram och tillbaka samt problem med skrivaren. 

Jag ska vara på plats 07:00. Tidig  morgon alltså, vi får köra härifrån vid 05:45 eller så. Hoppas på ett tidigt snitt också.

• jguz

Ni som har förvärkar... Hur känns dem? Får ni som sammandragningar som gör ont?

Jag har idag haft mensvärk från och till... Men inte i samband med någon sammandragning.

Har inte ont i hela bebismagen utan bara där man brukar ha ont vid mens... Under naveln lixom.

Är det förvärkar?? Eller ska man ha sammandragningar oxå?

• Karo77
    astro skrev 2012-07-02 16:10:35 följande:
    Inskrivningen över, datum satt: 2/8. Hela eländet tog tre timmar, drygt, varav åtminstone två var vääääääntan i olika väntrum och korridorer. Nu är det i alla fall spikat. Särskilt mycket ny information fick jag inte; det var ctg (helt ok), blodtryck (högt, men då var jag ruggigt stressad och trött), järn (132, går stadigt uppåt nu), och en massa vandrande med papper fram och tillbaka samt problem med skrivaren.  Jag ska vara på plats 07:00. Tidig  morgon alltså, vi får köra härifrån vid 05:45 eller så. Hoppas på ett tidigt snitt också.

Vad kul Astro! Da blir vi snittade samma dag maste vara pa sjukhuset kl 9h00!!! Langtar sjukligt mycket nu
  • Naimis

Tillbaka i storstaden igen. Skönt att ingen bebis kommit än, men nu kan han få dyka upp när han vill. Ska bara packa bb-väskan, plocka upp bebiskläder och babyskydd från källaren, skriva ett förlossningsbrev, köpa en vagga och de sista små sakerna. Sen köpa vore de skönt om vagnen hann komma innan med. Behöver jag säga att jag känner mig lite stressad?!

Imorn ska vi på tul, kan inte låta bli att vara orolig för att magen växt för lite. Tänk om något är fel? Han är iaf lika aktiv som vanligt vilket är lugnande.

jguz skrev 2012-07-02 16:19:45 följande:
    Ni som har förvärkar... Hur känns dem? Får ni som sammandragningar som gör ont?

Jag har idag haft mensvärk från och till... Men inte i samband med någon sammandragning.

Har inte ont i hela bebismagen utan bara där man brukar ha ont vid mens... Under naveln lixom.

Är det förvärkar?? Eller ska man ha sammandragningar oxå?

Tror det är väldigt olika från person till person. Mina förvärkar så gör de ont i muffen, ner i benen och det trycker nedåt. Gör ont i hela tjejmagen, men de är den största skillnaden från sammandragningarna.
  • novaunique

Mina sammandragningar utmärker sig genom att magen blir stenhård och toppig och spänner och stramar. Känns obehagligt men gör inte ont på "riktigt". Förvärkarna, däremot, gör mer ont i form av att det ilar och riktigt värker och molar från ryggen och fram på nedre delen av magen. Dessa gör ont så att jag på riktigt måste andas mig igenom dem.

• Sommaren12

Lijon: ja lite drygt att inte veta vad som gör ont, men faktiskt mest skönt att kunna avskriva massa farligheter det skulle kunna va. Antar att det ibland bara är att acceptera att kroppen är fantastisk och att man inte kan begripa allt som händer i den. Det är iaf bra tillfälle att träna på andningen kan jag lova! ;)

Fransyskan: jag å min man har det också så bra, tänker med som du ibland. När ska det ändras? Finns en liten gnagande oro att vi ska förlora det när vi blir föräldrar, antar att man får vara vaksam å vårda sitt förhållande.

Igår slängde jag ut täcket från påslakanet men inte sover jag bättre för det. :( det är def svalare men kan ändå inte sova.
    Idag har jag varit i min sommarstuga och bara solat och lyssnat på vågornas skvalp. Kvalitetstid!! Nu ska det grillas korv. :)

Jag undrar om det är slemproppen som börjat komma här. Slem slem slem hela dagen! Eller kan det vara efter pevarylen? Kan den sätta igång rikliga flytningar? Borde iaf inte finnas några rester kvar av den idag.

• sally12

Fransyskan, tack för ditt medlidande :p
    Dock vill jag fortfarande bara gråta, känner mig så oattraktiv och ful.
    Jag är nog nära +30 kg nu, +22 sist jag vägde mig. Inte konstigt att skinnet sprukit över hela mig, men det gör mig ändå väldigt ledsen :(

Någon som har bra tips för att peppa upp sig?
    Har någon av er som har barn sedan tidigare fått MYCKET bristningar? Hur ser de ut idag?