• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Naimis

Här är en som brukar sova såhär dags, men icke idag. Förvärkar/sammsndrsgningar sedan igår kväll. Svåra att klocka men ganska täta och håller i ganska länge. Är svintrött men kan inte somna om.

• NiniMe

04,38 gick jag upp idag och pigg som en speleman
    Halsbrännan här har mirakulöst försvunnit, jag hade som värst fram nu till v.37+ sen har den hållt sig nästintill borta... Och jag har haft en jävlig sort haha

Naimis, håller tummarna att det är igång {#emotions_dlg.flower}

• Grizabella
    astro skrev 2012-07-09 05:22:11 följande:
    Vi borde kanske döpa om listan till "vi som inte kan sova" ...

Hade glömt hur jobbigt det är att vara höggravid på sommaren. Arton år sedan sist. 
    Hoppar genast på den listan, har sovit mellan 01.00-2.20, gick bara inte att sova utan gick upp 04.30, blir en trött dag idag , sova på dagen kan jag glömma med 2 vildar i huset
  • Grizabella

Jag som de 2 tidigare gångerna älskat att vara gravid och varit pigg som en lärka, piggare än när jag inte var gravid och aldrig velat att graviditeten skall ta slut, bara längtar tills knodden är redo för att komma ut, är mycket tröttare denna gång, inte alls samma enregi, hopplöst att hitta bra sovställning på natten, känns som om bebisen trycker upp lungorna hela tiden, ja antigen är det jobbigare att vara gravid på sommaren, har ju tidigare varit höggravid på vintern, tidig vår eller så beror det på att jag har 2 vildar som krävre massa uppmärksamhet och att jag inte blir direkt yngre ,

• EmelieK86

Hallojsan

har följt tråden ett tag ... Känner nu att det är dags att ge mig in i den och få prata av mig :)

Är beräknad den 20 aug med andra barnet ( pojke) har en dotter på 18 mån !

Vart en relativt lätt gradivitet i början sen blev det pencillin kurer och sen kom den där jädrans foglossningen i v 30 som jag även har varit sjukskriven sen 8 juni...

Jag gjorde ett "akut" kejsarsnitt med första och ska nu ge mig på en vaginalförlossning någon som har det i bagaget som vill dela ned erfarenhet? Jag ska då tillägga att ks var jag otroligt nöjd med även fast det blev "akut" . Nu är jag mest orolig för själva tiden efteråt som ingen pratar om :(

Insomnia och tusen frågor i huvudet haha

Kram på er!!!

• NiniMe
    EmelieK86 skrev 2012-07-09 06:01:16 följande:
    Hallojsan

har följt tråden ett tag ... Känner nu att det är dags att ge mig in i den och få prata av mig :)

Är beräknad den 20 aug med andra barnet ( pojke) har en dotter på 18 mån !

Vart en relativt lätt gradivitet i början sen blev det pencillin kurer och sen kom den där jädrans foglossningen i v 30 som jag även har varit sjukskriven sen 8 juni...

Jag gjorde ett "akut" kejsarsnitt med första och ska nu ge mig på en vaginalförlossning någon som har det i bagaget som vill dela ned erfarenhet? Jag ska då tillägga att ks var jag otroligt nöjd med även fast det blev "akut" . Nu är jag mest orolig för själva tiden efteråt som ingen pratar om :(

Insomnia och tusen frågor i huvudet haha

Kram på er!!!
    Hej och välkommen
    På vilket vis menar du tiden efteråt? Efter en vaginal förlossning eller livet som tvåbarnsmamma?
  • EmelieK86

Hihi gravid-hjärna här borta ;)
    efter vaginalförlossning menar jag , alla krämpor som kommer då, allt från att sys där nere till att inte kunna sitta på en vecka osv...

Livet som 2 barnsmamma känns helt galet men ska bli såå underbart!

• NiniMe
    EmelieK86 skrev 2012-07-09 06:28:46 följande:
    Hihi gravid-hjärna här borta ;)
    efter vaginalförlossning menar jag , alla krämpor som kommer då, allt från att sys där nere till att inte kunna sitta på en vecka osv...

Livet som 2 barnsmamma känns helt galet men ska bli såå underbart!
    Nu har ju jag inte varit med om ett ks, men tiden efter en vaginal förlossning är ganska olika från person till person, men jag kände mig väldigt pigg direkt efter och jag hade inga större problem alls med att kunna sitta osv, jag blev sydd med några stygn och mitt tips är att när du kissar så ha en flaska med ljummet vatten i som du sköljer med samtidigt som du kissar så svider det inte, och glöm inte att det ska vara ljummet hahaha, jag glömde och fick en köldchock i underlivet hahaha... Men jag kunde lyfta direkt, inga problem med att böja mig framåt... Måste säga att det kändes väldigt bra ganska omgående.... Jag har aldrig behövt sitta på en kudde eller så... Men som sagt allt beror ju på hur mycket man spricker, OM man ens gör det
  • EmelieK86

Tack för tipset med ljummen flaska :)

Känns som att man inte kan förberedda sig på tiden efteråt utan ta det lite som det kommer beroende på hur det går.. Men man kan ju inte låta bli att tänka haha!

Igår var en hemsk dag , kvavt, ingen luft och varmt! Tycker synd om mannen som typ har 2 barn här hemma! Men som en kompis sa när man är höggravid har man rätt att ta ut såna dagar ;) hur mår du/ ni i värmen?

• Ellenbmt

Efter att ha varit vaken till fyra i natt från halv tolv, så gick jag ut i bilen å satte mig å sov (vi campar i stuga och min mamma drar timmerstockar!!) när jag efter mkt bök, somnat i bilen så vaknade mamma, vid fem över fem och gick ut å rökte, vipps va jag vaken igen... Kul