• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • RockTheRebell

Usch, jag blir så arg av att läsa.. Det ska min sambo med få läsa o fall inte jag är i bruk att skicka ut äcklet ska han f bära ut vederbörande.. En tjej från föräldrakursen hade en hemsk variant när hon var på kontroll och de bytte m där och då. Dessutom var hon fl-rädd sen första barnet... 30 timmar som slutade i akutsnitt. Men nu säger hon att hon kan göra om det.

• EmelieK86

Albasmamma tack så mycket!

Nu sitter vi i bilen påväg till mina föräldrars landställe i skåne! Inte direkt runt hörnet men kände att hela familjen behövde ett miljöombyte! Ska bli skönt att få bli lite bortskämd :/

Nu är det dags för lunch och röra på sig då både jag och dottern sovit i 2 timmar :) hihi

Kram på er!!!

• fru Elle

Vilken hemsk BM, förstår inte anledningen att känna efter hur det känns när man har värk och inte. Verkligen att störa mamman i sitt värkarbete. Sen stressa mamman att hinna föda innan denna BM gick av sitt skift. Ser ingen anledning att ingripa om det inte är fara för barnets liv eller om mamman inte orkar en mer utdragen förlossning. Sen när det gäller att moderkakan ska ut så måste man inte ha ut den på 5 min. När jag har fött tidigare så har de lämnat mig och barnet ifred. Det är först när moderkakan inte har kommit ut av sig själv de har försökt få ut den genom att dra lite lätt. Men har inte upplevt något obehag, har varit glad över att slippa op. Men det handlar nog om hur BM beteer sig. Hoppas verkligen att denna mamman anmäler den BM.

Sen om ni känner er kränkta och överkörda av personalen. Be att få byta. Tycker det är viktigt att man känner förtroende och litar på personalen. När jag var på en förlossningsförberedande kurs sa BM att det är helt ok att säga till att man vill byta BM men man kunde inte gå igenom all personal.

• eightythree

Har varit ute och promenerat i två timmar med minstingen. Pumpat däck på vagnen, ätit calippo och passerat lekpark. Men ack så skönt att återigen vara hemma och inne nu när det är grymt kvavt ute!!! Äpple och päronbitar svalkar gött! nu sitter jag och degar i soffan och försöker hämta kraft till kakbak i em. Hoppas svärmor kommer förbi med förvaring till lillans kläder så jag kan pillra med att sortera allt fint sedan med.

Jag har också en del sammandragningar och förvärkar i perioder. Vissa stunder känns det som huvudet är halvvägs ut mellan benen så det ska bli kul att höra vad vikarierande bm säger imorgon på kontrollen ang bebis läge. Det känns som att hon ligger långt ner nu vilket gör att städningen blir lidande när jag inte fixar att plocka leksaker och annat från golvet längre...man skulle ha en sån där gripklo att plocka med

• jguz

Hade tid hos bm i morse. Hade tid klockan 10:00... Sov så bra och fick tvinga mig upp och in i duschen vid 9:10... Varför är det alltid så?
    Annars sover jag som en kratta och ligger klarvaken och irriterad vid 5-tiden på morgonen.
    Nä... Idag var sängen precis lagom mjuk, kudden låg perfekt och rummet var precis lagom svalt... Jag var inte ens kissnödig

Träffade en annan bm för min har ff semester.

Bebis ligger kvar med huvudet låååååångt ner (ibland känns det som att en hand är på väg ut) hon har inte fixerat sig ännu men har gått från rörlig till ruckbart

Mina siffror: (siffror inom parentes är för två veckor sedan)

Vecka 34+0 - (32+0)
    symfus: 33 cm - (31 cm)
    Blodsocker: 6,0 - ( 5,0)
    Blodtryck: 138/75 - (138/76)
    Protein: spår - (spår)
    Fosterljud: 147 - (140)
    Vikt: 81 kg - (81 kg... Gått upp tre kg sen inskrivningen)
    Hb: - (103)

Hon tog inget HB den här gången... :-/

Jag hade inte hunnit äta något innan jag åkte till bm så jag kom på fastande mage.
    Mitt blodsocker låg på 6.0... Någon som vet om det är bra när man inte har ätit på ca 12 timmar??
    Sa inte till henne att jag inte hade ätit något men kom på det sen. Det känns lite högt?? Har haft 4,9 förut och då har jag ätit inte lågt innan provet hade tagits.

• Sandra1983
    Novixi: har du fått svar på dina prover ännu? BM ringde mig nu och sa att allt såg bra ut, SKÖNT! Har däremot fått anti-kli medicin utskrivet för natten så jag ska gå ner till apoteket och hämta den tänkte jag.. Tänk, då kanske man tom får sova lite inatt..
  • Novixi

Sandra: var hos BM idag och leverproverna såg bra ut. En av dem var lite förhöjt men det var tydligen vanligt när man är gravid. Hon hade inte fått svar på gallhalten ännu och det var tydligen det provet som sa mest.
    Men va skönt att dina prover såg bra ut! :)

• Novixi

Idag var det besök hos BM igen. Är i v.36 (35+4) och dagens siffror såg ut såhär:

58,9 kg (+5,7 kg sedan inskrivning)
    Bltr 105/55
    29 cm (samma som för två veckor sen)
    148 slag/min
    Huvud: fixerat

Så jag hade gått upp i vikt sen sist men magen hade inte växt något. BM skickade en remiss till TUL och förhoppningsvis får jag det denna veckan. De hade inga tider i vår stad så får åka till grannstaden (där även fl ligger sen).
    Bebis hade även fixerat sig (ruckbart sist) vilket förklarar känslan av att ha en tennisboll mellan benen emellanåt. BM sa att bebis låg så långt ner i bäckenet så hon knappt kunde känns något alls av huvudet när hon kände :P haha!

• Sommaren12

Fru elle: vad har du för profylaxbok? Eller nån annan som kan rekommendera en inte allt för svindyr?