• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Sommaren12

Har också sovit skit i natt. Somna vakna somna vakna... Kändes aldrig som jag sov alls. Till slut kändes det inte som jag kunde somna om alls å huvudet bara snurra, trodde att det var morgon, typ 7 kanske men så kolla jag klockan som va 4.55... Ville bara gråta! Funderade på att stiga upp iaf men DÅ somna jag ifrån tankarna och har sovit till 7.40. Drömde att jag beställde en ceasarsallad på mcdonalds och hittade en stor äcklig ål i den så jag skällde ut personalen på engelska. Lustig man är!

• Kampis

En till här som sovit dåligt inatt haha!
     Fått världens förvärkar så fort jag lagt mig på sidan så det var ryggläge som gällde. Flyttade tillbaka till sängen från luftmadrassen inatt får se var fogarna tycker om det.. mosade bebis varje gång jag skulle resa mig upp. Igårkväll var jag tom ute och lekte med hunden 20 minuter -fatta hur länge sen det var jag ens kunde gå på kvällen?! 

Jag tror jag berättade att natten mot lördag hade jag sammandragningar precis hela natten, de fortsatte iaf ända till 17 på dagen sen. 
    Jag är ju stensäker till 100% at jag kommer gå över 2 veckor och går som i ett vakuum och tycker inte alls att det kan vara  nära till förlossning, känns som när det var 3 månader kvar.
    Mina sammandragningar drog mig iaf lite närmare verkligheten och jag ska sätta mig ner någon dag och skriva en lista på vad jag ska ha med till förlossningen.   

• fru Elle

Är i sommarstugan nu, skönt för barnen att bara kunna springa ut och leka. Hade dock önskat lite finare väder.

• Naimis

Mensvärken består, men sammandragningarn har lugnat sig något efter lite till sömn, dusch och frukost. Dock lite illamående nu. Bebisen kan komma nu tycker jag

• fru Elle

Har plockat fram min profylaxbok så jag kan uppdatera mig lite. Passar på att öva mig när jag får förvärkar och känns bra att jag lyckas vara avslappnad när jag får sammandragningar. Vet ju att mina förlossningsvärkar brukar kännas av lite mer, men har ju klarat mig ganska bra på profylaxandning, avslappning i någon kombination av dykmetoden tidigare.

Älskar att bada i havet och gillar att följa med vågorna. Ser varje värk som en våg som jag bara ska följa med. Men inbland kan man bli överraskad av en våg och det har hänt några gånger att jag har stått på huvudet i sanden och fått fullt med sand i badkläderna. Men det är bara att se till att vara lite bättre förberedd på nästa våg eller värk. Har inte läst på om dykmetoden sen min förlossning men det är så jag möter mina värkar. Försöker vara så avslappnad som möjligt och bara låta kroppen sköta värkarna.

• Ellenbmt

Jag gillar med profylax å dykarmetoden. Känns mer positivt än att hetsa i sig gas....

• Albasmamma

Här är en till som sovit uselt i natt, pga mygg! Annars är jag väldigt glad för att vi har en källare med gästrum som man kan sova i. Här på övervåningen har vi +28 grader så det funkar inte.

Hoppas att sista tiden går fort nu så vi alla har våra fina bebisar här!

EmelieK86: jag är smittad (dock planerat pga säte) med första barnet men sen andra är född vaginalt. Jag är positiv till både och. Har inte haft några komplikationer alls. Lycka till och välkommen hit förresten!

• NiniMe
    Lilja85 skrev 2012-07-09 10:37:31 följande:
    Angående "birthrape" i Sverige, om någon tvivlar. Käsliga läsare VARNAS! Inlägg 56 +57.

www.familjeliv.se/Forum-2-13/m64922422.html 
    Herregud, jag börjar gråta när jag läser det.. Men samtidigt blir jag så himla arg... Var är respekten för någon annans vilja... Jag själv jobbar inom vården och för mig handlar det om att personen som får vården ska känna sig trygg, hörd och respekterad.... Usch, arg...
  • fransyskan
    fru Elle skrev 2012-07-09 09:19:03 följande:
    Har plockat fram min profylaxbok så jag kan uppdatera mig lite. Passar på att öva mig när jag får förvärkar och känns bra att jag lyckas vara avslappnad när jag får sammandragningar. Vet ju att mina förlossningsvärkar brukar kännas av lite mer, men har ju klarat mig ganska bra på profylaxandning, avslappning i någon kombination av dykmetoden tidigare.

Älskar att bada i havet och gillar att följa med vågorna. Ser varje värk som en våg som jag bara ska följa med. Men inbland kan man bli överraskad av en våg och det har hänt några gånger att jag har stått på huvudet i sanden och fått fullt med sand i badkläderna. Men det är bara att se till att vara lite bättre förberedd på nästa våg eller värk. Har inte läst på om dykmetoden sen min förlossning men det är så jag möter mina värkar. Försöker vara så avslappnad som möjligt och bara låta kroppen sköta värkarna.
    Detta tyckte jag var värt att läsa både en och två gånger.

Annars sitter jag hemma och filosoferar. Känns konstigt att inte vara på jobbet. Finns massor jag borde göra hemma egentligen, men har inte riktigt orken. Funderar på att sticka eller läsa men till och med för det känns det ju som om jag skulle behöva mer energi...