• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • LiJon

Usch vad tråkigt att det är fler som har negativa upplevelser från förlossningen/BB, lider med er och känner att det blev något nytt att oroa sig för. Det är ju en sak att man inte kan styra allt som händer och att det kan uppstå akuta saker för att rädda bebisen som kanske känns traumatiskt efteråt, men en helt annan med sjukvårdspersonal som tydligen borde söka sig efter annat jobb, när man redan är så utlämnad liksom. Bara att hålla tummarna för att vi alla får så bra förlossningsupplevelser som möjligt, och säger ifrån om något känns fel!    

Jag har på senaste tiden börjat få massa tänk-om-tankar som maler... :( Tänk om något händer med barnet, tänk om hon är sjuk, tänk om vi inte får med oss någon bebis hem, o s v. Har knappt tänkt på det under graviditeten utan har nog pustat ut när RUL sett bra ut, men tänk om ändå? Har ni andra sådana tankar? Kanske har det att göra med att det närmar sig och hjärnan liksom gör allt för att förbereda sig.

• O Hanna O

¨Jag vill inte titta på vågen heller...hatar ryggvalkarna och rumpan som ser ut som en 80 åringis...jag som alltid varit vältränad på rumpan benen med riktiga ryggmuskler...även om magen haft några kilon för mycket.... med sonen gick jag upp från 47 till 85 nu väger jag 89 men är 5 cm längre än då...

Back to shape låter som en måste tråd...!

• DetGodaLivet
    sally12 skrev 2012-07-09 19:16:19 följande:
    Var glad för era "små kilon" runt 30 kg här, så ni har en bit kvar. Vägning på torsdag! Vill inte om jag säger så...

Strunta i det då. Jag springer inte och väger mig hos BM, det är väl något man kan göra om man tycker är roligt och intressant. Frivilligt som allt annat inom mödravården. 
  • astro

Hos BM idag och nu går hon på semester så sista biten får jag träffa en helt ny människa. Känns lite udda.

Mitt SF-mått är 40 och BM insisterade på en "förfrågan ang TUL". Hoppas de säger nej till detta, känns så fånigt att resultatet förra gången blev "stort barn, +23%, men du ska ju ändå snittas så ingen uppföljning krävs". Jag vill hemskt ogärna vara med om detta ett extra varv ... 

BT lite högt (147/84) men annars är alla värden bra. Känner mig lite svullen men det är nog vädret. Märker att fötterna svullnar om jag äter minsta lilla kolhydrat, äter jag däremot strikt LCHF försvinner svullnaden. Så nu blir det ägg, kött, fisk, ost och smör resten av vägen.

Fast inte ikväll för vi ska äta jordgubbar och det vill jag faktiskt inte avstå ifrån. Fötterna får stå ut. 

Börjar bli lite dags att fixa bb-väska m m. Har köpt Descutantvål idag  

• bez imena

Min bm tvingar mig på vågen, och imorrn är det dags för besök igen. Då ska jag ha skrivit fl brevet och pluggat på om amning oxå. Hoppas hon inte är lika stressad den här gången som sist då jag knappt hann ställa några frågor eller när hon bara slog dövörat till när hon klickade in mina värden på datorn...

Min mage vänder sig ut och in snart!!!! Igår och idag har han sträckt ut magen allt vad det går och gjort kullerbyttor och allt möjligt... det gör ju ont..V 36 nu och ännu inte fixerad...

Är livrädd att jag inte kommer knyta an till mitt barn, inte vilja amma eller ens se det! Det är jag mer orolig för nu än om det ska hända något under förlossning m.m. Längtar ju ihjäl mig efter han, men tänk om... :/

• fru Elle

FruMii när jag har varit hos BM och de har kollat hur barnet ligger så har de haft huvudet ner. Så det har inte varit aktuellt med vändningsförsök. Men huvudet är rörligt, har inte blivit varken ruckbart eller fixerat när BM har kontrollerat. Men de har kollat på förlossningen och då har huvudet varit fixerat och mina barn har alltid fötts med huvudet först. Men de verkar fixera sig sent.

• FruMii
    bez imena skrev 2012-07-09 20:18:45 följande:
    Min bm tvingar mig på vågen, och imorrn är det dags för besök igen. Då ska jag ha skrivit fl brevet och pluggat på om amning oxå. Hoppas hon inte är lika stressad den här gången som sist då jag knappt hann ställa några frågor eller när hon bara slog dövörat till när hon klickade in mina värden på datorn...

Min mage vänder sig ut och in snart!!!! Igår och idag har han sträckt ut magen allt vad det går och gjort kullerbyttor och allt möjligt... det gör ju ont..V 36 nu och ännu inte fixerad...

Är livrädd att jag inte kommer knyta an till mitt barn, inte vilja amma eller ens se det! Det är jag mer orolig för nu än om det ska hända något under förlossning m.m. Längtar ju ihjäl mig efter han, men tänk om... :/

Usch, låter inte som om du har någon "mysig" bm :( Va tråkigt att känna att man inte hinner fråga det man vill.. Och att honn sen inte svarar om man väl gör det!

Tror inte du behöver vara orolig för att du inte kommer knyta an till ditt barn :) När du får se det lilla underverket kommer du ha svårt att släppa den med blicken sen :) 

Allt gick så fort med min första. Han kom förtidigt, jag fick inte se han utan dom gick iväg med han direkt. Låg på uppvaket i några timmar för att få känseln tillbaka, sen efter en evighet fick jag äntligen komma till avdelningen där sonen och pappan var och den känslan att få se sitt eget barn går inte beskriva :) (Då "missade" jag ju ändå den här fina delen att få upp han på magen och knyta an till han) 

• NiniMe

Nu undrar jag fan om jag börjat sippra fostervatten eller om det bara var väldigt vattniga flytningar som kom, har hört att det ska lukta hav eller salt, men detta luktade ingenting... Jag satt och kissade och när jag skulle torka mig så kom det massa mer typ 1 dl fast jag var färdigkissad och jag lovar jag var färdigkissad haha...
    Det kändes lite klibbigt, har binda på nu så får se om det kommer mer, molvärk har kommit igen lite smått.... Skumt detta ska till bm imorrn

• livelovelaugh

Tycker ni är härliga allihopa trots att jag knappt skriver alls. Vi har fått komma hem! Im loving it och det gör även barnen. Zoey sköter sig toppen och ammar nästan på klockan var 3e timme. Tror första tiden med sond satte en rutin. Hon väger nu 2105g och är dösöt :) dom andra barnen har förskola veckan ut och det känns jätte lyxigt att få mjukstarta hemma. Jag sörjer dock att det var sista gången jag fick uppleva detta fantastiska i livet. Imorgon ska jag ringa och boka tid för sterilisering. Fyra är lagom trots att hjärtat vill ha fler. Sen eftersom dom kommer tidigare och tidigare vågar jag fasiken inte chansa någon fler gång för tänk om det inte skulle få gå såhär bra?

Ja, det hade jag bestämt redan innan så jag kommer inte ångra mig bara alltid tycka att bebisar och barn är det häftigaste man får uppleva ever:)

Nu börjar det närma sig för ett alla, jag längtar efter att få höra när det är dags :)

• Sommaren12

Frumii: men de kan ju ligga med huvudet ner utan att va fixerade. Min bebba har legat med huvudet ner sen v 30. Vet inte hur hon gjorde med dig men efter bms insats idag känns det som att med fel handtag kan det va lätt att missbedöma ifall de fixerat sig eller fortfarande är ruckbara. Bara en teori.

Jag har också fått lite "tänk-OM-tankar" på sista tiden, men jag försöker genast tänka på nåt annat då.