• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • EmelieK86

Sommaren12
    Kan rekommendera appen mindfullness den laddade jag hem igår och gav en chans! Om man vill träna på avslappning tyckte jag den var toppen 22 kr

• fru Elle

Sommaren12 jag har boken Innan du föder av Anna wilsby. Går säkert att låna på biblioteket. Hon har med gjort en app men den har jag inte provat.

• Kampis
    Sommaren12 skrev 2012-07-09 14:25:25 följande:
    Fru elle: vad har du för profylaxbok? Eller nån annan som kan rekommendera en inte allt för svindyr?
    Fråga din barnmorska, hon kan ha som de lånar ut :)
  • Blomsterfröna

Fasen va det e varmt. Svetten bara rinner....
    Har börjat packa bb väskan lite. Man längtar ju tills man får sätta på dom små blöjorna och kläderna:) 5 veckor kvar

• Julies

jguz. Jag är ingen expert men min bm sa till mig nån gång att de accepterar liiite högre värden på sockret när man är gravid. Vet inte varför men enl henne skulle då inte 6,0 vara för högt....

• Sommaren12
    Kampis skrev 2012-07-09 15:08:16 följande:
    Fråga din barnmorska, hon kan ha som de lånar ut :)
    Tusan också, jag som preciiiiis var där! :D

Elle och Emelie: Tack för tipsen! Ska prova en app! :)

• Sommaren12

Var hos bm nu. Lillans huvud var fixerat. :)

Blev lite irriterad häromdagen. Nämnde att jag läst nåt nån skrivit på Familjeliv för ett par vänner och de började gnälla om att de minsann aaaaldrig skulle va med i nån tråd på Familjeliv och att det bara är för moraltanter som vill hetsa varandra och tuta i varandra massa osanningar. Tycker jag mött dessa reaktioner ett par gånger tidigare och känner nästan att jag måste försvara min aktivitet här. Tänkte på detta en stund idag. Stora delar av Familjeliv är ju rena hokuspokuset med massa sjuka trådar och jag begriper mig inte alls på de som startar trådar á la "Har du onanerat idag?" m.fl. Men sen finns det ju såna här härliga trådar med goa människor! Jag håller inte med alla i allt som skrivs här och våra värderingar och tankar skiljer sig säkert ofta men jag väljer att sålla det som jag inte håller med om. Tycker det är ett fint "klimat" i denna tråden och har varit det i princip hela tiden. Och SÅ mycket nytta jag har haft av den! Vi bollar idéer, vi tröstar och stöttar när det är jobbigt och inspirerar varandra. Jag vet att det finns konservativa typer som tycker det är småfult att göra det på nätet men det bryr jag mig inte om.
    När jag gick med här hade jag bara bott i min stad i några månader och jag kände/känner inte speciellt många. I en annan tråd har jag lärt känna andra gravida i min stad och vi träffas ofta och fikar. Det hade jag inte haft utan Familjeliv. 

Är det fler som möter självgoda typer som vill trycka till en lite för att man tar upp "det privata" här på Familjeliv? 

• Nettan1982

Jag tycker ofta att det är mkt "moraltanter" här inne som gillar att trycka till de som tycker annorlunda än en själv. Men de trådarna kan man ju välja att strunta i. I de trådarna jag läser & skriver har alla respekt för andra & låter människor vara människor med olika tankar & åsikter :)

De som inte är här inne aktivt själva vet ju kanske inte riktigt hur det funkar i praktiken kanske?

• fransyskan
    Sommaren12 skrev 2012-07-09 15:52:17 följande:
    Är det fler som möter självgoda typer som vill trycka till en lite för att man tar upp "det privata" här på Familjeliv? 
    Jag misstänker starkt att dom sitter och tjuvläser FL hela tiden... utan att våga skriva själva!

För mig har den här tråden varit en del av min graviditet och jag tycker verkligen det är jättehärligt att ett antal kvinnor som aldrig träffats kan bilda en grupp där man delar information, stöttar varandra, ställer frågor, etc.
  • Stövelkatten

Jag tycker vi har en ovanligt fin ton i vår tråd, även när våra åsikter går isär. Jag uppskattar alla era åsikter och det känns inte alls lika ensamt som det gjort när jag inte varit aktiv. Sen kan man ju sålla bort andra trådar om att alla män är otrogna, dagispersonal som är hemsk mm.