• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Ellenbmt

Oj ninime! Hoppas! Vatten ska väl inte lukta alls, det är väl bara att om det luktar bör det lukta sött/salt inte illa. Om det var klibbigt så kan det ju vara slempropp inblandat... Har du tänkt på nån klick i magen? När mitt vatten gick kände jag TYDLIGT att det klickade till och sprack. Vet fler som känt så men såklart inte alla :)

Min har skruvat på sig redigt en halvtimma nu så jag mår helt illa, det gör skitont i ljunskarna....

• FruMii
    Sommaren12 skrev 2012-07-09 20:37:00 följande:
    Frumii: men de kan ju ligga med huvudet ner utan att va fixerade. Min bebba har legat med huvudet ner sen v 30. Vet inte hur hon gjorde med dig men efter bms insats idag känns det som att med fel handtag kan det va lätt att missbedöma ifall de fixerat sig eller fortfarande är ruckbara. Bara en teori.

Jag har också fått lite "tänk-OM-tankar" på sista tiden, men jag försöker genast tänka på nåt annat då.

Fast vi gjorde tul och hon visade på skärmen att bebisen låg fixerad och hur långt ner i bäckenet den låg.. Gjorde även vaginalt ul för att se hur lång livmodertappen (eller vad det nu var hon sa att hon kollade) var och även där visade hon bebisens huvud :) Oavsett så är den inte fixerad nu :) Ska till min vanliga bm imorgon så kan ju fråga då om det är möjligt.
  • Kampis

och min är sjukt trött idag verkar det som, knappt känt av nåt alls, vid två tillfällen tror jag!

• Sommaren12

Hur många ombyten till bebisen tar ni med er till sjukhuset? Tänkte ta två ombyten stl 50 och två i stl 56. Vet ju inte riktigt vad som passar. För mycket/lite tycker ni?

• Kampis

Jag tar ett ombyte i 50 och en body i 56. Och ett åka-hem-set.  Så länge byxorna ha mudd kan de ha de länge. Går det åt mer tar sambon med det när han kommer in med dotterns dagen efter så får vi väl låna bbs så länge :)

• Sommaren12

Frumii: gör det! Inte för att jag misstror dig, har bara aldrig hört att fixerade barn kan flytta sig. Vore intressant att veta!

• Kampis

Jag har heller aldrig hört att fixerade barn kan vända sig, däremot har vissa sjukhus det så att om vattnet går (eller om det är om värkarna startar) utan att barnet är fixerat ska man ta ambulans in.

Men omöjligt är det kanske inte =) 

• FruMii
    NiniMe skrev 2012-07-09 20:33:09 följande:
    Nu undrar jag fan om jag börjat sippra fostervatten eller om det bara var väldigt vattniga flytningar som kom, har hört att det ska lukta hav eller salt, men detta luktade ingenting... Jag satt och kissade och när jag skulle torka mig så kom det massa mer typ 1 dl fast jag var färdigkissad och jag lovar jag var färdigkissad haha...
    Det kändes lite klibbigt, har binda på nu så får se om det kommer mer, molvärk har kommit igen lite smått.... Skumt detta ska till bm imorrn
    När vattnet gick för mig under förra graviditeten i v.34 så kände jag inget som sprack eller något konstigt förutom att det kom en hel del vatten. Kommer det mer så ring in redan idag, bättre att vara på den säkra sidan. Annars fråga i morgon! :)
  • FruMii
    Sommaren12 skrev 2012-07-09 20:47:45 följande:
    Frumii: gör det! Inte för att jag misstror dig, har bara aldrig hört att fixerade barn kan flytta sig. Vore intressant att veta!

Jag tror inte att du misstror mig :) Jag tycker det själv är jättekonstigt! Antagligen måste hon på spec. sett fel, och det är inte hela världen, men det kändes så snopet när jag trodde att den låg redo för att sen ligga helt galet.. Japp, jag ska uppdatera er om svaret sen :)
  • Sommaren12

Ninime: spännande!!! Jag tror du är på G nu.

Kampis: åh då kanske jag har lite mycket kläder med isf. Om man vet att bebisen kommer va helt normalstor, kan man räkna med att 50 passar då?