• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • A R

Vad spännande det är nu med alla som börjar känna av att det är dags!

Heja, stövelkatten!

Vi köpte en bugga begagnat och där var det bitmärken på bågen som man lyfter liggdelen i och som sitter framför barnet på sittdelen. Den kostade 250:- eller om det var 300-: att byta ut. Bromsen var lite slapp också men det lyckades maken fixa.

Själv då packar vi ihop oss i dag och lämnar västkusten. Nu ska här hem och börjas med att via inför bebisankomst. Måste fixa både på landet och i stan.

• Ellenbmt

Men gudars hur går det katten?
    Och Hanna? Och vilka var det mer? Ska alla få bebis nu tror ni?

Mina armar är helt avdomnade och fingrarna är tjocka å hårda!! Så otroligt jobbigt!! Tips?
    (mer vatten, mindre salt)....

• Tesdy
    Ellenbmt skrev 2012-07-12 08:39:28 följande:
    Men gudars hur går det katten?
    Och Hanna? Och vilka var det mer? Ska alla få bebis nu tror ni?

Mina armar är helt avdomnade och fingrarna är tjocka å hårda!! Så otroligt jobbigt!! Tips?
    Har inga tips utan har samma problem som du och önskar också tips. Ser även ut, speciellt på morgonen, som om jag har botox i läpparna.
    Dotter -03, Son -04 och BF 3/8-2012
  • godisbit
    Ellenbmt skrev 2012-07-12 08:39:28 följande:
    svullnad kan också bero på att kroppen försöker behålla salt om den tycker det är knapert... du kan ju testa t.ex. ramlösa eller annat mineralvatten så får du i dig lite salter samtidigt som vattnet - kan hjälpa =)

på jobbet brukar jag ibland spola händer och underarmar under kallvattenskranen, känns skönt om inget annat och kan hjälpa blodkärlen dra ihop sig så funkar cirkulationen (som också transporterar bort sånt kroppen inte vill ha kvar) bättre ...

testa lite armgympa - typ de gamla hederliga "plocka äpplen" och flexa med fingrarna - igen, för att hjälpa upp cirkulationen... 
  • Kampis

Helvete. har inte sovit inatt  heller har haft förvärkar från .. ja. Superonda, räckte inte att andas :( 

Med dottern hade jag nån enstaka förvärk på övertid, nu är det en månad (Precis idag!) kvar, hur ska detta bli?!  

• lillakotten

Är det bara jag som sover som en prinsessa utan kisspauser osv. :) gick och la mig vid 12 och vaknade nu strax innan 9:e. Visst dottern har väckt mig lite men annars så sover jag djupt!

• Naimis
    Kampis skrev 2012-07-12 08:59:30 följande:
    Helvete. har inte sovit inatt  heller har haft förvärkar från .. ja. Superonda, räckte inte att andas :( 

Med dottern hade jag nån enstaka förvärk på övertid, nu är det en månad (Precis idag!) kvar, hur ska detta bli?!  

Pratade om de med min bm, då jag inte hade förvärkar med sonen. Hon sa att det inte var helt ovanligt att man som omföderska fick de ibland 1-2 veckor innan de sätter igång. Men fy vad jobbigt de är
  • 7eHimlen

Usch, jag är så trött på att inte kunna göra allt jag vill! Igår plockade jag ut och in i diskmaskinen och hade därefter tänkt ställa mig o diska kastrullerna, men fick så himla ont i svanken att jag inte klarade mer. Känns som att jag vill fixa o dona massa hemma liksom (boa?! :P) men det är ju inget kul om man ska få ont i svanken och sammandragningar av minsta lilla :( vi ska ju måla om köket snart, det vore ju kul att kunna hjälpa till liksom.

Vad roligt att folk börjar få värkar o att det verkar vara dags för flera av er nu!!! Är ju beräknad till 25/8 så jag får nog snällt vänta lite till på vår bebis, men det är så roligt att följa er!!!    

• Kampis
    Naimis skrev 2012-07-12 09:04:51 följande:

Pratade om de med min bm, då jag inte hade förvärkar med sonen. Hon sa att det inte var helt ovanligt att man som omföderska fick de ibland 1-2 veckor innan de sätter igång. Men fy vad jobbigt de är

Låter stört omöjligt - jag är ju helt hundra på att gå över typ två veckor denna gången med :D