• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Tesdy
    carran no1 skrev 2012-07-12 10:36:17 följande:
    Jag har en son sen innan på 16 månader och han sover fortfarande i vårat rum men i egen säng, och där planerar jag att han blir kvar tills han själv känner sig redo att flytta till eget rum....
    vi har tyvärr två tvåningshus oxå och rummen där nere är för små för våran säng,  och där uppe har vi bara ett sovrum och ett stoooort "vardagsrum" och man vill ju inte gärna ha sonen på ett annat plan än en själv. och som du säger jag vill inte att det ska bli så att sonen blir "utkastad" bara för att d kommer en liten. Så Han sover i sin säng brevid mej och bebisen har fått en egen hörna i en annan del av rummet :) 

Och just i den här åldern är d ju mycket som händer annars oxå, tänder som pluppar upp, dagis start (i alla fall för  min son) mycket nya intryck som kanske ger lite mardrömmar och så kommer ju syskon så jag tycker d räcker med saker än att man ska "flytta" ut dom oxå ur sitt trygga sovrum.

Ända "problemet" är ju om man vill mysa lite med sin karl är ju att barnet i den där åldern "fattar" mer än man kanske vill så man får fint vänta tills barnet somnat eller ta mysstunderna andra tider på dygnet ;)

Och om du som du skriver att du älskar att ha henne inne hos dej tycker jag absolut inte att du ska stressa ut med henne! 

Carran det finns ju en anledning till att benämningen Bolibompa Sex uppfanns Jag tänker på det du skrev om att mysa på andra tider på dygnet.
    Dotter -03, Son -04 och BF 3/8-2012
  • A R

V34 idag, tjihoo!

Jag sover också gott om natten, vaknar och kissar en eller två gången men somnar sedan lätt om.

Angående hur syskonen sover så har ju vi en 11- och en 12åring (snart 13). Och då skulle man kunna tro att vi inte har barn hos oss i sovrummet. Killen som är elva ville aldrig sova i vår säng som bebis, gick bara inte. Han fick eget rum innan han var ett och allt fungerade bra. Efter alla behandlingar och sjukhusbesök kom dock behovet av att sova hos mamma och pappa så nu sover han hos oss minst fyra nätter i veckan, men på madrass. Jag har frågat hur han tror det blir när bebisen kommer, om det inte blir jobbigt när vi ska upp på natten, men nej, det är vara skönt att veta att någon annan är vaken svarar han. Så vi kommer nog fortsätta låta honom sova hos oss när han vill.

• lillakotten

Irruz: vår dotter kommer ju in till oss varje natt men har eget rumän vi har köpt ett babynest så kommer hon inte åt lillebror om hon krånglar runt i sängen. Sedan antar jag att det löser sig om det inte funkar med en skrikig bebis eller så. Då får nog hennes pappa sova med henne i hennes rum istället eller så.

en tjej okt 09 och en bebis aug 12
  • carran no1
    Tesdy skrev 2012-07-12 10:54:08 följande:
    Carran det finns ju en anledning till att benämningen Bolibompa Sex uppfanns Jag tänker på det du skrev om att mysa på andra tider på dygnet.
    Ha ha Bolibomp sex har jag aldrig hört, det va nåt nytt för mej *s*
    tyvärr är våran son inte d minsta intresserad av tv´n och har aldrig varit heller ;) Och just nu är d svårt att hitta egen tid oxå eftersom att han är så pappa fixerad och bilar.. så fort pappa kliver innan för dörren här hemma så hänger han i byxbenet på honom och tjatar om Brumm brumm... det betyder att han vill gå ut och leka i garaget ha ha ha!

Men när han sover går det bra ;)
  • Blomsterfröna
    Kampis skrev 2012-07-12 10:54:04 följande:
    Jag vågar inte hoppas på nåt, hellre räkna med att gå över då känns det inte lika drygt som att hoppas/räkna med att den kommer tidigare och sen gå över ändå :)
    jag räknar ju oxå med att gå över. har gjort de dom senaste 2 ggr, så varför skulle jag få tidigt nu....
  • astro
    Ellenbmt skrev 2012-07-12 08:39:28 följande:
    Men gudars hur går det katten?
    Och Hanna? Och vilka var det mer? Ska alla få bebis nu tror ni?

Mina armar är helt avdomnade och fingrarna är tjocka å hårda!! Så otroligt jobbigt!! Tips?
    (mer vatten, mindre salt)....
    Kalktabletter och Resorb. 
  • Stövelkatten

Jag måste säga att jag känner mig lite blåst efter nattens värkar. Det var ju mycket kraftigare och regelbundnare än förvärkarna hittills, men uppenbarligen inte tillräckligt. Bebisen bidar sin tid och är lugn som en filbunke... Vad var det nu man skulle göra? Skura golv, och sånt va?

• Sommaren12

Vet att det är ett stort misstag att utgå från att bebis ska komma i tid eller tom tidigare men jag kan verkligen inte ställa om mig på att tänka att jag antagligen kommer gå över tiden. Shit va besviken jag lär bli!

• EliHei

Här är en till som sover hela nätterna. Är inte ens uppe på toa;) känns skönt!! Får nästan sova 23-08 varje natt. Hoppas att det håller i sig även efter att bebis ha kommit ut;)

• Sommaren12

Ska ut och äta ikväll. Är sugen på en hamburgertallrik men den serveras med ädelostcreme. Kan man äta det?