• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • LindaPernilla

Uäh. TRÖTT! Jag.vill.sova!

Eftersom att jag sov middag en timme på EM efter jobbet igår så somnade jag inte förän runt 01 inatt. Sov till 3.45 och sedan har jag varit vaken och tassat runt. Omöjligt att somna om. Det är för varmt, för kallt, för bökigt, för obekvämt, sendrag, kissnödig, törstig, ta nässpray.. ALLT. Suck!

Nu kan jag inte somna om heller då jag ska vara hos BM om en timme.

Karln kom upp för en stund sedan och funderade varför jag satt och små svor och hyttade med näven ut i luften Tungan ute Med sömnbrist blir jag bara irriterad.

• Sommaren12

Har sovit hos en vän i natt i hennes sköna säng. Gode gud va gott jag sov!! Har inte vaknat ordentligt förrän nu. :)

• Bellatrixx

Tack snälla för tipsen ang barnvagnen, nu ska jag iväg och kika på den. Verkligen jättebra råd, hade nog inte ens tänkt på hälften själv. Suttit under perioderna jag inte kunnat sova och "sista-minuten-pluggat", sådär som man kunde göra på gymnasiet inför prov. Haha! Det mesta sitter för tillfället iaf.

Kul att det verkar vara lite bebisar på G i tråden, samtidigt ofattbart att snart är vi "i mål". Idag/Imorgon går jag in i vecka 38 (beroende app och jag vet inte vilken jag ska tro.) Det ska väll innebära att bebisen är färdigbakad då också, även fast jag grät igår påväg hem ifrån stan' för att det blev så jobbigt, haha, det var varmt, jag blir sur för att jag måste gå som en liten myra och att bebisen sparkade under BHN typ och att jag inte kunde knäppa upp den så att det gjorde superont... Och killen svarade inte i telefonen när jag behövde någon att bli peppad av påvägen så vill jag nog att bebisen ska stanna någon vecka till eller så. Jag vill ju hinna fylla år, vilket jag gör på tisdag  

• Gadget

Jag har också fullgången bebis i magen idag. V 38 (37+0 alltså) om man utgår från min beräkning i alla fall. Först imorgon om man hellre vill lita på läkaren, fast här verkar inget vara på gång så det spelar liksom ingen roll ändå. Fast det kan ju gå fort har vi ju sett....

• carran no1
    irruz skrev 2012-07-11 22:04:22 följande:
    Behöver råd... Ngn här som har barn tätt sen tidigare eller kommer fö det nu?! Hur har ni gjort med första barnets "sovplats" inför nästa barns ankomst, har de sovit i eget rum sen tidigare, har de fått börja sova i eget rum iom nästa barns ankomst el har ni samsovit innan i fortsatt göra det trots bebis? Vår 1,5 åring sover hos oss o jag är så himla kluven över hur jag ska göra, om hon ska få flytta till eget rum eller inte. Det måste ju ske snarast isf eftersom jag inte vill att hon förknippar det med bebis ankomst. MEN jag älskar att ha henne hos oss o får ont i magen av bara tanken på att hon ska ligga ensam i eget rum... Skulle vilja höra om ngn har erfarenhet av detta o hur det gick för er??
    Jag har en son sen innan på 16 månader och han sover fortfarande i vårat rum men i egen säng, och där planerar jag att han blir kvar tills han själv känner sig redo att flytta till eget rum....
    vi har tyvärr två tvåningshus oxå och rummen där nere är för små för våran säng,  och där uppe har vi bara ett sovrum och ett stoooort "vardagsrum" och man vill ju inte gärna ha sonen på ett annat plan än en själv. och som du säger jag vill inte att det ska bli så att sonen blir "utkastad" bara för att d kommer en liten. Så Han sover i sin säng brevid mej och bebisen har fått en egen hörna i en annan del av rummet :) 

Och just i den här åldern är d ju mycket som händer annars oxå, tänder som pluppar upp, dagis start (i alla fall för  min son) mycket nya intryck som kanske ger lite mardrömmar och så kommer ju syskon så jag tycker d räcker med saker än att man ska "flytta" ut dom oxå ur sitt trygga sovrum.

Ända "problemet" är ju om man vill mysa lite med sin karl är ju att barnet i den där åldern "fattar" mer än man kanske vill så man får fint vänta tills barnet somnat eller ta mysstunderna andra tider på dygnet ;)

Och om du som du skriver att du älskar att ha henne inne hos dej tycker jag absolut inte att du ska stressa ut med henne! 

• anneh

Lillakotten: Jag sover också sjukt bra! Iofs har jag inte haft några problem med nånting överhuvudtaget, men jag klagar inte :D

• Svipp

Snart hostar jag ut ungen! Blä för att vara förkyld och gravid samtidigt. Usch, var bara tvungen att få klaga lite...

• Kampis
    Blomsterfröna skrev 2012-07-12 10:34:03 följande:
    Kampis- kan nog betyda denna gången att du inte kommer gå över:) alla geaviditeter e ju inte desamma:)

Jag vågar inte hoppas på nåt, hellre räkna med att gå över då känns det inte lika drygt som att hoppas/räkna med att den kommer tidigare och sen gå över ändå :)