• Naimis

Augustibebis 2012

Issan- De är klart du ska med! De tar inte så lång tid att flyga till NY.
    Är i v 25+3 och på torsdag åker jag till London. Inte lika långt kanske men jag hade gärna åkt till NY med.
    Se bara till att ha med papper från BM som intygar att du är frisk och när du är beräknad utifall de skulle ifrågasätta hur långt gången du är.
    Min BM berättade om en tjej som bara var i v 20 som dom inte låtit flyga för dom trodde hon gått längre.

• Naimis

Ang föräldraledighet ska jag vara hemma tom april 2013 (9 eller 10 månader beroende på om jag väljer att ta 1 månad semester innan BF), sen ska maken vara hemma 9 månader.
    Vi har inte riktigt räknat på hur mkt som vi kan ta ut under den tiden.
    Men de känns bättre att bebis börjar i januari på dagis istället för när han bara är 1 år..och de är ju svårt att få plats mitt under terminen.

• Naimis

Ninime- Är väl inte sådär jätte sugen på att gå hemma 18 månader heller, så det är super att maken vill ta halva tiden.
    Det är super mysigt att va mamma ledig ett litet tag, men efter ett tag klättrar jag på väggarna och det känns inte direkt som jag åstadkommer något.
    Jag träffade iofs jätte trevliga vänner genom öppna förskolan och BVC som kommer vara föräldralediga nu med.
    Fast vi umgås ju inte bara i sånna sammanhang utan gör saker utan barnen och med hela familjerna med.

• Naimis

RockTheBell- Skulle valt UJn, har själv deras något mindre modell (Swift) och jag älskar den.
    Den ät först och främst snyggare (enligt mig), sen är den ju lämpad både för terräng och city.
    Nu har jag inte sprungit runt på någon myr eller i urskogen men vi har aldrig behövt låsa framhjulet, inte ens i snömodd, och då är swiftens hjul mindre än UJns.
    Skulle du behöva låsa hjulet vrider man bara på en liten sak, hur lätt som helst.
    Har inte heller märkt något av att man inte kan packa skötväskan tungt.
    Nu vet jag inte hur gammal vagnen är och vilket skick den är i men jag kan tycka att 4000 låter ganska saftigt om den inte är väldigt ny.
    Jag skulle titta på en modell från 2010 eller senare då dom började med solskärm i sufletten på sittdelen.

• Naimis

NiniMe- Nej skulle gärna ha mer tid med barnen, men lite mer omväxling än att bara prata blöjor och få vara en egen vuxen individ som inte bara förknippas med mammarollen.
    Det är inte så mycket action i varken bebisprat eller lattemuggarna.

• Naimis

Sandrina- Har du kollat Asos? Tycker de är bra priser och jätte fina kläder.

• Naimis

Godmorgon tjejer! Tillbaka till vardagen efter en mini-semester i London.

Lite shopping blev de, men är inte jätte imponerad av utbudet.

Blev mest skor som kosta ungefär hälften av vad de kostar här. Topshops mammakläder var inte heller sp roliga, eller va de bara på mig dom inte satt bra :p. Det ända som fanns var slut i min storlek. Däremot hade GAP några söta saker både på mammaavdelningen och mkt sött på barnavdelningenå därifrån fick jag med mig kläder från båda avdelningarna.

Och från Mamas & papas blev de en super fin filt, bodys, kräklappar och en super söt mamma topp.

Ska försöka lägga upp en bild på filten, massa fina mönster och fina färger kommer passa perfekt i min helsvarta donkey.

Hursomhelst, här har nedräkningen i dagar börjat 95 to go!

Börjar känna mig stor och något stressad inför allt som ska hinnas. Flytt och även vi behöver en ny bil.

Ska läsa ikapp allt jag missat

• Naimis
    TheMaraja skrev 2012-04-23 09:19:52 följande:
    Naimis: Ang donkeyn. Jag har ju kollat en del och duon kostar 989 £ på www.pramworld.co.uk och 60£ i frakt om man vill spara några tusen

Hade faktiskt tänkt att beställa därifrån.
  • Naimis

Igår fick vi lägenheten såld! Så flyttlasset går om 3 veckor.

Har varit och bowlat idag med jobbet. Super kul, men ryggen mår inge vidare just nu.

Ang järnvärde och järndepåer så stämmer de att depåerna är reserven.

Har bra järnvärde men depåerna var väldigt lpga och därför ska jag ta tillskott hela graviditeten då man inte testar järndepåerna mer än på inskrivningen.

Detta tog dom inte prover för när jag var gravid med Neo

Svar på tråden Augustibebis 2012