• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Stövelkatten
    bez imena skrev 2012-07-15 20:36:11 följande:
    Vad jobbigt stövelkatten!!!! :( Vilken vecka är du i nu?
    37+4 nu. Blä!
    NiniMe skrev 2012-07-15 20:41:39 följande:
    BADA INTE om det är i början, det är smärtlindring du ska ta lite senare i loppet ... Ta inte alvedon och skit heller hahaha, vänta tills det känns JÄVLIGT jobbigt, för då har du antagligen öppnat dig såpass att det verkligen verkligen är igång... Badet kan stanna upp värkstarten...
    Jag tog ingenting när jag skulle få ettan i hans latensfas, jag gjorde vad jag kunde för o  trigga upp det istället, höftrullningar o, lite promenader, trappan
    Vad är det du säger!? De säger ju alltid åt en att bada för att skilja på värkar och förvärkar? Inte för att det gör eller någonsin gjort någon skillnad för mig, inte heller Alvedon.   Men ja, kan det stanna upp allt så är det väl lika bra att låta bli. Känns som att det aldrig kommer komma igång, dock, jag får gå här med förvärkar tills jag går i pension, tror jag.
  • Sommaren12
    LiJon skrev 2012-07-15 20:57:20 följande:
     Kan man föda före/kring bf trots att man inte haft känningar veckorna innan? 
    JA det kan man. :) De flesta jag känner som har barn kände INGET förrän samma dag. Vilket som är vanligast vet jag inte. Har också läst (minns inte var) att det är vanligt att förstöderskor har få eller inga förvärkar alls och att omföderskor oftast har förvärkar som kan variera i intensitet. Så misströsta inte, det är som med allt annat, individuellt. Blä för att inget gravidfacit finns!
  • Jloow
    ullis1990 skrev 2012-07-15 20:52:44 följande:
    Jloow: vänta nu... ska man inte dricka hallonbladste om man har ökad blödningsrisk?

Jo jo det ska tydligen hjälpa till så man inte blöder så mycket enligt vad som sagt här i tråden.
  • astro
    Ellenbmt skrev 2012-07-15 08:29:31 följande:
    Bella- samma här, det är ett hormon i kroppen som tömmer systemet inför förlossningen, kan pågå någon vecka in fl....
    Det hjälper också till så att förlossningen kan komma igång. Baserar man matintaget på proteiner (kött, ägg, fisk, ost typ) så ökar effekten, enl vissa läkare kommer barnet tidigare på det viset. I varje fall ökar man chansen att värkarna blir effektiva.

Så ät protein ni som vill ha ut bebin  
  • Kampis
    Stövelkatten skrev 2012-07-15 21:02:32 följande:
    37+4 nu. Blä!

Vad är det du säger!? De säger ju alltid åt en att bada för att skilja på värkar och förvärkar? Inte för att det gör eller någonsin gjort någon skillnad för mig, inte heller Alvedon.   Men ja, kan det stanna upp allt så är det väl lika bra att låta bli. Känns som att det aldrig kommer komma igång, dock, jag får gå här med förvärkar tills jag går i pension, tror jag.

Jo du ska bada och ta alvedon om du har ont, är det bara pinvärkar försvinner de, annars är de kvar.. varför ha ont i onödan ;)
  • Grizabella

LijoN. absolut , med mina två tidigare förlossningar som startat en vecka före bf  så kände jag inte något förrän värkarna började med barn 1 och vattnet gick med barn 2, inga förvärkar eller så alls, inga som helst tecken mer än att jag båda gångerna fick ett himla tvång att stortstäda huset samma dag, tvätta så att det inte fanns någon tvätt, se till att allt fanns hemma, ordentligt med mat hemma, packa BB-väskan, innan dess har jag inte alls velat packa BB-väskan. Så nej man behöver absolut inte känna något innan.

• mrsnoname

Blää nu har jag grinat i en halvtimme! Tvättade en maskin bebiskläder å lyckades krympa typ hälften till typ prematurstorlek... Så nu kommer hon inte kunna ha en del av de fina kläder jag köpt! Jävla torktumlare!! :(

• eightythree

Ligger och time:ar ikväll. Läst vad ni just skrivit om förvärkar och värkar och funderar på att ta en dusch.... Vet inte om man bara inbillar sig :-S

• Ellenbmt

Sommaren- det värsta med spädisar och sömn är nog att de vaknar när man själv just somnat om osv...

Lijon- mitt vatten gick med ett splash en "vanlig dag" v38, inte en sd eller värk innan det....

• Stövelkatten
    Kampis skrev 2012-07-15 21:16:55 följande:
    Jo du ska bada och ta alvedon om du har ont, är det bara pinvärkar försvinner de, annars är de kvar.. varför ha ont i onödan ;)

Ja, Försvinner gör de ju inte iaf. men trots detta så har ju båda tidigare besöken på fl konstaterat att det bara är onda sammandragningar utan effekt. Så det är ju inget vattentätt sätt att skilja förvärkar och riktiga värkar.