• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Stövelkatten
    mrsnoname skrev 2012-07-15 21:23:22 följande:
    Blää nu har jag grinat i en halvtimme! Tvättade en maskin bebiskläder å lyckades krympa typ hälften till typ prematurstorlek... Så nu kommer hon inte kunna ha en del av de fina kläder jag köpt! Jävla torktumlare!! :(

Fy vad jag känner med dig!!! Men hur lyckades de krympa så, de flesta bebiskläder kan man ju tvätta rätt varmt? Om du följt anvisningarna tycker jag du ska gå tillbaka med de förstörda kläderna.
  • Nettan1982
    tjockisbullen skrev 2012-07-15 21:00:47 följande:
    Nej, känner jag honom rätt kommer han "låtsas" då att allt är normalt.
    Känns ju inte heller kul.
    Jag blir bara ledsen, för jag tycker det är himla onödigt och olägligt både med tanke på stundande förlossning samt besöket från Danmark! 
    Förstår jag att du blir. Man behöver ju inte direkt ngn ökad stress i nuläget, saker är jobbiga nog som de är ändå faktiskt. Hoppas din familj kan ge dig lite avlastning och glädje med att tänka på annat tills han skärper till sig...
  • Sommaren12

Mrsnoname: nä fyyy!! :( Jag hade gråtit i en vecka om jag krympt mina bebbekläder! Usch va tråkigt! :( Å jag håller med katten, om du följt anvisningar så gå tillbaka med dom. 
    Jag köpte en linne med massor av fransar nån gång på Tiger och det stod inte mer än att det gick bra att tvätta i 30 grader. Det gjorde jag och ut fick jag bara en ett enda gigantiskt garnnystan. Gick tillbaka med det och eftersom det inte stod nåt i anvisningarna om att man skulle gjort annorlunda så fick jag pengarna tillbaka.

• Naimis

Ska sätta mig och läsa ikapp allt ni skrivit. Verkar som saker är på g hos vissa av er!

Heelt slut efter att ha tillbringat em på Lek&Bus. Smart att åka dit en regning dag under semestern, precis som alla andra gjorde. Drömde i natt att BM sa att bebis skulle komma inom 2 dygn. Hoppas de var en sann dröm. Har sagt att 17/7 är en bra dag att födas på.

• Naimis
    LiJon skrev 2012-07-15 20:57:20 följande:
    Vad alla lossar slemproppar! :) Jag har inte sett en tillstymmelse av nån propp, inga förvärkar har jag heller... får för mig att jag kommer gå över tiden hur länge som helst bara för att kroppen inte verkar förbereda sej. Sammandragningar har jag men inte onda, bara lite obehagliga. Nu är jag ju 'bara' i v. 36 så man kanske är lite otålig. Men jag tycker många av er har pratat om det i flera veckor! :) Kan man föda före/kring bf trots att man inte haft känningar veckorna innan? Nu ska jag inte räkna med att föda innan, har i huvudet att jag kan gå över länge men man är ju lite trött på den här väntan nu ;)

Bez imena; förstår bakiskänslan. Känner mig så nästan hela tiden, men mest när jag sovit mitt på dagen som jag måste göra nästan varje dag. Illamående, groggy och helt seg i kroppen. Vill vara pigg och ha energi! :)

Imorgon ska jag jobba, gör min sista dag på extrajobbet på onsdag. Eftersom jag går på timmar där så har jag valt att jobba 2 dagar i veckan tills nu för att dryga ut min halva gravpenning. Så blir det ganska precis en månad hemma som jag hinner pula och fixa med packning av bb-väska, förlossningsbrev, storstäd osv. Ska bli skönt men konstigt att jobba sista dagen på över ett år! :)

Neo föddes v 38+6. Hade INGA känningar innan värkarna startade. Slemmisen släppte 45 min innan han tittade ut, och vattnet gick samtidigt som han kom.
  • olgaisback

Jaha då fick man åka till akuten! Men inte för min skull. Mannen min skulle koppla in vår diskmaskin, den föll och han skulle fånga den men skar upp fingrarna på en vass kant istället! Min man är mer lugn än vad jag är! Så nu har jag kommit på att jag inte tål blod under grav! Mår sjukt illa och mina nerver håller inte! Och min man bara skrattar åt det! Puhhh!!!

• NiniMe
    Stövelkatten skrev 2012-07-15 21:02:32 följande:
    37+4 nu. Blä!

Vad är det du säger!? De säger ju alltid åt en att bada för att skilja på värkar och förvärkar? Inte för att det gör eller någonsin gjort någon skillnad för mig, inte heller Alvedon.   Men ja, kan det stanna upp allt så är det väl lika bra att låta bli. Känns som att det aldrig kommer komma igång, dock, jag får gå här med förvärkar tills jag går i pension, tror jag.
    Visst kan du göra det men jag hade inte gjort det haha Jag hade höftat runt och önskat mer pain hahaah... Men det är jag... Är det pinvärkar så kan dom ju kanske göra lite nytta ändå
  • NiniMe
    mrsnoname skrev 2012-07-15 21:23:22 följande:
    Blää nu har jag grinat i en halvtimme! Tvättade en maskin bebiskläder å lyckades krympa typ hälften till typ prematurstorlek... Så nu kommer hon inte kunna ha en del av de fina kläder jag köpt! Jävla torktumlare!! :(
    Jag har också någon bodys som jag krympt lite, tvätta dom igen och lägg dom på egentork och dra lite i dom mellan varven...
  • Stövelkatten
    NiniMe skrev 2012-07-15 21:59:23 följande:
    Visst kan du göra det men jag hade inte gjort det haha Jag hade höftat runt och önskat mer pain hahaah... Men det är jag... Är det pinvärkar så kan dom ju kanske göra lite nytta ändå

Haha, ja det är ju just det, det får gärna göra mer ont nu och komma igång på riktigt! Ska nog pumpa upp pilatesbollen i natt och rulla runt. Jag menar, sova lär jag ju inte göra i af. några andra doula-tips?
  • LiJon

Det var lugnande hörrni, nu kanske man iallafall kan hoppas på att inte gå så mycket längre än till BF. Kanske är det så att det är vanligare med förvärkar o s v för omföderskor, det finns ju några härinne Ååh så spännande, nu vill jag att det ska födas fler bebisar här i tråden! :D