• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • astro

Bortsett från skaderisken så gissar jag att studsmattan dels belastar bäckenbenet och dels anstränger livmodern som ju har fullt sjå ändå med att hålla bebisen "uppe" sista biten. Om hinnorna går för att man studsar runt och livmodern inte orkar hålla emot så blir det ju ett slags igångsättning och inte en naturlig förlossning.

Dessutom tror jag att jag har läst någonstans att har man riktig otur kan moderkakan lossna. Vet dock ej om det är sant. 

• Hejåhå

Astro: skönt ändå att ni hade allt på mailen så att ni kunde överbevisa henne :)

• fransyskan

Tror mina hormoner spelar mig elaka spratt...

Tänker hela tiden "hjälp, när kände jag av lillen sist?" och fastän jag antingen 1) direkt kommer ihåg att jo, faktiskt, han sparkade ju nyss när jag drack vatten eller 2) jag kan räkna in 10 rörelser på mindre än 5 minuter efter jag buffat lite så sitter oron kvar. Som om hjärnan helt vägrar ta in att allt är okej.

Helt ologiskt och dumt... har bestämt att jag saknar min gamla hjärna mer än jag saknar min gamla kropp

• A R
    astro skrev 2012-07-17 22:56:20 följande:
    Hur kan man få för sig att hoppa studsmatta som gravid? Borde det inte vara rätt självklart att det är en usel idé?

Slog upp "för mycket fostervatten" gå Google eftersom doktorn sa att det var det de ville kolla på TUL imorgon. Inget symtom stämmer på mig (utom högt sf-mått men då visste jag ju redan att bebin är stor, i och för sig, och alltså tar upp extra plats) och ingen av de saker som det kan bero på låter det minsta logisk för mig att drabbas av.

Synd om svärfar som fastnar i mitten av konflikten helt i onödan. Svärmor gör nämligen alltid så här, gör livet obekvämt för alla andra och skäller när de inte ställer upp på hennes villkor. 
    Jobbigt med svärmor, men bra att ni sparat mejlen och kunde visa att ni INTE valt datumet. 

Du ska se att det går bra på TUL idag, lycka till!

----
    Jag vaknade verkligen tidigt i morse, 05.00, men å andra sidan sov jag middag två gånger igår så sömnbrist lider jag inte av.
    Idag lämnar vi landet över dagen för ett besök hos barnmorskan.
    Ska även passa på att köra upp lite bebissaker till stan som jag fått av min svägerska. 
  • Hejåhå

Är på väg till FL nu. De gör inget för att stoppa upp det trots v 34, men de reagerade på att värkarna var så långa 50 sek. Det blir nog ctg och koll av tapp och hemgång.
    Packade bb väskan i panik. En grå och en vit socka, stackars barn! :)

• NiniMe
    Hejåhå skrev 2012-07-18 06:49:59 följande:
    Är på väg till FL nu. De gör inget för att stoppa upp det trots v 34, men de reagerade på att värkarna var så långa 50 sek. Det blir nog ctg och koll av tapp och hemgång.
    Packade bb väskan i panik. En grå och en vit socka, stackars barn! :)
    Lycka till Hjärta
  • Tesdy

Lycka till Hejåhå!

Här vaknar jag vid halv sju för andra morgonen i rad, alltså jag får sova längre än tidigare nätter. Vaknat några gånger dock med härliga SD magen står rätt ut. Men kunnat somna om. Nu dock får jag snart gå upp och kissa men kommer givetvis lägga mig igen. Det är så skönt med semester.