• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • mammsen

Hejåhå - Bricanyl för att stoppa förlossningsförloppet, då får du nog vänta :P Jobbigt läge! Du måste vara väldigt sugen på bebis va?! Vilken vecka var du i?

• trossan

Grattis min största lycka! Welmer var ju ett fint och ovanligt namn!!
    Hoppas ni mår bra trots tidig nedkomst!

Millas- Jag är i vecka 36+5 nu och min bebis har varit fixerad i minst 3 veckor. Tidigt?

• Kampis

usch ja! e lär ju komma tillbaka snart med, för vi har rätt mycket fina grejer ute i ladan, sambon älskar fina fyrhjulingar, verktyg och grejer...

• Nettan1982

Åhh fy Kampis!!! Tror du & ni hade mkt mkt tur inatt att dörren var låst! Det för är en skräck för mig. Blir helt kall inombords när jag hör om sånt... Skönt att det "bara" är materiellt som skadats. Även om det oxå är jobbigt... :/

Låter som det är skönt att ni slipper åka dit Astro! Hon verkar...inte så sund om man säger så...

Mammsen: vem är du? Du verkar mkt mkt vettig & härlig! ;)

• Stövelkatten
    Kampis skrev 2012-07-18 10:15:09 följande:
    Tänk själv att ligga fastkilad mellan hårda meb och få huvudet hårt dunkat  ot benen, det stressar nog e hel del.

Astro: bra fråga, trodde också det var rätt logiskt att det inte är bra.. 

Som sagt; OM det är mer än det fysiska studsandet. Jag är bara nyfiken på hur saker fungerar men även jag förstår ju att det inte är bra att studsa en bebis på dess huvud.
  • mammsen
    Nettan1982 - Tack :) Har varit väldigt aktiv i tråden ända från start men i samband med flytt och skadad dator så var jag borta nästan 2 mån,, Nu är jag bara inne sådär någon gång i veckan och ibland någon gång om dagen :)

Har en dotter född 19 sept 07 och är nu beräknad med en grabb 19 Aug :)
    Läääängtar till förlossningen nu som tusan! och bebis och för mig får han gärna komma nu med samma!!!

• Kampis

Ja och tur att jag är gravid och måste upp och kissa!!!! Dörren på framsidan går inte låsa förresten, vi väntar på att den nya dörren ska levereras. Känns som det får bli ett samtal dit idag så de skyndar på lite!!

Så bra vakthundar är retrievers förresten! han sa inte ett pip. Visst han är bara 8månader men ändå.. nu hade det inte vart fel med min rottweiler som sambon vägrade att vi skulle ha haha!  

• trossan

Nu har jag också laddat ner flera olika gratis appar för att klocka värkar. Har iofs varesig förnärmar el sammandragningar längre, hade flertalet kring v 20 så jag blev sjukskriven, men nu i vecka 36 är det kolugnt sen länge tillbaka. Får inte ens sammandragningar när jag är ute och går längre, bara ont i ryggen!
    Knäppa tankar: kommer det någonsin komma ut något barn!? Samtidigt är jag ju glad att slippa onödiga pinvärkar såklart!

Tror jag kommer vilja att min sambo håller koll på värkarna sen på fl, verkar skönt att ha nån som " räknar in". Ni som fött innan- har ni provat det med sambon? Jobbigt el skönt?

• mammsen
    Stövellkatten - Haha ja då förstår jag :P Då måste han tro att man inte haar sex på typ 9 månader när man väntar barn ;) Snacka om att bli avskräckt! han kommer nog aldrig att skaffa några då stackarn ;) Om det var så enkelt hade nog alla i tråden haft sina bebisar hos sig nu ;)