• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Maaya

Stort Grattis Minstörstalycka! Och tack för lyckönskningarna Albasmamma!! Hur har det gått för dig med äggvitan? Hoppas det går bra för dig o att äggvitan är borta! Jag spendera hela morgonen o förmiddagen på sjukhuset :/ men är såååå glad att jag inte behövde bli inlagd!! Jag har fortfarande 2 i äggvita men alla andra värden ser bra ut! Dom gjorde även ultraljud för att uppskatta bebisens vikt o han är tydligen en liten än... Jag är i vecka 37 + 2 o bebisen väger bara 2484 g (normal vikt är 3023 g i denna vecka) så han är 17,8% under snittet ( måste tillägga att det var väldigt svårt för dom att mäta bebisen eftersom han aldrig är stilla hehe så dom är inte säkra på resultatet) men endå inte under den minsta kurvan. Eftersom jag har äggvita i urinet så vill dom att jag ska komma tillbaka till sjukhuset på fre för nya prover o om två veckor göra ett nytt ultraljud. Vi får se hur det går men i dagsläget har jag inte HF eftersom jag varken har huvudvärk eller några andra symtom så det kändes ju bra!

• Millas

Grattis minstörstalycka!
    Är det första pojken i tråden?

Idag har jag varit hos barnmorskan.Hon skulle känna hur bebisen låg men blev lite fundersam och hämtade ultraljudsapparaten så idag har jag fått se lite av bebisen iaf en hand, revbenen och toppen på skallen Inte världens bästa apparat heller. Men jag är glad ändå

Ligger med huvudet neråt fast är rörlig, precis som för 2 veckor sedan.

Hur ligger era bebisar?
    Känns som förlossningen är långt bort så länge h*n inte fixerat sig men minns att Vilgot var ruckbar ända fram till förlossningen så det kanske inte säger något ändå?

37+2 idag.

• eightythree

Grattis till lillen "Minstörstalycka"!

• Sommaren12

Sitter och funderar lite. Vad lustig (och kanske lite dum) jag är! Blir nostalgisk när jag tänker tillbaka på tiden när vi slutade med pillerna. Var så otroligt spännande. Även om jag hann med ett par besvikelser med mens så var det ändå som att vänta på julafton varje månad. Och plötsligt så hände det och det var som att va på moln.
    Nu är jag så hiiimla uttråkad!! Kan hon bara komma snart? Dumt som sagt för jag vet att många kämpar länge innan det tar sig och jag ska va glad att det gick så snabbt för oss, men tycker ändå det var en mysig tid och nu är jag less. :P 

• Albasmamma

Åh jag hade skrivit ett långt inlägg som försvann!

Minstörstalycka: grattis till er lilla kille!

Novaunique: lycka till imorgon. Hoppas att ni får tidigt snitt och inte behöver vänta hela dagen! Jag är ju snittad med första och vet hur lång natten och dagen kändes.

Ellenbmt: skönt att allt är okej med din pappa!

Jag längtar så efter bebisen men just idag och i natt får den gärna stanna inne :) Jag och barnen följde med mina föräldrar till deras sommarstuga, så nu har jag ytterligare 30 minuter till bb. Totalt 1,5 timme. Just nu lever den lille rövare och trycker nedåt.

• eightythree

Funderar på en promenad, men det räcker med en sväng runt huset så är magen som en hårt boll. Vågar man sig iväg? Hur rörliga är ni nu? Har haft en del förvärkar och tryck nedåt de senaste dagarna. Jag är i V36+0 idag..

• A R

Pang bom så har jag blivit så trött, tung och mår så mycket sämre än för ett par dagar sedan. Har sovit två gånger i dag, har inte sovit middag en enda gång tidigare. Har hängt lite tvätt och det kändes som att bestiga ett berg. Ska till BM i morgon så det får bli morgondagens projekt. Just nu känns det som en omöjlighet att fixa inför bebisens ankomst men hoppas det vänder snart.

• Tesdy

Grattis minstörstalycka till Welmer. Trådens första pojk!

Novaunique: lycka till imorgon den känsla du lär ha ikväll kommer jag antagligen också ha natten innan jag skall in och vända bebisen.

Nu ikväll är jag fruktansvärt snurrig det även nu efter middagen. tung i huvudet också. Ligger och tar det lugnt i soffan nu.
    Ja fattade det på BM igår att jag skall vara fastande ifall det blir ks!

• Ellenbmt

Var nyss på Elgiganten, då jävlar i havet vilket tryck!! Det ilade ner till knäna och sved i muffen och pressade i ryggen och magen va stenhård!! Ajajaj. Vaggade runt,... Nu helt som vanligt....

• Albasmamma

Maaya: glömde ju svara dig. Vad skönt att du inte blev inlagd och bra att de följer upp detta. Själv ska jag till bm imorgon och hoppas på bra värden.