• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • mammsen

Vi har det nog med i blodet haha,, kom och tänka på vad farmor sa när vi hälsade på henne för några veckor sedan.. Vi skulle ner och fiska och hon visade en fin kniv min farfar som gick bort för ett år sedan hade gjort till henne för att ha när hon fiskar, den sätter hon på sidan av smalbenet i ett skydd, "Bra att ha om det kommer inbrottstjuvar" sa jag "Nehe, det är det jag har yxan till" sa hon och tog fram yxan innanför dörren i stugan innan vi gick ner till vattnet haha

Gamla grågåriga tanten!! Så jag och sambon skrattade!! Men hon var dödallvarlig det vet jag :) 

• Hejåhå

Ctg:nu gick upp till 58 som högst, men det säger inte så mycket om kraften i värken, utan längden. Googlade runt lite medans jag låg där och det verkar bero på hur spänt bandet är osv. Mätte iaf upp 40 s värkar med korta toppar, men hemma har jag haft upp emot 1 minut långs och vart tionde minut.

Mästerkatten: har du mätt ctg och kollar hur öppen du är? Du har väl gått länge med förvärkar?

Tappen var 1 cm lång och 1 cm öppen. Fick Bricanyl för att kunna stanna upp det om det går. Det funkar sisådär bra, värkarna är nu starkare men inte lika frekventa. Är i v34+5.

Kan inte fatta att det är sant. Fram till två dygn sedan har jag inte haft en ända känning. Nu kom allt på en gång,

• Stövelkatten
    Hejåhå skrev 2012-07-18 12:40:45 följande:
    Ctg:nu gick upp till 58 som högst, men det säger inte så mycket om kraften i värken, utan längden. Googlade runt lite medans jag låg där och det verkar bero på hur spänt bandet är osv. Mätte iaf upp 40 s värkar med korta toppar, men hemma har jag haft upp emot 1 minut långs och vart tionde minut.

Mästerkatten: har du mätt ctg och kollar hur öppen du är? Du har väl gått länge med förvärkar?

Tappen var 1 cm lång och 1 cm öppen. Fick Bricanyl för att kunna stanna upp det om det går. Det funkar sisådär bra, värkarna är nu starkare men inte lika frekventa. Är i v34+5.

Kan inte fatta att det är sant. Fram till två dygn sedan har jag inte haft en ända känning. Nu kom allt på en gång,

Mätte sist vi var inne v 35, då såg de knappt några sammandragningar. Samma var det de ggr jag var inne för prematura SD med sonen. Sist var jag öppen lite drygt en cm, och yttre munnen öppen typ två cm in, enligt läkaren.

Nu är jag nog mer öppen, men vet inte hur mycket.
  • thesa2

Hej allihopa :)

Ny här men har läst tråden ett tag :) har bf den 2/9-12 så jag är i vecka 34 just nu, bor i vingåker tillsammans med man och barn.

Kim blir 6 År den 15/11
  • A R

Mammsen, har du en blogg? Om inte så börja skriv! Jag följer dig direkt, du är underbar :)

• Sommaren12

Wow Naimis, nära nu!! :)

Kampis: usch så otäckt!! :S läste inte precis om ni hade larm eller så men om du vill kan jag ta med en securitas-dekal nästa gång vi ses. Klen tröst, men allt sånt smått avskräcker ju lite. Just nu är jag glad att jag bor i lgh, inte lika vanligt med inbrott även om det händer.
    Å jag hade ALDRIG konfronterat en inbrottsman. Det är fullkomligt idiotiskt att göra. Jag har hanterat brottslingar förr som civil väktare och min lärdom är att om de känner sig hotade räds de ingenting. Oftast räcker det att bara visa sig, tända en lampa eller nåt så ger de sig av. Gör de inte det så är det sorten som kan göra vad som helst så att på nåt vis gå till attack eller hota tillbaka är endast dumdristigt även om det kanske känns som en naturlig instinkt.

• Helenaa

10 dagar kvar till BF
    Igår var jag till BM och hon gjorde en hinnsvepning och gynundersökning. Var öppen 3 cm både yttre och inre, mjuk och framåtlutad tapp :)
    Idag har slemproppen börjat släppa och har haft lite småvärkar, inga superonda men kännbara.
    Vill ha bäbis nu! 

• Albasmamma

Kampis: Usch vad obehagligt. Skönt iaf att ni inte blev av med nåt. 

Idag har jag varit till BM (hon är så lustig denna vikarie, sitter mest och stirrar in och knapprar vid datorn och pratar för sig själv). Nåväl hon kollade ju det som var viktigt.

V.37+5 idag:
    SF-mått 34 cm
    Blodtryck: 130/80
    HB: 116 
    Hjärtljud: 144
    Bebisen ligger med huvudet nedåt och är fixerad
    Vikt: har endast gått upp 0,2 kg sen sist och totalt 20 kg sen + så skönt att det "stannat av" lite.
    Ingen äggvita i urinen denna gång.     

Hoppas att detta var sista besöket, fick en tid om två veckor igen (en dag före BF) så hoppas innerligt att jag redan har fått då.   

• Sommaren12

Jag har helt missat vad hinnsvepning är?!
    Och är det rutin att bm gör gynundersökning på slutet?