• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Stövelkatten

Min bästa vän messade nyss, hon som varit i värkar i tre dagar sist jag skrev. Nu hade grabben förlösts med KS efter att han bajsat i fostervattnet, och hon har ännu inte ens fått se honom. Han ligger på akuten och hon på vanlig avdelning. Måste vara hemskt! Antar att det inte funkar så i Sverige? (detta är i LA) sen undrar jag också om någon här har svar på vad det egentligen är som är farligt med att Bajsa i vattnet? Min son gjorde det, han var stressad, men det var liksom inget mer med det sen efter förlossningen. Vet att jag läst på flera ställen att det inte är bra, men aldrig vad exakt det är som är farligt.

• Hejåhå

Någon tipsade här om en värk app, någon annan om profylax-app. Kan ni tipsa igen? Känner att det börjat bli dags att läsa på och förbereda sig. Nu har jag mensvärk vart tionde min i 30 sek igen.

Från vilken vecka är det som man inte stoppar förlossningen?

• Stövelkatten
    Hejåhå skrev 2012-07-17 20:02:23 följande:
    Någon tipsade här om en värk app, någon annan om profylax-app. Kan ni tipsa igen? Känner att det börjat bli dags att läsa på och förbereda sig. Nu har jag mensvärk vart tionde min i 30 sek igen.

Från vilken vecka är det som man inte stoppar förlossningen?

Annas profylax kanske? Jag tycker dock inte den var värd ens 22:-

Har du mycket ont eller är det bara förvärkar?

Jag har en app för värkarna som bara heter contraction tracker från iBaby. Bra tycker jag.
  • Ellenbmt

Värktimer hette den appen jag klockar med. Enkel men tråkig

• Gadget

Hejåhå, försöker svara på alla dina frågor:
    Profylaxappen hittar du om du söker på "Annas profylax App". Den är från profylaxgruppen.
    Jag har som värkmätare laddat ner en gratis på engelska som jag hittade när jag sökte på contractions. Enkel med start och stopp som mäter värkar och värkpauser.

Om jag inte har fel är det från v 34+0 de inte försöker stoppa, och fullgången räknas från 37+0.

Hur långt gången är du nu igen? Hoppas allt går bra om det nu är så att det verkligen är på g. Försök ta det lugnt.

• Gadget

Håller nog med katten ang profylaxappen. Men det beror kanske på vad man har för förkunskaper om andning och mindfulnes men mig gav den inte heller något direkt.

• Hejåhå

Jag är i v34+5. Inte mycket ont, men det är så pass att jag kan klocka och känna när det drar igång och klingar av. Vart tionde min och det håller i sig 20-40 sek. Det är inte i ryggen utan som stark mensvärk. Jag måste fokusera på värken när det händer, kommer på mig själv att hålla andan och det är inte bra.

• Ellenbmt

Både skönt och inte skönt att det är så pass långt emellan. Hejja på! Har du barn sedan innan? (minnet....) isf. När kom det?

• Naimis

Känt mig yr, matt, orkeslös och illamående i 2 dagar nu. Någon som känner igen de?