• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Stövelkatten
    Kampis skrev 2012-07-18 10:41:37 följande:
    Ja och tur att jag är gravid och måste upp och kissa!!!! Dörren på framsidan går inte låsa förresten, vi väntar på att den nya dörren ska levereras. Känns som det får bli ett samtal dit idag så de skyndar på lite!!

Så bra vakthundar är retrievers förresten! han sa inte ett pip. Visst han är bara 8månader men ändå.. nu hade det inte vart fel med min rottweiler som sambon vägrade att vi skulle ha haha!  

Men fy så obehagligt! En lite tröst är kanske att de knappast kommer tillbaka. Tur i oturen att ni inte fick något stulet.
  • Stövelkatten
    Hejåhå skrev 2012-07-18 10:23:16 följande:
    1 cm öppen, hemgång med Bricanyl.

Om inte värkarna avtar blir det förlossning snart.

De kunde mäta upp ordentliga värkar alltså? Hoppas bebis håller sig inne ett litet tag till nu. och hoppas du slipper plågas av värkarna!
  • Stövelkatten
    mammsen skrev 2012-07-18 10:43:08 följande:
    Stövellkatten - Haha ja då förstår jag :P Då måste han tro att man inte haar sex på typ 9 månader när man väntar barn ;) Snacka om att bli avskräckt! han kommer nog aldrig att skaffa några då stackarn ;) Om det var så enkelt hade nog alla i tråden haft sina bebisar hos sig nu ;)

Haha, jag menar det!
  • mammsen

Kampis - Min pappa har något säkerhetsystem hemma som han är mycket nöjd med, med både kameror och rörelsedetektorer, och vid nödlägen håller man in A och B och då kopplas alla kameror på och nödsignalen går direkt till 112 som kan se vad som händer framför kamerorna.. Jag tror dock att just det pappa har är ganska dyrt Men jag köpte larm till dörrar och fönster som tjuter som brandlarm när man öppnar så de glider isär. Då vaknar man garanterat och jag betalade bara ca 50kr/2pack på tradera nya i förpackning såklart. Finns det inget liknande ni kan skaffa? så ni kan känna er lite extra trygga?

• mammsen

Stövellkatten - Jag fick höra en gång att de som är bäst på att ge råd om barn och barnuppfostran oftast är de som inte har några själv, det stämmer ofta ;)

• trossan

Ang storlek på bebis och sprickor- det är klart det är många fler faktorer som spelar in, men jag har ändå läst att även storleken är En av faktorerna, tror ni inte?
    Men ändå skönt att höra er säga att det inte påverkar, då kan jag släppa det lite.
    Tror också bm påverkar mycket, man får hoppas på en bra!
    Jobbigt med er som hade långa krystningar och ändå sprack mycket! :( har det gått bra med läkningen efteråt då?

Mina tankar inför förlossningen är annars att just förlossningen är Max 24 timmar (förhoppningsvis) och det klarar jag nog på ett eller annan sätt. Jag är betydligt mer bekymrad över konsekvenserna som kan komma efter. Som sprickor, hemmorojder, ha ont i flera veckor, inte kunna sitta, inte kunna gå på toaletten, mjölkstockning etc. Det känns som om de grejjerna kan bli så utdragna och hemska :( och då finns ingen epidural att få!

Kampis- fyyyyy för inbrottstjuvar i huset! Hjälp!
    Och astro- herrejävlar vilken svärmor! Sköt att sambon inte verkar hunsad iaf utan säger ifrån!!

• fransyskan
    Kampis skrev 2012-07-18 10:41:37 följande:
    Ja och tur att jag är gravid och måste upp och kissa!!!! Dörren på framsidan går inte låsa förresten, vi väntar på att den nya dörren ska levereras. Känns som det får bli ett samtal dit idag så de skyndar på lite!!

Så bra vakthundar är retrievers förresten! han sa inte ett pip. Visst han är bara 8månader men ändå.. nu hade det inte vart fel med min rottweiler som sambon vägrade att vi skulle ha haha!  
    Tänkte just säga att ni kanske kan låna en hund men har ni en redan...

(Som lite trivia så är gäss riktigt bra vaktdjur. Goda till jul också om de fått fatt tjuvarna tills dess! )

Nej, men helt seriöst tror jag på t.ex. "Varning för hunden!" skyltar, ute-ljus som aktiveras av rörelser, billiga pip-larm som mammsen pratade om, osv. Det kostar kanske en liten slant men det är ju jätte-viktigt att man känner sig trygg i sitt eget hem!
  • trossan

Fransyskan!
    Gäss som vaktdjur- Hahaha! Perfekt där med vad man gör med dem när de inte behövs längre också! :D

• Kampis

Såna där rörelselampor har vi, men de lyser typ hela natten av alla vilda djur och katterna, skitdrygt :( Sambon var inne på att vi skulle skaffa larm till ladan nu iaf.

Nåt sånt hitech till fönster och så tror jag inte vi kommer skaffa, de är juute efter grejer och skulle vi höra nåt sklle vi inte försöka störa dem, det är nog det värsta man kan göra...

haha jag ska absolut föreslö gäss!!! De kan väl bo i hundgården med hunden dessutom :D    

• mammsen

Kampis - Mitt är mitt och jag hade då jävlar stört inbrottstjuvar, tätt bakom sambon efter vi hade ringt polisen. Vi kan nog bli ganska våldsamma båda två om det behövs och är dessutom ganska "kallblodiga" Det är en principsak och jag tycker att man ska ha rätt att använda dödligt våld i sitt hem om så behövs om man blir utsatt för inbrottstjuvar. Jag hade ju dock inte försökt prata med dem.