• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • FruKå

Ellenbmt; jag hoppas det är början på något,så har jag oxå! Inatt trodde jag att det var dags men somnade o nu inget... Jo lite småmol..

Har just cyklat ca 5 km o känner inte ett skit nu heller...morr...

• Stövelkatten
    Ellenbmt skrev 2012-07-22 12:32:58 följande:
    Finns det något positivt med smärtan som strålar från ljumskarna och längs med lårens insida? Eller är det bara foglissning.... Både jag och sambon känns redo nu, man bara väntar typ. Bättre med vätskan i kroppen både i morgon och idag... Skönt det iaf!! Och ikväll får jag äta middag med min sambo! Åh vad jag längtar. Han jobbar alltid åtta till 21 så vi hinner inte varken ses eller äta mer än på hans lediga dag, och då brukar vi alltid ha så mkt måsten. Nu finns det bara ett måste kvar (förutom gräset) och det är att borra upp en bänkskiva i tvättstugan till skötbordet....

Vad har ni andra för "måsten" kvar innan bebis?

Klart det kan vara positivt! Min mensvärk kan kännas så, och således också tidiga vörkarbetet.

Jag måste säga att jag är jättenöjd med förlossningen! Min sambo var så lugn, trots att jag skrek som en brunstig tjur. Och hur proffsiga är inte barnmorskor som hör på ens andning och ljud vart man är i förlossningen? Mäktigt.

Inget fostervatten spräcktes; allt kom då lilla snurpan kom, så hon föddes med lite segerhuva.

Verkligen bra personal, de lyssnade lite snabbt med ctg då och då, gjorde två koller (en när vi kom och en för att kolla hur jag fortskridit) så trots att sängen/britsen var det värsta jag legat på kändes det väldigt naturligt allt ihop. Födde faktiskt halvt på rygg eftersom det kom en bebis istället för en ryggbedövning. ja ni, fy tusan va bra vi var!!!

Tack för eran pepp och alla gratulationer!
  • Tesdy

Våra måsten innan bebis har vi nog tagit tag i och vi känner oss nu redo! Hämtade precis hem släktvaggan ifrån mina föräldrar vilket var det "sista" stora som vi behövde nu.

Imorse när jag vaknade och hade ätit upp min keso som min man köpt enbart till mig så gick jag in och satte mig på sängen och pratade med honom och då fick jag en väldigt vattnig flytning som även var lite vitaktig så jag lämnade en fläck på täcket efter mig! Så då gick jag och tvättade mig och satte på mig trosskydd, men efter detta så har jag inte haft mer av detta.

Mammsen: jag kommer att sättas igång i samband med mitt vändningsförsök och BM jag pratade med sa just att dom kommer att sätta dropp så denna gången kommer jag nog tyvärr inte undan värlstimulerande dropp!

• Challelotten

Jag måste bara säga att jag tog Eda och fick värkstimulerade drop med dottern och jag känner inte att förlossningen blev jobbigare. Istället för att dra ut den föddes dottern 4 timmar senare. När det var som värst hade jag varit uppe 24 timmar och kroppen orkade inte öppna sig. Kommer ta Eda igen om jag känner att det behövs. Det jobbigare var att kissa efter :0) och dottern blev inte påverkad.

Har med mensvärk i ljumsken som strålar ner mot benen och mot ryggen. Tar det som förvärk. Önskar bara att det kunde gå över till riktiga värkar :D

• Ellenbmt

Jag var dåligt påläst sist jag bad om en naturlig förlossning och sambon fick skriva under på att lova att neka mig Eda el liknande, men när dottern skulle ut påstod de att mina värkar var för svaga, så få fick jag en spruta eller nåt i handleden fast jag inte ville och min sambo vart arg men de sa att det var viktigt bara. Mitt blod sprutade och en kvart drygt senare vad hon ute... Minns att jag skakade något enormt och hade noll kontroll sista stunden, var rädd och frågade om jag svimmade osv.... Annars hade jag en dröm förlossning.... Fram till krystandet var allt som jag ville.

• trossan

Frågar lite kort igen då jag tror det föll emellan allt förut-
    Visst är Eda och epidural samma? Eller?

Tack för bra inspiration till fl brev mammsen!

Ska bli så intressant att se Hur ont det verkligen gör med värkarna, jag har ju ingen alls aning, har inte haft en enda förvärk än.
    Just nu är jag verkligen inne på att det bästa är att göra allt så naturligt som möjligt, och ha alla tusentals år med kvinnor före oss som inspiration( dem och Ingmar Stenmark när han var med i mästarnas mästare, haha!) men jag vågar ändå inte skriva " ej Eda" el säga det till sambon för gör det så ont så jag inte klarar mer kommer jag ju vilja ha det..
    Men, tror precis som mamsen säger att man kommer långt med stöd trygghet och andning.

• EmelieOfGbg

Mammsen: jag har också BF den 19/8 och jag är såå färdig med att vara gravid känner jag. Vi längtar verkligen jätte mycket efter liten nu. Har så himla mycket vätska i båda fötter, ben och händer/fingrar. Och allmän värk i kroppen så h*n får gärna komma imon om det är så

• Jeda
    trossan skrev 2012-07-22 14:14:54 följande:
    Frågar lite kort igen då jag tror det föll emellan allt förut-
    Visst är Eda och epidural samma? Eller?
    Ja, det ät samma. EDA är förkortningen bara :)
    Livet är en dans på rosor, men även den vackrast rosen har törnen
  • Jloow

Trossan: ja, EDA och epidural är samma sak.