• Gadget

Augustibebis 2012

Är det fler än jag som precis har plussat och därmed räknat ut att beräknad födsel bör bli i början av augusti?

Själv är jag i vecka 5 (4+1 om jag förstått hur man räknar. ) och plussade på BIM-1.
    Det är första barnet och vi har kämpat länge, blev gravida för ganska exakt ett år sedan men det slutade tidigt i ett MF tyvärr. Jag känner på mig och hoppas förstås innerligt att det ska gå bättre denna gången, om inte annat plussade jag då bara svagt trots att det var på BIM+3, fick negativt på varannan sticka och som sagt blödningar från början nästan. Och nu fick jag ett starkt plus på BIM-1 så än så länge känns allt bra.

Hittills har jag lätt växtvärk i livmodern (typ mensvärk) som också strålar ut i ryggen vilket är vanligt för mig vid mens så jag hoppas det inte är något konstigt. Brösten är ömma och tunga och jag är fruktansvärt hungrig, redan kort efter att jag just har ätit. Ska försöka sprida ut maten till lite fler mål under dagen istället. Illamående känner jag tack och lov inte än.

Hur mår ni och hur ser er historia ut? 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-11-26 20:49
    BF-listan hittar ni här: www.familjeliv.se/Forum-2-113/m62259058.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-12-27 20:51
    Här kommer länk till bildtråden: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m62673391.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-23 11:02
    Länk till den NYA BF-listan att använda istället för den gamla: www.familjeliv.se/Forum-2-14/m63163283.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-12 20:14
    Länk till lista över våra födda bebisar, tänk att den dagen skulle komma/kommer till slut! www.familjeliv.se/Forum-3-28/m64884035.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-12 15:29
    Här kommer länk till fortsättningstråden för oss som fått våra små, fast vi hänger säkert här också ett tag till.
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m66164958.html

• Svar på tråden Augustibebis 2012
  • Ellenbmt

Trossan- upplever att det är billigare på blocket än på tradera med bellybandit.

• Ellenbmt

Bez- jag känner som du, så jävla uttråkad. Går bara å väntar. Minsta ont eller sd får mig att vilja ha redigt jävla ont, NU! Hade sex igår men det gav fan inte ens sd som det brukar så nu går jag in i väggen!

• Stövelkatten
    NiniMe skrev 2012-07-23 06:55:00 följande:
    Idag ska man till barmorskan och jag tänkte be henne göra en hinnsvepning på mig.. Någon här som gjort det förr? Vad behövs för att få det gjort?

Ang bellybandit så får jag en gratis eftersom jag har varit med i en bloggtävling

Att man är lite öppen så att hinnorna nås. Och att bm anser att det är säkert, förstås. Vissa verkar också använda begreppet för när de retar livmodertappen genom lite massage och pet. Och det kan man ju göra trots att man inte är öppen.

Fråga: jag har nu ammat snurpan i fem timmar mer eller mindre i sträck, är det helt normalt? Vi är inne på hennes andra dygn, bara råmjölk än så länge. Är lite orolig för att det inte ska funka igen. Brösten är ju redan jättestora och det är svårt att hitta ett bra grepp hon inte försvinner i. speciellt inte sittandes i en säng!
  • A R

God morgon tjejer!

Är det fler här som det knakar om? Varje gång jag reser mig upp från sittande eller liggande så knakar det nere i ryggsslutet/bäckenet. Det gör inte ont men låter lite läskigt.

Jag tänkte beställa hallonbladste på nätet då vi är på landet och har dåligt utbud av hälsokostbutiker här, någon som kan tipsa om någon bra sida att beställa från?

Vi har mycket kvar att fixa inför bebisens ankomst. Har en sovkorg som är oklädd, ska även införskaffa en spjälsäng men jag tänkte sy ett babynest att ha i våran säng i början så jag känner inte panik ändå. Kläder, vagn, filtar och de flesta hygienartiklarna finns hemma men skötbord saknas ännu. Tror dessutom att vi ska ha det både på över-och nedervåningen så jag behöver två. Vi kommer flytta upp till stan i mitten på augusti igen så jag hoppas hinna fixa det då. Har bf 30/8 så det är ett tag kvar. Fast härom natten var vi på förlossningen och trodde ett tag att det var dags.
    Har iof både apotek, stor matbutik och babybutik runt hörnet i stan så det kommer nog lösa sig.

• Ellenbmt

Katten- jag är verkligen ingen expert på området, men när min dotter föddes hade ju jag så galet mycket mjölk som rann till, och jag ammade konstant från att vi fick henne från neo ( hon låg där ett och ett halvt dygn) hon var helt omättlig, det visade sig sedan att hon bara sugit luft efter att det första som bara sprutade ut tagit slut, hon fick för litet grepp och kunde lixom inte mjölka ut den mjölken som man måste jobba lite för..... Men så är det väl så med att de kan vara extremt tuttiga i början.? Vad säger personalen?

• Naimis
    NiniMe skrev 2012-07-23 06:55:00 följande:
    Idag ska man till barmorskan och jag tänkte be henne göra en hinnsvepning på mig.. Någon här som gjort det förr? Vad behövs för att få det gjort?

Ang bellybandit så får jag en gratis eftersom jag har varit med i en bloggtävling

Jag ska oxå till BM idag. Tänkte be om en svepning. Tyvärr utför inte alla BM det, så jag håller tummarna för att denna gör de. Dom som gör de kollar efter om man är "mogen", alltså lite öppen och mjuk.
  • Naimis

Ninime- Förresten lycka till! Hoppas du får en och det får fart på maskineriet.

• Roos26

Stövelkatten: Min dotter var lika dan , låg vid rutten å snutta heelatiden men fick ju inte mjölk helatiden då de tog slut å tog en stund innan de rann till mer speciellt i början. Hon hade stort sug behov å hade jag inte gett napp så hade jag alldrig fått sova. ( gav de i smyg på BB då de inte blir glada å se nappar på Näl i alla fall) I mitt fall så påverkade de inte amningen som en del är rädda att de gör när man ger napp. Grattis och lycka till :)

• Stövelkatten
    Ellenbmt skrev 2012-07-23 07:50:50 följande:
    Katten- jag är verkligen ingen expert på området, men när min dotter föddes hade ju jag så galet mycket mjölk som rann till, och jag ammade konstant från att vi fick henne från neo ( hon låg där ett och ett halvt dygn) hon var helt omättlig, det visade sig sedan att hon bara sugit luft efter att det första som bara sprutade ut tagit slut, hon fick för litet grepp och kunde lixom inte mjölka ut den mjölken som man måste jobba lite för..... Men så är det väl så med att de kan vara extremt tuttiga i början.? Vad säger personalen?

Ja, jag tänker att det kanske är helt normalt just för att det ska rinna till? Har inte hört med personalen ännu, mannen och dotra får sova ifred en stund. De springer ju in här titt som tätt för att räkna bebis andetag och sånt.

Ska iaf köpa någon bra tuttsalva, det börjar kännas i vårtorna.